Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW 640d xDrive: Pohon všech kol i pro diesel

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (86)
BMW pokračuje ve vyplňování mezer v nabídce řady 6. Pohonu všech kol, který byl doposud vyhrazen jen po 650i, se dočkala i verze 640d.

BMW řady 6 ve své nejnovější generaci vstupuje na trh pěkně pozvolna. Nejprve nám mnichovská automobilka naservírovala kabriolet s možností volby mezi šesti- a osmiválcovým motorem. Mezery v nabídce se postupně zacelily, v krátkém sledu se představilo kupé, dieselový šestiválec, pohon všech kol pro nejsilnější motor, čtyřdveřové Gran Coupe a M6. Poslední novinkou je pohon všech kol pro vznětovou verzi 640d.

Vznětová jednotka pro řadu 6 nebyla nijak překvapující novinkou, předchozí generace byla prodávána s dieselovým agregátem s označením 635d. Na něj loni v létě navazalo 640d.

Dieselové BMW řady 6 je poháněno třílitrovým šestiválcem o výkonu 230 kW (313 kW) v 4400 min-1, točivý moment 630 Nm je dostupný mezi 1500-2500 min-1. Motor je kombinován s osmistupňovým automatem, ve výbavě nechybí ani Auto Start-Stop.

Kromě verze s pohonem zadních kol bude od jara letošního roku možné objednávat i verzi 640d xDrive s karoseriemi kupé a kabriolet, u níž jsou poháněna všechna čtyři kola. Automobilka uvádí, že BMW 640xDrive Coupe akceleruje z 0 na 100 km/h za 5,2 s a spotřeba paliva v kombinovaném cyklu se pohybuje mezi 5,7 až 5,8 litru nafty na 100 km.

BMW řada 6 - Základní technická data
Motor640i650i650i xDrive640d640d xDrive
Převodovka8A8A8A8A8A
Zdvihový objem [cm3]29794395439529932993
Válce/ventily6/48/48/46/46/4
Největší výkon [kW/min-1]235/5800-6000300/5500-6400300/5500-6400230/4400230/4400
Největší toč. mom. [Nm/min-1]400/1200-5000600/1750-4500600/1750-4500630/1500-2500630/1500-2500
Max. rychlost [km/h]250250250250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,44,94,85,55,2
Komb. spotřeba [l/100 km]7,610,511,35,45,7-5,8

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (86)
28. 2. 2012 21:07
Re: elegenciou aj detailami ho medak CL
Děti se nebojí (to je alespoň moje zkušenost). Neví, že se mají bát. Časem z toho (většinou) vyrostou, takže jím neplýtvej. ;-) Ale zábavná jízda by kluka mohla bavit vždycky.

Když si vzpomenu, co všechno jsem dělal já. Hlavně, co táta dělal se mnou. Nechal mne i řídit - posadil si mne na klín a postaral se o pedály, na které jsem stejně nedosáhl. To byla skvělá zábava, pokaždé jsem se na to těšil.
Avatar - Sysoj Psojič
28. 2. 2012 00:13
Re: elegenciou aj detailami ho medak CL
Velmi v pořádku :yes:
Jen poznámka, když jsme u těch dětí...
Můj syn (2roky 8 měsíců) je u vytržení, když jedu v X6 driftem nebo dělám různé smyky a menévry. Je potrhlý po mně a to člověka moc těší. Nemusíš brát ohledy (pokud nespí) a Tvá zábava je ji jeho. Snad mu to vydrží. Kdyby si hrál s panenkama, byl bych dost zklamaný >:D
Jak budeš mít potomstvo, budeš muset trošku změnit priority, ale třeba ne moc, neboj ;-)
Už se těším, jak ho povozím v GT-R :-!
Dnes jsem to nevydržel, strhl plachtu z GT-R a jel ho projet. Ujel jsem 50km a tankoval zpět do plné za 750Kč - paráda!
27. 2. 2012 23:13
Re: elegenciou aj detailami ho medak CL
V tomhle směru to beru. Sám jsem to říkal - mít děti, tak budu o Panameře a spol. mluvit jinak. Do té doby si vystačím s menším počtem dveří. :-)
Avatar - Hammunasakra
27. 2. 2012 22:18
Re: Kdo si tohle auto koupí v naftě?
No to snad na to jednání (100x) raději pojedu tou PANAMERAou :-)
27. 2. 2012 20:44
Re: Kdo si tohle auto koupí v naftě?
Já ti v tom bránit nebudu. :-)