Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW M8 má české ceny. Čtyři miliony vám na vrchol osmičkové řady nestačí

David Bureš
Diskuze (19)

Vrcholná verze řady 8 je poháněná dvakrát přeplňovaným osmiválcem o výkonu 441 kW. Verze Competition má pak dokonce 460 kW.

BMW letos dále rozšiřuje nabídku řady 8. Přišla třetí karosářská varianta 8 Gran Coupé s dvěma páry dveří, která už prozradila i české ceny, a také vrcholný model M8. Také ten už odhalil český ceník, k dispozici je zatím jako kupé a kabriolet, do budoucna se ale této verze dočká i Gran Coupé. Denně BMW postaví asi 60 kusů M8.

Ceny v tuto chvíli začínají na částce 4.078.100 korun za BMW M8 kupé. V takovém případě dostanete vidlicový osmiválec o objemu 4,4 litru přeplňovaný dvěma turbodmychadly s kříženými výfukovými svody, přímým vstřikováním pracujícím s tlakem až 350 barů a výfukovým systémem s elektronicky ovládanými klapkami, který je naladěn na 441 kW a 750 N.m.

Spárován je s osmistupňovým automatem a pohonem všech kol, převzatým z M5. To znamená upřednostnění pohonu zadní nápravy, která je doplněná o aktivní M diferenciál. Jeho chování navíc lze upravit prostřednictvím tří režimů, 4WD, 4WD Sport a 2WD, z nichž poslední poskytuje pohon pouze zadní nápravy s vypnutým stabilizačním systémem, což ocení všichni zkušení piloti.

Základní výbava přitom čítá 20palcová kola z lehkých slitin, karbonové obložení interiéru, bezklíčový vstup do vozu, klíček s displejem, laserové světlomety, zadní parkovací kameru, vyhřívání předních M sportovních sedadel, navigaci, kožené čalounění nebo hudební systém Harman Kardon s 16 reproduktory o výkonu 464 W.

Z bezpečnostních pomocníků nechybí aktivní parkovací asistent ukazatel rychlostních limitů s indikací zákazu předjíždění, systém varování při opuštění jízdního pruhu nebo sledování mrtvého úhlu.

Komu by to však nestačilo, může si za 428.142 korun připlatit za M Competition paket, jehož doménou je primárně zvýšení výkonu osmiválce na 460 kW. Nechybí mu ale ani M sportovní výfukový systém, M bezpečnostní pásy a specifické detaily v černé barvě.

Navíc se liší také podvozek, a to nejen specifickým naladěním kvůli vyššímu výkonu. Zvětšený odklon kol má zajistit jistější jízdu v rychle projížděných zatáčkách, kloubové spoje místo gumových v příčných ramenech zadní nápravy zase přesněji vedou zadní kola. M8 Competition nechybí ani tužší uložení motoru.

Video se připravuje ...

Z příplatků je tu dále též M karbonový kryt motoru (+32.526 Kč), noční vidění (+59.618,-), M karbon-keramické brzdy (+238.472,-) nebo plynulé dovírání dveří (+9.490 Kč).

Stejnou nabídku najdeme také u BMW M8 Cabrio, které pořídíte za 4.290.000 korun. Za paket M Competition se v jeho případě připlácí 460.668 korun. Příplatkovou výbavu navíc obohacuje třeba vzduchový límec, alias ohřev vzduchu integrovaný do předních hlavových opěrek, za 17.602 korun.

BMW M8 – technická data a české ceny nabízených verzí
Verze M8 kupé M8 Competition kupé M8 kabrio M8 Competition kabrio
Zdvihový objem [cm3] 4395 4395 4395 4395
Válce/ventily 8/4 8/4 8/4 8/4
Největší výkon [kW/min] 441/6000 460/6000 441/6000 460/6000
Točivý moment [N.m/min]  750/1800-5600 750/1800-5800 750/1800-5600 750/1800-5800
Převodovka 8A 8A 8A 8A
Max. rychlost [km/h] 250 250 250 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 3,3 3,2 3,4 3,3
Zrychlení 0-200 km/h [s] 10,8 10,6 11,3 11,1
Komb. spotřeba [l/100 km] 10,5 10,5 10,6 10,6
Pohotovostní h. [kg] 1885 1885 2010 2010
Základní cena [Kč] 4.078.100 4.506.242 4.290.000 4.750.668
David Bureš
Diskuze (19)

Doporučujeme

10. 7. 2019 18:43
Re: nuda
Podle mého názoru šestka byla šestka chápána jako kupé od pětky a zrovna tak osmička jako velké kupé, odvozené od sedmičky, už podle palety motorizací. To je celé a není na tom nic demagogického, stačí se podívat, s jakými motory tehdy pětka a sedmička jezdily.
Nicméně, k té velikosti je třeba dodat, že verze gran coupé je na délku stejná jako sedmička. A že v dnešní době tuto perverzní karoserii milující se bez ní asi nelze obejít a kupé jako takové musí být logicky kratší...
Avatar - Dinar
10. 7. 2019 18:15
Re: nuda
Argument s motory je demagogický, MB má v S kupé vrchol V8, čekat v dnešní eko době posun v počtu válců je nesmysl, M8 má výkon supersportu a to neměla ani 860i ve své době. Jinak podobnost změny 6er na 8er je, jak píšu, zjevná, že se historie neopakuje do detailu, tak o tom snad nemá ani smysl debatovat. Tys chtěl opulenci ve stylu S kupé, já říkám, že tu neměla ani 8er vůči soudobému S kupé a i tehdejší 8er byla náhradou za 6er, nic jako 6er bmw dalších 15 let nedělalo.

Obě značky to hrají pořád stejně, já považuju tohle pojetí 8er za správné, stavět bmw 8 jako levnější alternativu bentley např, jak to ďelá MB, by němělo vzhledem k postavení, historii značky a typu jejich zákazníků smysl.
10. 7. 2019 13:37
Re: nuda
Tak už jen motorizace napovídají, že to byl přechod od šestiválce k většímu kupé s osmi a dvanácti válci. A že to není totéž jako teď. A že to nepochybně byl dražší a luxusnější vůz, než tehdejší šestka.
Avatar - Dinar
10. 7. 2019 12:59
Re: nuda
No, to určitě ne, osmička v podstatě šestku nahradila, byl to vlastně stejný "upgrade" jako teď, souběžně se nevyráběly.

A osmička, jakkoliv byla luxusnější, pořád byla její filozofie jiná, sportovnější, než u velkého kupé od mercedesu, tehdejší s-klasse kupé odvozené od mamuta mělo hrubě přes pět metrů, byla to prostě lux. jachta, 8er byla, stejně jako dnes, výrazně kratší (a jen o 3cm delší než odcházející 6er) a sportovněji pojatá. Jak to tak vidím, v podstatě se nám tu historie jen opakuje, takže ten nářek je trochu mimo. (tím nemyslím jen konkrétně ten tvůj). ;-)
10. 7. 2019 12:25
Re: nuda
stará šestka /E24/ se nabízela souběžně se starou osmičkou /E31/. A ta už 12válec měla. Snobská myslím s nadsázkou, snobská typu S-coupé (CL), velké kupé s 12válcem.