Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW M chce vlastní supersport a jeho příchod není vyloučen

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 14. 5. 2019
48
7
Zobrazit náhledy (48)
BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster

BMW M GmbH se od časů nezapomenutelného kupé M1 s řadovým šestiválcem před zadní nápravou věnuje sportovním verzím standardních modelů BMW. Tak to má být i nadále, i když může z jejích bran vyjet i zcela nový supersportovní model.

BMW M GmbH v současnosti finišuje vývoj modelu BMW M8. Ten se má s vidlicovým osmiválcem přeplňovaným dvěma dvoukomorovými turbodmychadly stát díky výkonu přes 440 kW stát jedním z nejvýkonnějších zástupců své značky i divize M. Tento model však bude i přes své dynamické schopnosti stále více zástupcem vozů GT než supersportů, za což samozřejmě vděčí své koncepci.

Spekulace o možném příchodu skutečného supersportovního vozu značky BMW se však objevují v posledních letech stále častěji a například začátkem letošního roku se Klaus Fröhlich, člen představenstva BMW zodpovědný za vývoj produktů, v rozhovoru pro britských Autocar rozpovídal o možném projektu supersportovního modelu na základech nové generace modelu BMW i8.

Myšlenka supersportovního modelu očividně dráždí i další muže stojící ve vedoucích funkcích v automobilce BMW. Markus Flasch, předseda představenstva divize BMW M GmbH, v rozhovoru pro australský Motoring potvrdil, že jeho divize má zájem o vývoj plnohodnotného supersportovního modelu, ale zároveň dodal, že v současné nabídce značky BMW není vhodný základ pro takový projekt.

V současnosti jedinou možností pro vznik supersportovního modelu divize BMW M GmbH má být údajně připravovaná druhá generace modelu i8. Nejprve však musí vedení divize BMW M GmbH přesvědčit vedení mateřské společnosti, že takový vůz má šanci na úspěch a následně musí koordinovat svůj vývoj s divizi BMW i. Výsledkem mohou být dva spřízněné modely s odlišnými charaktery plně odpovídajícími zaměření divizí, stojících za jejich vývojem.

V případě, že divize BMW M GmbH skutečně bude vyvíjet supersportovní model na základech nové generace BMW i8 pak můžeme očekávat, že vznikne supersport, který se od výchozího modelu bude lišit ještě o něco víc než připravované M8 od řady 8. Podle neoficiálních zpráv z počátku letošního roku se údajně můžeme dočkat plug-in hybridu se spalovacím motorem před zadní nápravou a celkovým výkonem kolem 515 kW (700 k).

Zdroj: Motoring

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - speedfred
Re: Re: Re: Zase kolmaniáda?
speedfred
| 15. 5. 2019
Tak stávajucu R6 by asi nebol problém natlakovať k 600PS a už to by stálo za to + nejaké elektro ktoré by pomohlo lepšiemu odpalu z miesta by bolo fajn. :yes:

Ale je tu ale,­ale,­ale,­ale.­....
Avatar - Dinar
Re: Re: Zase kolmaniáda?
Dinar
| 15. 5. 2019
Ani ne, ale takový motoristický portál může dělat i stará Blažková, tam si něco přečteš, tu něco najdeš... Jestli chtějí nějaké info, ať si domluví schůzku s někým z BMW, do Mnichova to není daleko. Jenže na to je třeba udělat nějakou práci, mít nebo sehnat kontakty atp., jednodušší je slepit dva odstavce z "informací" sebraných po světě a tvářit se hrozně zasvěceně, a že máme co psát, první na webu atp. Tohle mi vadí víc, než zprasená diskusní platforma.
Avatar - Dinar
Re: Re: Zase kolmaniáda?
Dinar
| 15. 5. 2019
O motorech, tedy spíš hnacích řetězcích, zatím nikdo nic neví, resp. tohle info nikdo nepustil, základní info je, že i8 bude i ve druhé generaci a vrcholná M varianta bude mít parametry superportu. Záměr je, udělat z i8ky 911ku moderního věku.



P.S. Ale řekl bych, že jestli chtějí jít hrubě přes 600k, budou muset k el. motoru přidat R6, R4 by na to nestačil. ;-)
Re: Zase kolmaniáda?
webpaja
| 15. 5. 2019
Takže bude R6?
Avatar - speedfred
Re: Zase kolmaniáda?
speedfred
| 15. 5. 2019
Ty si ale takto po ránu ostrý :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku