BMW 750i s xDrive, nová 740d a M paket
xDrive poprvé i pro řadu 7
Pohonu všech kol xDrive se dosud BMW u své vlajkové lodi vyhýbalo – kdo chtěl pětimetrový sedan 4x4, musel jít k Audi nebo Mercedesu, nejnověji také k Lexusu. Od modelového roku 2010 ale BMW své pravidlo poruší. Systém xDrive, vyhrazený dosud řadám 3, 5 a modelům X, dostane druhý nejvýkonnější model – dvakrát přeplňovaná 750i. Rozdělení momentu bude obstarávat elektronicky řízená vícelamelová spojka. Standardní rozdělení momentu je 40:60 ve prospěch zadní nápravy, pro lepší ovladatelnost ale systém v zatáčkách pošle na zadní kola až 80 % momentu.
740d dostane 3,0 TwinPower Turbo Diesel
Verze 740d dostane nový třílitrový turbodiesel označovaný TwinPower Turbo Diesel. Jeho dvě rozdílně velká turbodmychadla jsou propojena tak, že mohou fungovat samostatně i v sérii. Celohliníkový motor s dvojicí turbodmychadel je vybaven piezo-elektrickými vstřikovači, které mají pracovní tlak 2000 bar.
Maximální výkon motoru je 225 kW (306 k) při 4400 min-1 a točivý moment dosahuje vrcholné hodnoty 600 Nm mezi 1500 a 2500 min-1. Doposud používaný třílitrový turbodiesel v BMW 730d disponuje výkonem 180 kW (245 k) při 4000 min-1 a točivým momentem 540 Nm dostupným od 1750 do 3000 min-1.
Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 6,3 s, přitom spotřeba v kombinovaném cyklu je jen 6,9 l/100 km. BMW tvrdí, že nová 740d tak bude nejúspornějším autem ve své výkonnostní třídě. Pro srovnání někdejší nejúspornější pětimetrový dieselový sedan Jaguar XJ 2,7D má kombinovanou spotřebu 7,9 l/100 km, Audi A8 3,0 TDI si řekne o 8,4 l na 100 km, Mercedes-Benz S 350 CDI po faceliftu dosahuje 7,6 l/100 km. Dvakrát přeplňovaná 740d překoná i prozatímního dieselového rekordmana – slabší 730d má udávanou spotřebu 7,2 l/100 km.
BMW řada 7 2010 - přehled dieselových motorů | |||
Model | 730d | 730d EU6 | 740d |
Zdvihový objem [cm3] | 2993 | 2993 | 2993 |
Válce/ventily | 6/4 | 6/4 | 6/4 |
Největší výkon [kW/ot/min] | 180/4000 | 180/4000 | 225/4400 |
Největší toč. mom. [Nm/ot/min] | 540/1750-3000 | 540/1750-3000 | 600/1500-2500 |
Max. rychlost [km/h] | 245 | 245 | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 7,2 | 7,2 | 6,3 |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 6,8 | 6,8 | 6,9 |
Inovací na poli vznětových motorů je i zavedení verze BluePerformance pro 730d. Toto provedení BME už nabízí pro 330d a v praxi znamená nižší emise oxidů dusíku. Filtr pevných částic a oxidační katalyzátor jsou doplněny o katalyzátor pro odbourávání NOx. 730d díky tomu vyhovuje normě Euro 6, která začne platit v roce 2014. Úpravy nijak nepoznamenají výkon a spotřeba je další optimalizací motoru a jeho příslušenství naopak ještě nižší – konkrétně 6,8 l/100 km.
Standardně dodávaný balíček BlueEfficiency bude navíc doplněn o indikátor rekuperace energie umístěný na přístrojovém štítu, ukazatel se bude nacházet uvnitř otáčkoměru.
M Sports Packet
Poslední z trojice hlavních novinek pro modelový rok je M paket. Také tato možnost zažívá v řadě 7 premiéru. Navzdory tomu, že (alespoň prozatím) žádná M7 v nabídce mnichovské automobilky není, zákazníci budou moci od podzimu objednávat sportovní nárazníky s chromovanými lištami a spoilery, nástavce prahů a kola v M designu. Na výběr budou hned dva druhy kol – 19palcová a 20palcová, oboje se zdvojenými paprsky a vždy s rozdílným rozměrem pneumatik vpředu a vzadu (samotné rozměry ale BMW zatím neuvádí).
V nabídce nebudou chybět ani nové doplňky interiéru včetně M volantu. Pouze v kombinaci s M paketem bude možné objednat novou barvu karoserie Carbon Black Metallic, kromě toho bude v nabídce i šest dalších odstínů.
BMW řada 7 2010 - přehled benzinových motorů | ||||
Model | 740i | 750i | 750i xDrive | 760i |
Zdvihový objem [cm3] | 2979 | 4395 | 4395 | 5972 |
Válce/ventily | 6/4 | 8/4 | 8/4 | 12/4 |
Největší výkon [kW/ot/min] | 240/5800 | 300/5500 | 300/5500 | 400/5250 |
Největší toč. mom. [Nm/ot/min] | 450/1500-4500 | 600/1750-4500 | 600/1750-4500 | 750/1500-5000 |
Max. rychlost [km/h] | 250 | 250 | 250 | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 5,9 | 5,2 | - | 4,6 |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 9,9 | 11,4 | - | 12,9 |