Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW zvažuje vlajkový supersport. Bude to hybridní konkurent McLarenu

Stanislav Kolman
Diskuze (1)
Bavorského sportovního vrcholu bychom se mohli dočkat již za čtyři roky. Přijet má na základech i8, avšak s dvojnásobnou porcí výkonu.

Roli vrcholového sportovního vozu BMW s hybridním pohonem aktuálně zastupuje model i8, už brzy by se jím však mohl stát nepřímý nástupce. Zatím je vše ve fázi zvažování, avšak pokud by projekt dostal zelenou, šlo by o lehčího a technicky vyspělejšího konkurenta McLarenu 570S, jenž by se stal absolutním vrcholem emkové řady.

O projektu se rozpovídal Klaus Fröhlich, člen představenstva BMW zodpovědný za vývoj produktů. „Jste-li inženýrem, alespoň jednou v životě chcete postavit supersport,“ uvedl v rozhovoru pro britský Autocar. „A myslím si, že částečná elektrifikace to umožní.“

Právě elektrifikace je podle Fröhlicha receptem na úspěch. „Když použijeme kompaktní a výkonné elektromotory, karbonovou konstrukci i8, můžeme dostat skutečně zajímavý balíček. Když se podíváme na chystané supersporty Ferrari či McLarenu, po roce 2020 dostanou všechny nějakou formu elektrifikace,“ avizuje, že tímto směrem se neubere jen bavorská sportovní divize.

Novinka má dorazit kolem roku 2023 a hybridní ústrojí by se skládalo ze zážehové pohonné jednotky a elektromotorů, přičemž výkon by byl podstatně vyšší než v případě i8. Zatímco elektrifikovaný sporťák se základem v tříválcové patnáctistovce dnes poskytuje kombinovaný výkon 275 kW, připravovaný projekt by mohl dostat nejen dvojnásobný počet válců, ale i výkonu. V praxi by to znamenalo, že supersport bude ještě silnější než chystané M8.

„Elektromotory poskytnou radost z jízdy obdobnou té, kterou přináší osmiválce. Dodají sportovní pocit, takže se ke značce M dokonale hodí,“ myslí si Fröhlich s tím, že by novinka mohla vyzvat soupeře jako Honda NSX či McLaren 570S.

A závěrem rozhovoru se ještě rozpovídal o celkové budoucnosti sportovního emka. „Modely M budou v budoucnu elektrické, ale bude se nám s tím pracovat hodně těžce. Taková auta totiž nemají mít jen skvělé zrychlení rovně. Musí fungovat v zatáčkách a na závodních okruzích, což je vzhledem ke zvýšené hmotnosti aut s tímto pohonem problém,“ dodal.

Stanislav Kolman
Diskuze (1)

Doporučujeme

2. 1. 2019 20:02
Supersport
Nevím proč o tom BMW stále jenom plká. Inženýři již dlouhá léta touží postavit teprve druhý supersport po ikonické BMW M1, fanoušci a určitě i klientela BMW by ho tu ráda měla a řadu let se o něm mluví, jen se vůbec nic neděje. Tak sakra proč nám ho nepostavíte, když už tu máme kompletní auto v podobě elektrifikované i8, a stačilo by mu dát pořádný srdce a to přece BMW má. Stačila by točivá řadová R6 z M3/M4, nebo V8 z M5. Vždyt Mercedes a Audi supersporty má a ikdyž jejich prodeje nejsou kdoví jak valné, tak status značky aspon posílí.....prosím BMW, postavte nám ho!:)