Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW i3: Zpět do pracovního

Ondřej Láník Ondřej Láník 25. 1. 2012 • 13:14
Íčková trojka bude nejprve čistý elektromobil, později dorazí také hybrid.

I když se nejmenší BMW i3 už nejednou ukázalo při oficiálních prezentacích, prototypy sériové verze testuje automobilka už zase v charakteristické kamufláži.

BMW i3, do loňska známé jako projekt MegaCity, se začne prodávat v roce 2013. K vyzkoušení před uvedením na trh je toho tentokrát opravdu mnoho.

V první fázi bude i3 plně elektrické. Definitivní parametry zatím nejsou k dispozici, ale leccos naznačují už parametry studie. Její elektromotor uměl 125 kW a 250 Nm. Z 0 na 100 km/h zrychlila za 7,9 sekundy a nejrychleji by podle BMW měla jet 150 km/h. Reálný dojezd koncept je dle BMW 130 až 160 km (podle normy pak 225 km), 80 % kapacity akumulátorů se s rychlonabíječkou dobije za jednu hodinu. Standardní cestou zabere úplně dobití prázdných akumulátorů 6 hodin.

Elektromotor se společně s převodovkou a diferenciálem nachází u hnací zadní nápravy.

BMW má také v záloze verzi REx (zkratka pro Range Extender) s prodlouženým dojezdem, která dostane k zadní nápravě malý spalovací motor. Ten pomocí generátoru dodá trakčnímu elektromotoru energii v případě, že by se vybily baterie.

Související články

Témata
Články odjinud