Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW M3 CRT: Více kompozitů, méně hmotnosti

Aleš Jungmann Aleš Jungmann 27. 6. 2011 • 03:18
30
10
Zobrazit náhledy (30)
BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3
Inženýři z divize BMW M GmbH připravili omezenou sérii vylepšených modelů M3, pyšnících se nižší hmotností.

Pod kapotou M3 CRT najdeme vidlicový atmosférický osmiválec se 330 kW (450 k) v 8300 min-1 a 440 Nm při 3750 min-1 o objemu 4,4 l, převzatý z limitované edice GTS. Agregát je zkombinován s dvouspojkovou převodovkou.

To hlavní se však ukrývá v technickém průkazu vozidla; díky rozsáhlé aplikaci lehkých kompozitních materiálů CFRP, tedy plastů vyztužených uhlíkovými vlákny, klesla hmotnost oproti klasické M3 o celých 70 kilogramů. Podle BMW má CFRP pevnost oceli ale jen čtvrtinovou hmotnost, což z něj dělá materiál s velikým potenciálem do budoucna.

Vůz nalakovaný v novém odstínu Frozen Polar Silver s doplňky v Melbourne Red a černooranžovým interiérem dokáže zrychlit z klidu na 100 km/h za 4,4 sekundy (tedy stejně rychle jako GTS), maximální rychlost je omezena na 290 km/h. Hmotnost vozu (1580 kilogramů) je i s bohatou standardní výbavou stále o 45 kilogramů nižší, než v případě základně vybavené M3.

Materiál CFRP byl mimo kapoty či sedadel použit i na podvozku, jenž je upraven v duchu závodních aut. Má pevnější pomocné rámy, plně stavitelné sportovní tlumiče, šestipístkové brzdiče svírají 378 mm disky vpředu a 380 mm kotouče vzadu. Nechybí ani pancéřové hadice Stahlflex a speciální brzdové destičky. Přeprogramováno bylo s ohledem na nové možnosti M3 CRT i DSC, vůz stojí na kolech z programu Divize M, obutých do pneumatik 245/35 R 19 vpředu a 265/35 R 19 vzadu. Celkem je v plánu prodat zájemcům 67 kusů, neoficiálně se hovoří o částce 3,2 milionu Kč.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Musím se přiznat
| 28. 6. 2011
Čím dál tím víc začínám generaci E9X zbožňovat. Z počátku jsem ji považoval za podivnou Banglovinu, tak jako většina ostatních. Dnes se ale ukazuje, že byla navržena perfektně. Mám pocit, že BMW je natolik vpředu se svým designem, že pomalejší jedinci, jako já, nestíhají tak rychle analyzovat jeho design. Dnes ještě většina lidí tvrdí, že je E90 nepěkná a že E46 vystihuje styl BMW lépe, ale jsem přesvědčen, že po příchodu F3X příští rok, se této role zhostí E9X a zase se bude snášet vlna kritiky na design nové trojky, tak jako nyní na jedničku F20, která nahrazuje donedávna kritizovanou E87. Ono Audi ví, proč je občas evoluce lepší než revoluce...
Avatar - Parda71 (BMWfans)
M3 CRT
| 27. 6. 2011
Nádherný kus práce od BMW. V M oddělení zase jednou dokázali, že auta dělat opravdu umí. Vedle výborné 1M (doporučuji včerejší Top Gear) je M3 CRT dalším důkazem šílenství, které po celém světě z pravých BMW M panuje. Nemám pro tohle auto slov. Už seriová M3 E90 se mi moc líbí, je to změna oproti E92, ale tímhle mě dostali. Černé ledvinky, černá kola, nádherný interiér + odlehčení a máme tady rázem vedle M3 GTS vrchol řady.
Bravo BMW M, bravo!!! :yes: :yes: :yes:
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Pěkné, ale
| 27. 6. 2011
Když BMW dělá M3, která se blíží spíš do géteček, je to špatně. Udělá auto, které se snaží přiblížit zase opravdovému sportovnímu náčiní, je to špatně. Proč? Ještě, že jsi tak vnímavý a cenu chápeš vzhledem k omezenému vyrobenému množství.
Jsem názoru, že za tu cenu by se jich prodalo klidně i tisíc. Proč ne. V čem je BMW M3 zastaralé? Designem to určitě není. Interiér, tady ti to uznám, ten se zkrátka u téhle řady nepovedl. Ale na okruhu a okresce bude M3 céčku stačit pořád ;-)
Avatar - CHerokee
Pěkné, ale
| 27. 6. 2011
Já proti němu nic nemám, určitě parádní. Ale už by to chtělo nástupce. Proto, když vydlabou 70 kg a nabízí to jako edici za 3,2 milionu tak jen kroutím hlavou. Ještě, že to je opravdu malá série.
Avatar - boost.
Pěkné, ale
| 27. 6. 2011
To, že E9x nemá elektronický podvozek, aktuální design s velkými ledvinkami, osmistupňový automat atd. z něj nedělá staré auto. Máme ho doma :-) Je s ním pár problémů, jako třeba vrzající interiér, občas ty plasty taky nejsou echt kvalitní. Dokonce se nám na kufru objevilo pár "bublinek", že by rez? Ale jinak je to dobrý auto, i když dnes bych místo něj koupil C-klasse.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku