Alko kalkulačka Naplavka 2019
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW M8 má české ceny. Čtyři miliony vám na vrchol osmičkové řady nestačí

David Bureš David Bureš 9. 7. 2019
98
19
Zobrazit náhledy (98)
BMW M8 Competition Cabrio BMW M8 Competition Cabrio BMW M8 Competition Cabrio BMW M8 Competition Cabrio BMW M8 Competition Cabrio BMW M8 Competition Cabrio BMW M8 Competition Cabrio BMW M8 Competition Cabrio BMW M8 Competition Cabrio BMW M8 Competition Cabrio BMW M8 Competition Cabrio BMW M8 Competition Cabrio BMW M8 Competition Cabrio BMW M8 Competition Cabrio BMW M8 Competition Cabrio BMW M8 Competition Cabrio BMW M8 Competition Cabrio BMW M8 Competition Cabrio BMW M8 Competition Cabrio BMW M8 Competition Cabrio BMW M8 Competition Cabrio BMW M8 Competition Cabrio BMW M8 Competition Cabrio BMW M8 Competition Cabrio BMW M8 Competition Cabrio BMW M8 Competition Cabrio BMW M8 Competition Cabrio BMW M8 Competition Cabrio BMW M8 Competition Cabrio BMW M8 Competition Cabrio BMW M8 Competition Cabrio BMW M8 Competition Cabrio BMW M8 Competition Cabrio BMW M8 Competition Cabrio BMW M8 Competition Cabrio BMW M8 Competition Cabrio BMW M8 Competition Coupe BMW M8 Competition Coupe BMW M8 Competition Coupe BMW M8 Competition Coupe BMW M8 Competition Coupe BMW M8 Competition Coupe BMW M8 Competition Cabrio BMW M8 Competition Coupe BMW M8 Competition Coupe BMW M8 Competition Coupe BMW M8 Competition Coupe BMW M8 Competition Coupe BMW M8 Competition Coupe BMW M8 Competition Coupe BMW M8 Competition Coupe BMW M8 Competition Cabrio BMW M8 Competition Coupe BMW M8 Competition Cabrio BMW M8 Competition Coupe BMW M8 Competition Coupe BMW M8 Competition Coupe BMW M8 Competition Coupe BMW M8 Competition Coupe BMW M8 Competition Coupe BMW M8 Competition Coupe BMW M8 Competition Coupe BMW M8 Competition Coupe BMW M8 Competition Coupe BMW M8 Competition Coupe BMW M8 Competition Coupe BMW M8 Competition Coupe BMW M8 Competition Coupe BMW M8 Competition Coupe BMW M8 Competition Coupe BMW M8 Competition Coupe BMW M8 Competition Coupe BMW M8 Competition Coupe BMW M8 Competition Coupe BMW M8 Competition Coupe BMW M8 Competition Coupe BMW M8 Competition Coupe BMW M8 Competition Coupe BMW M8 Competition Coupe BMW M8 Competition Coupe BMW M8 Competition Coupe BMW M8 Competition Coupe BMW M8 Competition Coupe BMW M8 Competition Coupe BMW M8 Competition Coupe BMW M8 Competition Coupe BMW M8 Competition Coupe BMW M8 Competition Coupe BMW M8 Competition Coupe BMW M8 Competition Coupe BMW M8 Competition Coupe BMW M8 Competition Coupe BMW M8 Competition Coupe

Vrcholná verze řady 8 je poháněná dvakrát přeplňovaným osmiválcem o výkonu 441 kW. Verze Competition má pak dokonce 460 kW.

BMW letos dále rozšiřuje nabídku řady 8. Přišla třetí karosářská varianta 8 Gran Coupé s dvěma páry dveří, která už prozradila i české ceny, a také vrcholný model M8. Také ten už odhalil český ceník, k dispozici je zatím jako kupé a kabriolet, do budoucna se ale této verze dočká i Gran Coupé. Denně BMW postaví asi 60 kusů M8.

Ceny v tuto chvíli začínají na částce 4.078.100 korun za BMW M8 kupé. V takovém případě dostanete vidlicový osmiválec o objemu 4,4 litru přeplňovaný dvěma turbodmychadly s kříženými výfukovými svody, přímým vstřikováním pracujícím s tlakem až 350 barů a výfukovým systémem s elektronicky ovládanými klapkami, který je naladěn na 441 kW a 750 N.m.

Spárován je s osmistupňovým automatem a pohonem všech kol, převzatým z M5. To znamená upřednostnění pohonu zadní nápravy, která je doplněná o aktivní M diferenciál. Jeho chování navíc lze upravit prostřednictvím tří režimů, 4WD, 4WD Sport a 2WD, z nichž poslední poskytuje pohon pouze zadní nápravy s vypnutým stabilizačním systémem, což ocení všichni zkušení piloti.

Základní výbava přitom čítá 20palcová kola z lehkých slitin, karbonové obložení interiéru, bezklíčový vstup do vozu, klíček s displejem, laserové světlomety, zadní parkovací kameru, vyhřívání předních M sportovních sedadel, navigaci, kožené čalounění nebo hudební systém Harman Kardon s 16 reproduktory o výkonu 464 W.

