Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Frankfurt živě: BMW X6 ActiveHybrid - omluva za nové SUV

BMW X6
BMW X6
BMW X6
BMW X6
17 Fotogalerie
Diskuze (10)
Nejdůležitější novinkou, kterou studie X6 ActiveHybrid představuje, je nový systém hnacího ústrojí, kombinující dva kompaktní vysokovýkonné elektromotory s převodovkou s pevnými převodovými poměry.

Představit na letošní IAA koncept velkého SUV s malou užitnou hodnotou, vysokým výkonem a relativně vysokou spotřebou paliva by nebylo z politického hlediska právě rozumné a proto si BMW dovolilo rozmělnit pozornost na svém stánku mezi civilní kocept X6 a ekologický koncept. BMW se chystá na vstup na trh hybridních SUV s BMW X6 ActiveHybrid.

Nejdůležitější novinkou, kterou studie X6 ActiveHybrid představuje, je nový systém hnacího ústrojí, kombinující dva kompaktní vysokovýkonné elektromotory s převodovkou s pevnými převodovými poměry. Výše uvedené tři prvky jsou vzájemně propojeny systémem tří planetových soukolí. Díky vhodné volbě převodů se dobře pokrývají a doplňují provozní pásma spalovacího motoru a jednotlivých elektromotorů. Překonána je tak nevýhoda dosud známých hybridních řešení, jejichž elektromotor(y) byl schopen pracovat jen v určité části spektra provozních rychlostí automobilu.

Díky dvěma rozsahům rychlostí, v nichž je spolupráce elektromotoru a spalovacího motoru možná, dostal systém přívlastek dvourežimový. Jeho součástí jsou pochopitelně také akumulátory, výkonová elektronika s měničem, řídicí systém a kabeláž. Rozdělování a slučování výkonových toků má na starost převodovka ECVT (planetová konstrukce s vnějším projevem převodovky CVT).

Podle výrobce je takový systém schopen ušetřit asi 20 % paliva proti stejnému vozidlu bez složité elektrické časti hnací soustavy. Vzhledem k tomu, že je možný také provoz výhradně na elektřinu i výhradně na benzin, lze novinku zařadit mezi full-hybridy. Samozřejmostí je univerzální využití elektrických strojů v motorovém i generátorovém režimu. Druhý případ je uveden v činnost při brzdění, kdy je rekuperována kinetická energie. Méně obvyklé je u hybridů využití pevných převodů, které zvyšuje mechanickou účinnost celého ústrojí.

Ve Frankfurtu prezentované hnací ústrojí je výsledkem spolupráce skupin BMW Group General Motors a DaimlerChrysler, které se spojily do sdružení Global Hybrid Cooperation, které vyvíjí mild-hybridy pro sériové nasazení v nejbližší době.

Vstoupit do diskuze (10)