Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW dostanou nový digitální přístrojový štít. Podívejte se, jak bude vypadat!

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (19)
BMW Group prostřednictvím akce pojmenované Digital Day nechává nahlédnout do vývoje a blízké budoucnosti svých značek. Letos patřil k jejím největším lákadlům nový digitální přístrojový panel spolu s novou generací informačního systému.

BMW Group Digital Day 2018 poodhalil novinky, které se dříve nebo později objeví ve výbavě vozů i motocyklů značek, patřících pod křídla německého koncernu, nebo alespoň naznačí směr dalšího vývoje.

Nejvíce pozornosti letos upoutal nový digitální přístrojový panel s větším displejem a novou grafikou, opouštějící dosavadní řešení s tradičními kruhovými stupnicemi ukazatelů rychlosti, otáček, paliva a teploty chladicí kapaliny. Nová podoba přístrojové panelu pak dává ve své centrální části více prostoru pro zobrazení dat z navigačního systému.

BMW prozatím nezmiňuje, kdy se tento nový digitální přístrojový panel dostane do sériových modelů, ale podle neoficiálních informací se jej dočkáme nejprve u modelů připravované řady 8 a následně jej můžeme očekávat i v řadě 7 a velkých SUV značky BMW.

Vedle nového digitálního přístrojového panelu představilo BMW i novou generaci svého informačního systému. BMW Operating System 7.0 má mít přehlednější uspořádání a poskytovat správné informace ve správný čas. Vedle tradičního ovladače iDrive s ním bude možné pracovat i prostřednictvím dotykové obrazovky a ovládání hlasem i gesty.

BMW Group v rámci letošního Digital Day poodhalilo svůj vývoj v oblasti 5G sítě pro využití v komunikaci mezi jednotlivými vozidly navzájem a zároveň i dopravní infrastrukturou. Cílem je poskytnout řidiči co nejpřesnější informace o dopravních situacích, jako jsou například zácpy nebo nehody v reálném čase. V sériových vozech si na tuto technologii údajně počkáme ještě několik let.

Mezi důležité zajímavosti BMW Group Digital Day 2018 pak patřila i demonstrace využití smíšené reality pro zrychlení vývoje nových vozů a rovněž pokroky v oblasti 3D tisku, které byly představeny prostřednictvím kompletního rámu a zadní vidlice pro motocykl, komponentů pro BMW i8 Roadster nebo program MINI Yours Customized.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (19)
20. 4. 2018 13:09
Re: divné
Mne vadi len to, ze nedavaju moznost volby. Nie som uplne proti digitalu, ale tato farebna sialenost pripomina hernu konzolu.
20. 4. 2018 13:07
Re: divné
Takze z praktickeho hladiska to ma vyznam nulovy. Hnupoviny pre deticky. Informacie , ktore chcem, sa daju zobrazit aj na samostatnom displeji tak ako doteraz, zatial co rychlost a otacky mozu zostat kludne analogove. Ja som zas pocul o ludoch, co maju rovnake auto a vymena digitalnej pristrojovky bola nie len fest draha, komplikovana, ale hlavne h*vno videli, ked im to odislo - lebo ono to odislo kompletne cele, takze absolutne ziadny udaj o nicom. Nikdy som nepocul o niekom, komu odisiel analog.
Avatar - iudex
20. 4. 2018 13:02
Protismerné ručičky
Preboha, len nie otáčkomer proti smeru hodinových ručičiek! 8-s To by bol totálny fail. Je (aspoň v západnej civilizácii) pravidlom, že pri čítaní sa postupuje zľava doprava. Preto je pre nás (Európa, Amerika, Rusko...) logické začať vľavo a postupovať doprava, aj graficky sa prírastok znázorňuje doprava a nahor a obdobne to platí aj pre rastúce otáčky či rýchlosť. Otáčky rastúce sprava doľava sú proti našej prirodzenosti a logike, absolútne neintuitívne a mätúce (logické je to zrejme pre národy, kde sa číta sprava, ako sú napr. arabské krajiny). Ak teda BMW nechce svoje autá vyrábať výhradne pre Arabov, malo by rozhodne prehodnotiť tie opačné otáčkomery.
Avatar - Bubáq
20. 4. 2018 10:39
Re: Plastičnost
Číňanům to nejenže nevadí, Číňané to tak chtějí. China rules....
Avatar - Bubáq
20. 4. 2018 10:38
Re: divné
Máte pravdu, Reco. Já namítám: proč jsou přednastavené režimy plné údajů, které nepotřebuji, a které zhoršují orientaci ve všech těch informacích?
Vůbec se nedivím, že reakce na obrázky k tomuto článku jsou všeobecně zamítavé.
Dokonce si pamatuji výstižnou dřívější poznámku autora, jehož si už nepamatuji: i elektronický displej zobrazující klasické budíky je na prd, protože když do auta nasednu, kouká na mě černé nic v místech, kde očekávám budíky. Velmi výstižné!
Co je vlastně na klasickém řešení budíků tak špatně, že výrobci cítí potřebu to dělat jinak? Jsou snad nepřehledné? Něco jim snad chybí? Jsou snad málo estetické a uráží jemnocit řidičů? Oslňují v noci? Nějak nemohu přijít na důvod, proč samotné automobilky nechávají plavat základní pravidlo "safety first" při nových návrzích přístrojových informačních systémů. Včetně Volva.