Z bezpečnostních pomocníků nechybí aktivní parkovací asistent ukazatel rychlostních limitů s indikací zákazu předjíždění, systém varování při opuštění jízdního pruhu nebo sledování mrtvého úhlu.

Komu by to však nestačilo, může si za 428.142 korun připlatit za M Competition paket, jehož doménou je primárně zvýšení výkonu osmiválce na 460 kW. Nechybí mu ale ani M sportovní výfukový systém, M bezpečnostní pásy a specifické detaily v černé barvě.

Navíc se liší také podvozek, a to nejen specifickým naladěním kvůli vyššímu výkonu. Zvětšený odklon kol má zajistit jistější jízdu v rychle projížděných zatáčkách, kloubové spoje místo gumových v příčných ramenech zadní nápravy zase přesněji vedou zadní kola. M8 Competition nechybí ani tužší uložení motoru.

360p720p1080p

Z příplatků je tu dále též M karbonový kryt motoru (+32.526 Kč), noční vidění (+59.618,-), M karbon-keramické brzdy (+238.472,-) nebo plynulé dovírání dveří (+9.490 Kč).

Stejnou nabídku najdeme také u BMW M8 Cabrio, které pořídíte za 4.290.000 korun. Za paket M Competition se v jeho případě připlácí 460.668 korun. Příplatkovou výbavu navíc obohacuje třeba vzduchový límec, alias ohřev vzduchu integrovaný do předních hlavových opěrek, za 17.602 korun.

BMW M8 – technická data a české ceny nabízených verzí
Verze M8 kupé M8 Competition kupé M8 kabrio M8 Competition kabrio
Zdvihový objem [cm3] 4395 4395 4395 4395
Válce/ventily 8/4 8/4 8/4 8/4
Největší výkon [kW/min] 441/6000 460/6000 441/6000 460/6000
Točivý moment [N.m/min]  750/1800-5600 750/1800-5800 750/1800-5600 750/1800-5800
Převodovka 8A 8A 8A 8A
Max. rychlost [km/h] 250 250 250 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 3,3 3,2 3,4 3,3
Zrychlení 0-200 km/h [s] 10,8 10,6 11,3 11,1
Komb. spotřeba [l/100 km] 10,5 10,5 10,6 10,6
Pohotovostní h. [kg] 1885 1885 2010 2010
Základní cena [Kč] 4.078.100 4.506.242 4.290.000 4.750.668

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nuda
| 10. 7. 2019
Podle mého názoru šestka byla šestka chápána jako kupé od pětky a zrovna tak osmička jako velké kupé, odvozené od sedmičky, už podle palety motorizací. To je celé a není na tom nic demagogického, stačí se podívat, s jakými motory tehdy pětka a sedmička jezdily.
Nicméně, k té velikosti je třeba dodat, že verze gran coupé je na délku stejná jako sedmička. A že v dnešní době tuto perverzní karoserii milující se bez ní asi nelze obejít a kupé jako takové musí být logicky kratší...
Avatar - Dinar
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nuda
| 10. 7. 2019
Argument s motory je demagogický, MB má v S kupé vrchol V8, čekat v dnešní eko době posun v počtu válců je nesmysl, M8 má výkon supersportu a to neměla ani 860i ve své době. Jinak podobnost změny 6er na 8er je, jak píšu, zjevná, že se historie neopakuje do detailu, tak o tom snad nemá ani smysl debatovat. Tys chtěl opulenci ve stylu S kupé, já říkám, že tu neměla ani 8er vůči soudobému S kupé a i tehdejší 8er byla náhradou za 6er, nic jako 6er bmw dalších 15 let nedělalo.

Obě značky to hrají pořád stejně, já považuju tohle pojetí 8er za správné, stavět bmw 8 jako levnější alternativu bentley např, jak to ďelá MB, by němělo vzhledem k postavení, historii značky a typu jejich zákazníků smysl.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: nuda
| 10. 7. 2019
Tak už jen motorizace napovídají, že to byl přechod od šestiválce k většímu kupé s osmi a dvanácti válci. A že to není totéž jako teď. A že to nepochybně byl dražší a luxusnější vůz, než tehdejší šestka.
Avatar - Dinar
Re: Re: Re: Re: Re: nuda
| 10. 7. 2019
No, to určitě ne, osmička v podstatě šestku nahradila, byl to vlastně stejný "upgrade" jako teď, souběžně se nevyráběly.

A osmička, jakkoliv byla luxusnější, pořád byla její filozofie jiná, sportovnější, než u velkého kupé od mercedesu, tehdejší s-klasse kupé odvozené od mamuta mělo hrubě přes pět metrů, byla to prostě lux. jachta, 8er byla, stejně jako dnes, výrazně kratší (a jen o 3cm delší než odcházející 6er) a sportovněji pojatá. Jak to tak vidím, v podstatě se nám tu historie jen opakuje, takže ten nářek je trochu mimo. (tím nemyslím jen konkrétně ten tvůj). ;-)
Re: Re: Re: Re: nuda
| 10. 7. 2019
stará šestka /E24/ se nabízela souběžně se starou osmičkou /E31/. A ta už 12válec měla. Snobská myslím s nadsázkou, snobská typu S-coupé (CL), velké kupé s 12válcem.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku