Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW M4: Edice na oslavu vítězství v DTM

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
BMW získalo o víkendu na Hockenheimringu jezdecký titul v německém mistrovství cestovních aut. Už mělo připravenou M4 Champion Edition.

Marco Wittmann vybojoval titul s luxusním náskokem padesáti bodů před Švédem Mattiasem Ekströmem (Audi), takže o jeho celkovém vítězství nebylo pochyb. V sezóně vyhrál čtyřiadvacetiletý Němec z Fürthu čtyři závody, kdežto jeho největší soupeř jen dva závěrečné. Bodoval navíc v devíti kláních, kdežto Ekström pouze v sedmi. Stáji RMG také patří týmový šampionát, jen v žebříčku výrobců bylo úspěšnější Audi.

Výhru je třeba oslavit, mimochodem, od sezóny 2012, kdy se BMW do Deutsche Tourenwagen Masters vrátilo, je to už celkově druhá. Tehdy se radoval Bruno Spengler a omezená série kupé M3 také vznikla. Ta současná už je pochopitelně založena na dvoudveřovém M4. DTM Champion Edition vznikne v pouhých 23 kusech. Proč? Marco Wittmann měl na svém závodním voze právě startovní číslo 23, které najdeme i na dveřích limitky. Všechna auta budou bílá a určena pouze pro zákazníky v Evropě, o jejich vizuální stránku se postarala manufaktura BMW Individual v Garchingu.

Nikoli však úplně bílá, karbonová střecha je u M4 standardem, má navíc ještě šedostříbrnou kapotu a víko zavazadelníku se sedmi barevnými pruhy, na bocích jsou pro změnu pruhy černé. Typické ledvinky mnichovské značky dostaly oranžové rámečky. Schéma odpovídá závodnímu speciálu včetně zkratky WIT a německé vlajky na zadních bočních oknech, doplňuje je nápis „DTM Champion 2014“. Z uhlíkových kompozitů jsou také aerodynamické prvky: přední lízátko s klapkami, boční nástavce, kryty vnějších zpětných zrcátek zadní křidélko i difuzor. Černá kola mají devatenáct palců. Stejný materiál pokrývá i interiér, na palubní desce nechybí Wittmannův podpis a sériové číslo vozu. Volant i páka parkovací brzdy jsou čalouněny Alcantarou.

Řadovému šestiválci Twin Power Turbo objemu 2,98 l zůstal sériový výkon 317 kW a výhradně dvouspojková převodovka M DCT, automobilka uvolnila také údaje o zrychlení z klidu na stovku během 4,2 s a určitě veskrze důležitou normovanou spotřebu 8,8 l/100 km. Všechny vozy mají karbon-keramické brzdy.

Wittmann se za odměnu sveze v monopostu formule 1. BMW sice z královny motoristického sportu odešlo na konci roku 2009, ale test má domluvený u Toro Rosso. Všech 23 majitelů speciální série M4 také sám zaškolí na Nordschleife, takže se určitě mají na co těšit. V letošním ročníku DTM piloti týmů mnichovské automobilky získali celkem 5 vítězství, 11 umístění na stupních vítězů, čtyři nejlepší časy v kvalifikaci a také čtveřici nejrychlejších kol. Kalendář čítal desítku podniků.

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
Avatar - KANKUNEN
21. 10. 2014 09:31
DTM jsou parádní závody
Narozdíl od F1, rally, WTCC a taky moto GP. Od té doby co je spolehlivost skoro na 100% a nastavení umí přisbůsobit na všechny tratě a okruhy je to nuda.