Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW M chce vlastní supersport a jeho příchod není vyloučen

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (7)

BMW M GmbH se od časů nezapomenutelného kupé M1 s řadovým šestiválcem před zadní nápravou věnuje sportovním verzím standardních modelů BMW. Tak to má být i nadále, i když může z jejích bran vyjet i zcela nový supersportovní model.

BMW M GmbH v současnosti finišuje vývoj modelu BMW M8. Ten se má s vidlicovým osmiválcem přeplňovaným dvěma dvoukomorovými turbodmychadly stát díky výkonu přes 440 kW stát jedním z nejvýkonnějších zástupců své značky i divize M. Tento model však bude i přes své dynamické schopnosti stále více zástupcem vozů GT než supersportů, za což samozřejmě vděčí své koncepci.

Spekulace o možném příchodu skutečného supersportovního vozu značky BMW se však objevují v posledních letech stále častěji a například začátkem letošního roku se Klaus Fröhlich, člen představenstva BMW zodpovědný za vývoj produktů, v rozhovoru pro britských Autocar rozpovídal o možném projektu supersportovního modelu na základech nové generace modelu BMW i8.

Myšlenka supersportovního modelu očividně dráždí i další muže stojící ve vedoucích funkcích v automobilce BMW. Markus Flasch, předseda představenstva divize BMW M GmbH, v rozhovoru pro australský Motoring potvrdil, že jeho divize má zájem o vývoj plnohodnotného supersportovního modelu, ale zároveň dodal, že v současné nabídce značky BMW není vhodný základ pro takový projekt.

V současnosti jedinou možností pro vznik supersportovního modelu divize BMW M GmbH má být údajně připravovaná druhá generace modelu i8. Nejprve však musí vedení divize BMW M GmbH přesvědčit vedení mateřské společnosti, že takový vůz má šanci na úspěch a následně musí koordinovat svůj vývoj s divizi BMW i. Výsledkem mohou být dva spřízněné modely s odlišnými charaktery plně odpovídajícími zaměření divizí, stojících za jejich vývojem.

V případě, že divize BMW M GmbH skutečně bude vyvíjet supersportovní model na základech nové generace BMW i8 pak můžeme očekávat, že vznikne supersport, který se od výchozího modelu bude lišit ještě o něco víc než připravované M8 od řady 8. Podle neoficiálních zpráv z počátku letošního roku se údajně můžeme dočkat plug-in hybridu se spalovacím motorem před zadní nápravou a celkovým výkonem kolem 515 kW (700 k).

Zdroj: Motoring

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (7)

Doporučujeme

Avatar - speedfred
15. 5. 2019 15:10
Re: Zase kolmaniáda?
Tak stávajucu R6 by asi nebol problém natlakovať k 600PS a už to by stálo za to + nejaké elektro ktoré by pomohlo lepšiemu odpalu z miesta by bolo fajn. :yes:
Ale je tu ale,­ale,­ale,­ale.­....
Avatar - Dinar
15. 5. 2019 10:50
Re: Zase kolmaniáda?
Ani ne, ale takový motoristický portál může dělat i stará Blažková, tam si něco přečteš, tu něco najdeš... Jestli chtějí nějaké info, ať si domluví schůzku s někým z BMW, do Mnichova to není daleko. Jenže na to je třeba udělat nějakou práci, mít nebo sehnat kontakty atp., jednodušší je slepit dva odstavce z "informací" sebraných po světě a tvářit se hrozně zasvěceně, a že máme co psát, první na webu atp. Tohle mi vadí víc, než zprasená diskusní platforma.
Avatar - Dinar
15. 5. 2019 10:46
Re: Zase kolmaniáda?
O motorech, tedy spíš hnacích řetězcích, zatím nikdo nic neví, resp. tohle info nikdo nepustil, základní info je, že i8 bude i ve druhé generaci a vrcholná M varianta bude mít parametry superportu. Záměr je, udělat z i8ky 911ku moderního věku.

P.S. Ale řekl bych, že jestli chtějí jít hrubě přes 600k, budou muset k el. motoru přidat R6, R4 by na to nestačil. ;-)
15. 5. 2019 08:50
Re: Zase kolmaniáda?
Takže bude R6?
Avatar - speedfred
15. 5. 2019 08:13
Re: Zase kolmaniáda?
Ty si ale takto po ránu ostrý :-)