Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW M6 Cabrio se světu poprvé ukázala v New Yorku

David Bureš
Diskuze (12)
Mnichovské über-kabrio je poháněno vidlicovým osmiválcem s dvoustupňovým přeplňováním twin-scroll o výkonu 412 kW.

BMW zveřejnilo oficiální fotografie obou karosářských verzí nové generace modelu M6 naráz už v únoru, výstavní premiéry obou aut se ale odehrály zvlášť. M6 Coupe bylo k vidění už v Ženevě, M6 Cabrio se veřejnosti poprvé prezentuje v New Yorku.

Pod kapotou pracuje 4,4litrový vidlicový osmiválec s dvoustupňovým přeplňováním twin-scroll, známý už z aktuální M5. Motor s interním označením S63Tü vychází z osmiválce, který najdeme v X5 M/X6 M. Jednotka využívá přímé vstřikování a proměnné časování ventilů Valvetronic.

Osmiválec dává 412 kW (560 k)/5750-7000 min-1 a 680 Nm mezi 1500-5750 min-1. Motor točí maximálně 7200 obrátek.

Točivý moment je na zadní nápravu přenášen pomocí sedmistupňové dvouspojkové převodovky M DCT s elektronikou Drivelogic. Řadí se voličem nebo pádly pod koženým dvouramenným volantem, jehož tvary se inspirovaly hliníkovými koly s logem M.

Řidič může volit mezi třemi automatickými (D) a třemi manuálními (S) režimy. Jakmile je vůz nastartován, je zapnut automatický režim D1 pro co nejúčinnější jízdu. D2 je určen pro pohodovou jízdu, stupně jsou řazeny dle otáček motoru a jeho zatížení. V režimu D3 převodovka přeřazuje na vyšší stupeň až ve vyšších otáčkách.

V manuálním režimu si řidič může zvolit nastavení jednotlivých módů. V S1 převodovka řadí hladce, v S2 probíhá přeřazení rychleji, S3 je pak určeno pro dynamickou jízdu, zároveň zde může být zapnut Launch Control. Při sepnutí Launch Control vůz akceleruje v co nejkratším čase, převodovka si jednotlivé stupně volí sama dle optimálních otáček.

M6 Cabrio zrychlí z 0-100 km/h za 4,3 sekundy, na dvoustovce je za 13,1 sekund. Maximální rychlost je elektronicky limitována na klasických 250 km/h.

Spotřebu paliva snižuje rekuperace brzdné energie a stop-start systém. Normovaná spotřeba dle EU je u kabrioletu 10,3 l/100 km.

Střecha se za záda posádky složí za 24 sekund, její otevření trvá 19 sekund. Oba procesy je možné provést až do rychlosti 40 km/h.

Optimální trakci zajišťuje elektronický samosvorný diferenciál Active M, nechybí ani elektronicky řízené tlumiče (DDC – Dynamic Damper Control), kontrola stability DSC má sportovní režim M Dynamic.

O zastavení se starají šestipístkové třmeny, přední kotouče mají průměr 400 mm, ty zadní 396 mm. Za příplatek budou karbon-keramické kotouče, vpředu s průměrem 410 mm, vzadu 396 mm. Ty jsou o 19,4 kg lehčí než standardní brzdy, třmeny jsou v tomto případě lakovány zlatou barvou a ne modrou.

Mnichovský über-kabriolet váží 1.980 kg. Na konstrukci bylo použito velké množství hliníku, víko zavazadelníku a kryt prostoru pro střechu jsou vyrobeny z materiálu SMC (Sheet Molding Compound), kombinujícího skelná vlákna a kompozity.

Na německém trhu bude nové M6 Cabrio stát 131 tisíc euro, což je v přepočtu asi 3,2 milionu korun. Je tak v přepočtu o zhruba 182 tisíc více než verze kupé.

David Bureš
Diskuze (12)
5. 4. 2012 19:16
Re: Šetkrát za jedna
To se potom všechno vysvětluje. OK.
Avatar - Ham.
5. 4. 2012 19:10
Re: Šetkrát za jedna
Chtěl jsem napsat čtyřmístné.
5. 4. 2012 18:54
Re: Šetkrát za jedna
Čtyřdveřové kabrio ? Jak jsi to myslel ?
Ať počítám, jak počítám, pořád mi vychází počet dveří poloviční. :-)
Jinak auto se mi moc líbí, ve své kategorii patří, podle mě, ke špičce. Jak designově, tak i technicky.
No a když kabrio, tak jedině s plátnem.
Avatar - fOE
5. 4. 2012 12:47
Re: Šetkrát za jedna
z te pozitivni strany to zacnu brat az BMW vypusti M2 a vejde se do 1,5 tuny :-!
Avatar - Ham.
5. 4. 2012 12:11
Re: Šetkrát za jedna
Ber to z té pozitivní stránky věci, pořád lepší dvě tuny a nízké těžiště než 2,5 tuny a těžiště v prčicích u X5M. ;-)