Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW M4 GTS: DTM má nový safety car

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Prestižní seriál cestovních vozů Deutsche Tourenwagen Masters mění bezpečnostní techniku. Kupé BMW M4 střídá ultimativní verze GTS.

M4 GTS debutovalo coby koncept v srpnovém Pebble Beach 2015, produkční verzi přivezl Mnichov záhy do Tokia. Panely karoserie jsou vesměs z uhlíkových vláken, výfuk titanový, brzdy karbon-keramické. Na podvozek s vinutými pružinami použili konstruktéři z velké části oblíbený hliník, nechybí mu ani třístupňové nastavení.

GTS se zrodí v počtu sedmi stovek exemplářů, tedy omezené sérii. Výroba, či spíše převážně ruční stavba, běží od března, vzniká jen pět kusů denně. Skončí v prosinci. Řadový šestiválec se dvěma turby doplněný o vstřikování vody dává kulatých 500 koní, tedy 368 kW. Sedmistupňová dvouspojková převodovka s logem M přenáší 600 N.m dozadu. Kupé zrychluje z klidu na stovku během 3,8 s a jeho rozlet končí u 305 km/h. Na okruhové dovádění to stačí...

Odlehčené GTS ale nebude bojovat o vavříny, coby oficiální safety car pro DTM nahrazuje ve službě standardní M4. Zatím pro letošní sezónu, ale jistě vydrží déle. Od silniční verze se prakticky neliší, tedy až na nezbytné nápisy a loga sponzorů. Na střeše trůní potřebná světelná rampa, která dává znamení jezdeckému poli v případě problémů, blikajícími diodami je vybaven i přední nárazník.

Karoserie s aerodynamickými doplňky včetně předního splitteru a mohutného zadního křídla také zůstala oproti kupé z omezené série nezměněna. Oranžový ochranný rám uvnitř místo zadních sedaček má GTS rovněž už z továrny, stejně jako hasicí přístroj, nejvýznamnější změnou konverze je tak instalace rádiové komunikace. S veškerou výbavou auto váží 1585 kg. Dvojice anatomů nepostrádá ani zde šestibodové pásy. Výrazná barvička nechybí také zvenčí, hlavně na devatenácti- a dvacetipalcových kolech obutých do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2 rozměrů 265/35 a 285/30.

Letošní mezinárodní německé mistrovství začíná o příštím víkendu, 6. až 8. května. Startovní listina čítá 24 vozů, pilotem safety caru je Jürgen Kastenholz, který tuto funkci zastává od roku 2010.

Aleš Dragoun
Diskuze (0)