Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW opět láká na příchod ostrého modelu M8. Dostane speciální brzdy

David Bureš
Diskuze (3)

Chystané BMW M8 dorazí ve třech karosářských verzích, jako kupé, kabriolet a čtyřdveřového kupé. Pohánět ho bude osmiválec.

BMW pro letošní rok chystá jednu pěkně ostrou novinku, ostrý model M8, vrchol řady 8, který už postupně odhaluje. Dozvěděli jsme se tak, že bude poháněn vidlicovým osmiválcem přeplňovaným dvěma dvoukomorovými turbodmychadly o výkonu přes 440 kW. A nyní automobilka odhaluje další detaily, konkrétně o brzdovém systému.

Video se připravuje ...

Nový systém spojuje funkce aktivace brzd, posilovače brzd a regulace brzd do jednoho kompaktního modulu. Integrovaný brzdový systém snižuje hmotnost přibližně o dva kilogramy a pro zvýšení celkové hospodárnosti vozu používá posilovač brzd bez podtlaku. Požadovaný brzdný tlak je aktivován elektrickým regulátorem, který umožňuje jeho dynamičtější generování a také výrazně rychlejší a preciznější zásahy stabilizačního systému.

Integrovaný brzdový systém má přednost také v tom, že umožňuje zpomalovat přesně podle potřeb řidiče a v každé situaci nabízí dokonalý chod brdového pedálu.  Jezdec si dokonce bude moci nastavit účinek brzd ve dvou režimech, Comfort a Sport, které se liší podle množství tlaku, jaký je potřeba ke zpomalení. Funkce bude dostupná jak pro brzdový systém s dvoudílnými kotouči, tak s příplatkovými karbon-keramickými kotouči. 

Ono BMW M8 obecně nabídne široké možnost individualizace nastavení, a to díky tlačítku Setup na středové konzoli, umožňujícímu přímý přístup ke všem dostupným možnostem nastavení pěti parametrů vozu – motoru, podvozku, řízení, brzd a pohonu všech kol. Charakteristiku pohonné jednotky lze nastavit do režimů Efficient, Sport a Sport Plus, zatímco u podvozku jsou k dispozici režimy Comfort, Sport a Sport Plus. Je-li pak deaktivovaný stabilizační systém DSC, dostanou se ke slovu také nastavení 4wd, 4wd Sport a 2wd.

Dvě individuálně nastavitelné varianty tohoto nastavení navíc mohou být trvale uloženy s preferovaným nastavením zvuku motoru, charakteristikou řazení převodovky, stabilizačního systému a funkce start-stop. Takováto konfigurace vozidla může být kdykoliv okamžitě aktivována stiskem jednoho ze dvou M tlačítek na volantu. 

Video se připravuje ...

Upravit půjde také funkčnost asistenčních systémů, a to pomocí tlačítka M Mode. Ve výchozím režimu Road jsou všechny standardně nabízené i volitelně dostupné asistenční systémy aktivní, zatímco režim Sport deaktivuje všechny zásahy do systémů brzdění a řízení, kromě funkce varování před čelní srážkou s brzdnou funkcí a asistenta pro vyhýbací manévry. Auto tak upozorňuje jen na rychlostní omezení a zákazy předjíždění. U modelu M8 Competition tu pak bude ještě třetí nastavení Track pro využití na závodních okruzích, které vypne všechny komfortní a bezpečnostní funkce, a to včetně rádia nebo multimediálního systému, aby se řidič mohl soustředit výhradně na řízení. Se změnou tohoto nastavení se přitom upraví i grafika digitálního přístrojového štítu.

BMW M8 se světu představí ještě v průběhu roku 2019. Zatím automobilka hovoří o karosářských verzích kupé a kabriolet, varianta M8 ale bude dostupná i pro teprve chystané čtyřdveřové kupé 8 Gran Coupé. Vedle výchozího modelu bude k dispozici i posílené BMW M8 Competition.

David Bureš
Diskuze (3)

Doporučujeme

Avatar - speedfred
9. 5. 2019 18:47
Re: SBC už má i BMW
Dobrá reklama :-)
Avatar - Hammunasakra
9. 5. 2019 18:22
Re: SBC už má i BMW
Jj už se těšim na verzi Alpina http://www.autoforum.cz/…che-i-mercedesu/ :-!