BMW zvažuje vlajkový supersport. Bude to hybridní konkurent McLarenu
Roli vrcholového sportovního vozu BMW s hybridním pohonem aktuálně zastupuje model i8, už brzy by se jím však mohl stát nepřímý nástupce. Zatím je vše ve fázi zvažování, avšak pokud by projekt dostal zelenou, šlo by o lehčího a technicky vyspělejšího konkurenta McLarenu 570S, jenž by se stal absolutním vrcholem emkové řady.
O projektu se rozpovídal Klaus Fröhlich, člen představenstva BMW zodpovědný za vývoj produktů. „Jste-li inženýrem, alespoň jednou v životě chcete postavit supersport,“ uvedl v rozhovoru pro britský Autocar. „A myslím si, že částečná elektrifikace to umožní.“
Právě elektrifikace je podle Fröhlicha receptem na úspěch. „Když použijeme kompaktní a výkonné elektromotory, karbonovou konstrukci i8, můžeme dostat skutečně zajímavý balíček. Když se podíváme na chystané supersporty Ferrari či McLarenu, po roce 2020 dostanou všechny nějakou formu elektrifikace,“ avizuje, že tímto směrem se neubere jen bavorská sportovní divize.
Novinka má dorazit kolem roku 2023 a hybridní ústrojí by se skládalo ze zážehové pohonné jednotky a elektromotorů, přičemž výkon by byl podstatně vyšší než v případě i8. Zatímco elektrifikovaný sporťák se základem v tříválcové patnáctistovce dnes poskytuje kombinovaný výkon 275 kW, připravovaný projekt by mohl dostat nejen dvojnásobný počet válců, ale i výkonu. V praxi by to znamenalo, že supersport bude ještě silnější než chystané M8.
„Elektromotory poskytnou radost z jízdy obdobnou té, kterou přináší osmiválce. Dodají sportovní pocit, takže se ke značce M dokonale hodí,“ myslí si Fröhlich s tím, že by novinka mohla vyzvat soupeře jako Honda NSX či McLaren 570S.
A závěrem rozhovoru se ještě rozpovídal o celkové budoucnosti sportovního emka. „Modely M budou v budoucnu elektrické, ale bude se nám s tím pracovat hodně těžce. Taková auta totiž nemají mít jen skvělé zrychlení rovně. Musí fungovat v zatáčkách a na závodních okruzích, což je vzhledem ke zvýšené hmotnosti aut s tímto pohonem problém,“ dodal.