Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW i8: Do prodeje ještě letos za cenu přes 2,5 milionu korun

Michal Fokt
Diskuze (15)
BMW nejprve neuhlídalo finální vzhled svého ekosupersportu a nyní se v předstihu dostávají na světlo i další důležité informace. Bude vůbec na IAA co představovat?

BMW plánuje na zářijové IAA světovou premiéru produkční verze plug-in hybridního supersportu i8, ale všechno podstatné už je víceméně prozrazeno nyní, ačkoli si na oficiální tiskovou zprávu musíme ještě nějaký čas počkat. Koncem minulého týdne byla vyzrazena finální podoba i8, když se objevily fotografie sběratelského modýlku a nyní britský magazín Auto Express přinesl další informace, týkající se nového mnichovského imagemakeru.

Na webu AE najdete nejen pár stručných dojmů z jízdy s prototypem, ale i řadu doplňujících informací. Britové tvrdí, že prodej BMW i8 začne ještě před koncem roku, což mnichovský supersport posune dost možná i na první příčku mezi automobilkami, které se snaží hybridní supersport postavit - LaFerrari i McLaren P1se stále ještě vyvíjí a nejblíže dokončení zatím vypadá Porsche 918 Spyder.

BMW zatím neupřesnilo cenu, ale podle nejmenovaného topmanažera přesáhne hranici 100.000 euro, tedy 2,5 milionu korun. Za tyhle peníze dostanete auto, které váží díky hliníkovému rámu a CFRP karoserii 1480 kg, tedy o 195 kg méně, než BMW M3, s nímž ale bude mít identické zrychlení z nuly na stovku za 4,6 s i maximální rychlost, elektronicky omezenou na 250 km/h.

Auto Express také tvrdí, že turbodmychadlem přeplňovaný tříválec 1,5 l bude slabší, než se dosud říkalo, místo 170 bude mít 164 kW a místo 320 newtonmetrů jich bude 300. Elektromotor by měl zůstat na původně avizovaných 96 kW a 250 N.m.

Dveře se otevírají vzhůru jako u Lamborghini a umožní přístup na 2+2místného interiéru, zadní sedadla by ale měla být opravdu nouzová. BMW v současnosti pracuje na vytvoření sítě prodejců, kteří budou míst na starosti značku "i", supersport tedy nebude k dispozici u každého dealera vozů s modrobílou vrtulí ve znaku. Dobrou zprávou ovšem je, že už příští rok nabídku doplní otevřená verze i8 Spyder.

Michal Fokt
Diskuze (15)
Avatar - Mireon
22. 8. 2013 11:57
Vtip?
To je asi vtip dát tohle BMW do jedné věty s P1, LaFerrari a 918 s tím že mají něco společného ba dokonce jsou stejná kategorie. To už tam může být klidně ten prius. Jinak ten zvuk u toho bude asi velice kouzelnej. Já zapomněl určitě tam zase dají nějakej reprák a bude to super.
Avatar - R32
22. 8. 2013 08:12
Re: i3 aj i8
i3 má zaručený úspech? A čím ho má zaručený? >:D Ja si skôr myslím, že predbehlo dobu ako kedysi Audi A2. Technologicky síce vyspelé no príliš drahé nato čo ponúka resp. je tam šialený rozdiel ceny oproti "bežným" autám tejto kategórie...
22. 8. 2013 07:40
Re: Optimisti : ).
Asi tak, za ty prachy bych si rozhodně raději koupil M3 nebo M4. Dokud auta budou mít dva motory, tak je něco špatně. Elektromotor není špatný ani do supersportu, ale nesmí to mít velký těžký baterky ani spalovací motor, ale klasickou nádrž na vodu nebo vodík. 2 pohony - 2x více starostí :no:
22. 8. 2013 06:42
Naživo
Kdo se zastavil v BMWorldu, když ne na velkých autosalonech viděl i8 už naživo, byť v koncepční verzi.
Napsat působivý je velmi střídmý slovo. Koncept je překrásnej a příliš se neliší od série. Nemusel by to bejt vůbec komerční přešlap!!! :yes: ;-)
Avatar - bigsoul
22. 8. 2013 05:10
Re: i3 aj i8
Topper Topper ty si, ale hlupák. Ešte raz ti pripomenie BMW nieje Hňupdaj ani KIAk >:-[]
A netvrď, že cesta tadial nevedie, keď zasoba ropy nieje nekonečna a cena sa neustale zvišuje.