Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW M již brzy s hybridním pohonem. Kvůli spotřebě to prý není...

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 9. 2. 2016 • 07:40
65
57
Zobrazit náhledy (65)
BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4
Zástupce automobilky BMW připouští, že se můžeme dočkat modelů jako jsou M3, M4 a M5 s hybridním pohonem. Cílem je především další zlepšení dynamických schopností.

Divize M automobilky BMW se v blízké budoucnosti zaměří na spojení spalovacích motorů s elektromotory. Tento krok přitom podle technického viceprezidenta automobilky Dirka Hackera, přímo nesouvisí se snižováním spotřeby paliva a škodlivých emisí.

Budoucnost výkonných modelů BMW M je právě podle Hackera v hybridním pohonu. Právě ten jim má pomoci k tomu, aby byly výkonnější, rychlejší a zároveň ještě spolehlivější.

Zákazníci divize M údajně netouží po hybridech schopných čistě elektrické jízdy a ani příliš neřeší spotřebu paliva u svých vozů nebo dokonce emise škodlivých výfukových plynů, ale zajímá je, jestli může elektromotor dále vylepšit jejich dynamické schopnosti.

Při vývoji hybridního pohonu pro ostré modely M se má tedy prioritou stát výkon a jízdní vlastnosti. Elektromotor a baterie se bohužel negativně projevují na celkové hmotnosti vozu a právě na tento problém se divize M hodlá při vývoji zaměřit.

Dirk Hacker k tomu uvedl, že nehodlá obětovat výkonu a nižší spotřebě ovladatelnost a požitek z jízdy, který nabízejí dosavadní ostré modely M. Vývoj se tak má vedle spojení spalovacího motoru s elektromotorem a jejich naladění pro sportovní vozy zaměřit i na optimalizaci hmotnosti a její rozložení mezi nápravy.

Cílem vývoje se mají stát vozy s hybridním pohonným systémem, které sice budou vybaveny kombinací spalovacího motoru s elektromotorem a bateriemi, ale stále budou mít jízdní vlastnosti velmi blízké současným konvenčním modelům M a přitom budou ještě rychlejší.

Témata
Avatar - fOE
10. 2. 2016 08:26
Re: Kde ta pravda asi bude?
Takze znovu a snad naposled, tohle jsou nejlehci aktualni konfigurace toho ktereho auta (ze mi nekdo vnuti automat nebo 4x4 me nezajima, ja o to treba nestojim, takze to ona neschopnost nabidnout i tak puristicky zaklad jako BMW jde na vrub vyrobce), v zakladnich vybavach. Realne bude vybavena M4 o dost tezsi, ale protoze ani vybava do takoveho C63 AMG se nedela z helia to "tezknuti" tak bude jev velice podobny napric auty a muzeme ho zanedbat:

Jaguar XE R s V8 = nevime (XE S s V6 vazi 1560kg, podle jaguar.de dokonce 1590kg)
BMW M4 = 1497
BMW M4 GTS = 1510kg
BMW M3 = 1520kg
Audi RS5 (zatim stale aktualni gen) = 1715kg
MB C63 AMG = 1720kg
Lexus RC F = 1690kg

a specielne pro tebe:

Mustang 5.0 V8 = 1720kg

Takze tady je BMW vyrazne lehci nez konkurence, teda, kdyz se clovek oprosti od tveho detinskeho srovnavani hrusek a jablek.
Avatar - CHerokee
9. 2. 2016 23:47
Re: Kde ta pravda asi bude?
Hodně dobrý kousek! Taky teď rozhoduju asi do konce týdne, zda jít do atmo V8, ale RC-F to není. :-)
Avatar - CHerokee
9. 2. 2016 23:45
Re: Kde ta pravda asi bude?
BMW 340i s automatem = 1615 kg (zdroj bmw.cz)
BMW M3 s automatem = 1635 kg

XE S s automatem = 1635 kg

Takže kde je BMW výrazně lehčí než konkurence?

9. 2. 2016 23:34
Re: Kde ta pravda asi bude?
Bude to RC-F :-) .... což taky zrovna není "lehklá váha" .-) Ale ten motor za to stojí.
Avatar - AUDIRS6
9. 2. 2016 21:26
Re: Kde ta pravda asi bude?
a co to bude ty stastlivec ? ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud