Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW M6 Gran Coupé: M6 pro čtyři míří na trh

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 19. 4. 2013
115
16
Zobrazit náhledy (115)
BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6 BMW M6
BMW M6 Gran Coupé rozšiřuje nabídku rychlých variant řady 6 o zbývající, tedy třetí karosářskou verzi – sportovní čtyřdveřový sedan.

Podoba M6 Gran Coupé byla odhalena již koncem loňského roku a jako safety car se prohání od začátku letošní sezóny po okruzích mistrovství světa silničních motocyklů. V souvislosti s uvedením na trh uvolnila automobilka další podrobné informace a nové fotky.

M6 Gran Coupé má stejně jako kupé a kabriolety pod kapotou dobře známý čtyřventilový vidlicový osmiválec 4395 cm-3 přeplňovaný dvěma turbodmychadly twin-scroll o výkonu 412 kW (560 k). Tato maximální hodnota je k dispozici v pásmu od 6000 do 7000 otáček. Červené pole začíná v 7200 min-1. Sedmistupňová dvouspojková převodovka přenáší točivý moment 680 N.m/1500-5750 min-1 pochopitelně dozadu. K dispozici je i elektronika Drivelogic a samosvorný diferenciál na zadní nápravě. Přímovstřikový agregát je vybaven proměnným časováním ventilů i vaček. Nechybí proklínaný start-stop, ale ani launch control.

Z klidu na stovku dokáže ostré Gran Coupé zrychlit za 4,2 s a jede až 305 km/h. Za tuto hodnotu si ovšem budete muset připlatit, v základu zasáhne klasicky při 250 km/h omezovač. Dle evropské normy auto spálí v kombinaci 9,9 l benzinu na 100 kilometrů.

Připomeňme, že čtyřdveřový model šestkové řady má oproti kupé a kabrioletům o 113 mm delší rozvor. Elektronický podvozek disponuje sportovním naladěním tlumičů, posilovač hřebenového řízení má proměnlivý účinek. Standardem jsou dvacetipalcová kola s dvojitými paprsky, čtveřice kotoučových brzd může být za příplatek karbon-keramická. Veškeré nastavení převodovky, podvozku, výkonu motoru a stabilizace se ovládá tlačítky na středové konzole, těmi na volantu se pak ukládá do paměti.

BMW M6 Gran Coupé – srovnání s konkurencí
ModelBMW M6 Gran CoupéAudi RS7 SportbackM-B CLS 63 AMG 4Matic S
Motor4,4 V8 TPT4,0 TFSI BT5,5 V8 BT
Převodovka7DS8A7A
Zdvihový objem [cm3]439539935641
Válce/ventily8/48/48/4
Největší výkon [kW/min-1]412/6000-7000412/5700-6700430/5500
Největší toč. mom. [N.m/min-1]680/1500-5750700/1750-5000800/1700-5000
Max. rychlost [km/h]250 (305)250 (280, 305)250
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,23,93,6
Komb. spotřeba [l/100 km]9,99,810,3

M6 Gran Coupé má lehkou karbonovou střechu a kromě jiného také adaptivní diodové přední světlomety. Od sériovějších sourozenců se liší maska i větší vstupy vzduchu v nárazníku. pod zadním najdeme difuzor, také z plastů vyztužených uhlíkovými vlákny. Dvě dvojité koncovky výfuku uvidí většina účastníků silničního provozu jen chvíli. Vnější zpětná zrcátka i to vnitřní mají zatmavovací funkci. Součástí balíčku ConnectedDrive jsou head-up displej, parkovací asistent se zadní kamerou, noční vidění s rozpoznáváním chodců a další elektroničtí asistenti.

Řidič a spolujezdec si hoví v kožených anatomických sedadlech, pochopitelně vyhřívaných.

Střecha je zevnitř čalouněná Alcantarou a kůží. Audio BMW Professional představuje standard, stejně jako dvouzónová klimatizace. Dozadu se při troše dobré vůle vejdou i tři lidé, ale prostřední cestující zde vydrží jen krátkou jízdu. Případně lze zadní lavici nahradit dvěma samostatnými sedačkami. Vždy jsou dělené a sklopné sklopné, takže se zavazadelník dá zvětšit ze základních 460 na 1265 l. Za čtyřzónovou klimatizaci, kterou mohou ovládat i pasažéři vzadu, je však třeba vydat peníze navíc.

To samé platí i o bezklíčkovém systému, multifunkčních předních sedačkách, vyhřívané zadní řadě a také volantu. elektrickém dovírání dveří a slunečních clonách, navigaci a sound systému dánských Bang & Olufsen. Nechybí bezdrátové připojení pro mobilní telefony.

BMW 6 Gran Coupé zamíří k zákazníkům již příští měsíc, na německém trhu bude stát 128 tisíc eur (3,31 milionu korun). Konkurence od Audi a Mercedesu se má čeho bát.

BMW M6 - srovnání karosářských variant
ModelM6 Gran CoupéM6 CoupéM6 Cabrio
Převodovka7DS7DS7DS
Zdvihový objem [cm3]439543954395
Válce/ventily8/48/48/4
Největší výkon [kW/min-1]412/6000-7000412/6000-7000412/6000-7000
Největší toč. mom. [N.m/min-1]680/1500-5750680/1500-5750680/1500-5750
Max. rychlost [km/h]250 (305)250 (305)250 (305)
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,24,24,3
Komb. spotřeba [l/100 km]9,99,910,3
Pohotovostní hmotnost [kg]195019252055

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - JH Loc
RAJC ROKU
| 29. 4. 2013
Alpina už si ho do parády vzala... jen je ještě ve fázi testování ->[odkaz]
M6ka gran-coupe
| 21. 4. 2013
Kazdej ma to svoje. Za me nejlepsi volba M6 s diferencialem a nebo spickova uprava 6ky GC od AC Schnitzer [odkaz] , nebo casem v nabidce kombinace M6 GC a AC Schnitzer to bude jiste vrchol dokonalosti :-)
Avatar - Ham.
RAJC ROKU
| 21. 4. 2013
Alpina je se svými úpravami 100% závislá na BMW. Co BMW neuvolní do toho nemůže sáhnout.
Avatar - Hammunasakra
M6ka gran-coupe
| 21. 4. 2013
Alpina je ta NEJlepší volba ;-)
Avatar - Hammunasakra
RAJC ROKU
| 21. 4. 2013
Já bych si s tím GC NEbyla až tak jistá. Rozhodně za tím NEbude něco jako "uvolnění ze strany BMW" = neb a protože Alpina má normálně vozy dávno PŘED zahájením výroby - viz teď BMW4, které již připravuje, rsp. finalizuje jeho verzi Alpina B4
..za tím bude "něco jiného" (jen nevím co :-)
Obě verze B6 samozřejmě znám - neformulovala bych že M6 ze srovnání "vychází lépe" (leda z toho "čistě číslíčkového") = co se výkonu týče, tam bude nějaká "dohoda", o převodovce bych NEřekla "lepší" (snad "rychlejší") - třeba já osobně bych ÚMYSLně preferovala ZF8 v Alpina, nepatrně lepší dynamika daná těmi pár PS navíc plus "sportovnější" převodovkou je pro TOTÁLNÍ VĚTŠINU řidičů stejně "mimo jejich rozsah" - i Buřtík by dnes asi sáhl spíš po famózně vyladěném Alpina B6 ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku