Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW M5: Konec výroby řady E60

Dariusz Szynder
Diskuze (0)
Po pěti letech a více než dvaceti tisících vyrobených kusech ukončilo BMW M GmbH výrobu ostrého modelu M5.

První BMW M5 bylo představeno v roce 1984, současná generace s modelovým označením E60 se prodávala od roku 2005 v karosářských variantách sedan a kombi. Od té doby našlo majitele na 19 tisíc sedanů. Kombi prodávané od roku 2007 tak úspěšné nebylo, vzniklo pouhých 1025 exemplářů.

Nejdůležitějším odbytištěm pro sedan byly Spojené státy americké, kam bylo vyvezeno 8.800 kusů aktuální M5 (E60). V Evropě se páté generaci M5 s 1.776 prodanými kusy nejlépe dařilo ve Velké Británii a Irsku. Domácí německý trh skončil – trochu překvapivě - v těsném závěsu za ostrovní říší. Tisícovou hranici dokázalo překonat ještě Japonsko, kde si E60 M5 objednalo více než 1.300 zákazníků.

Kombi si popularity užívalo především v Evropě. První skončilo Německo (302 exemplářů) následováno Velkou Británií a Irskem a Itálií.

BMW M5 se vždy vyznačovalo kombinací techniky využívané v automobilovém sportu s prostorností a praktičností rodinného vozu. Díky těmto vlastnostem se vozidlo vždy hodilo ke každodennímu užívání. Pátá generace nabízela vysokootáčkový 5litrový 10válcový motor o výkonu 373 kW v kombinaci se 7stupňovou sekvenční převodovkou Drivelogic, elektronicky svorným diferenciálem a funkcí Launch Control. Nechyběly nastavitelné tlumiče EDC nebo brzdy z kompozitních materiálů.

Motor em-pětky si v letech 2005 a 2006 vysloužil celkové vítězství v soutěži „Motor roku“, v následujících dvou letech byl pak špičkou v objemové kategorii nad 4 litry. Na rozdíl od BMW M5 E60 tento motor svou kariéru ještě neuzavírá. Nadále bude pohánět coupe a kabriolet M6.

Více o této i předchozích generacích BMW M5 najdete v článku Pod lupou: BMW M5 - Bavorský dálniční expres.

Dariusz Szynder
Diskuze (0)