BMW M4 GTS: DTM má nový safety car
M4 GTS debutovalo coby koncept v srpnovém Pebble Beach 2015, produkční verzi přivezl Mnichov záhy do Tokia. Panely karoserie jsou vesměs z uhlíkových vláken, výfuk titanový, brzdy karbon-keramické. Na podvozek s vinutými pružinami použili konstruktéři z velké části oblíbený hliník, nechybí mu ani třístupňové nastavení.
GTS se zrodí v počtu sedmi stovek exemplářů, tedy omezené sérii. Výroba, či spíše převážně ruční stavba, běží od března, vzniká jen pět kusů denně. Skončí v prosinci. Řadový šestiválec se dvěma turby doplněný o vstřikování vody dává kulatých 500 koní, tedy 368 kW. Sedmistupňová dvouspojková převodovka s logem M přenáší 600 N.m dozadu. Kupé zrychluje z klidu na stovku během 3,8 s a jeho rozlet končí u 305 km/h. Na okruhové dovádění to stačí...
Odlehčené GTS ale nebude bojovat o vavříny, coby oficiální safety car pro DTM nahrazuje ve službě standardní M4. Zatím pro letošní sezónu, ale jistě vydrží déle. Od silniční verze se prakticky neliší, tedy až na nezbytné nápisy a loga sponzorů. Na střeše trůní potřebná světelná rampa, která dává znamení jezdeckému poli v případě problémů, blikajícími diodami je vybaven i přední nárazník.
Karoserie s aerodynamickými doplňky včetně předního splitteru a mohutného zadního křídla také zůstala oproti kupé z omezené série nezměněna. Oranžový ochranný rám uvnitř místo zadních sedaček má GTS rovněž už z továrny, stejně jako hasicí přístroj, nejvýznamnější změnou konverze je tak instalace rádiové komunikace. S veškerou výbavou auto váží 1585 kg. Dvojice anatomů nepostrádá ani zde šestibodové pásy. Výrazná barvička nechybí také zvenčí, hlavně na devatenácti- a dvacetipalcových kolech obutých do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2 rozměrů 265/35 a 285/30.
Letošní mezinárodní německé mistrovství začíná o příštím víkendu, 6. až 8. května. Startovní listina čítá 24 vozů, pilotem safety caru je Jürgen Kastenholz, který tuto funkci zastává od roku 2010.