BMW M8 má české ceny. Čtyři miliony vám na vrchol osmičkové řady nestačí
Vrcholná verze řady 8 je poháněná dvakrát přeplňovaným osmiválcem o výkonu 441 kW. Verze Competition má pak dokonce 460 kW.
BMW letos dále rozšiřuje nabídku řady 8. Přišla třetí karosářská varianta 8 Gran Coupé s dvěma páry dveří, která už prozradila i české ceny, a také vrcholný model M8. Také ten už odhalil český ceník, k dispozici je zatím jako kupé a kabriolet, do budoucna se ale této verze dočká i Gran Coupé. Denně BMW postaví asi 60 kusů M8.
Ceny v tuto chvíli začínají na částce 4.078.100 korun za BMW M8 kupé. V takovém případě dostanete vidlicový osmiválec o objemu 4,4 litru přeplňovaný dvěma turbodmychadly s kříženými výfukovými svody, přímým vstřikováním pracujícím s tlakem až 350 barů a výfukovým systémem s elektronicky ovládanými klapkami, který je naladěn na 441 kW a 750 N.m.
Spárován je s osmistupňovým automatem a pohonem všech kol, převzatým z M5. To znamená upřednostnění pohonu zadní nápravy, která je doplněná o aktivní M diferenciál. Jeho chování navíc lze upravit prostřednictvím tří režimů, 4WD, 4WD Sport a 2WD, z nichž poslední poskytuje pohon pouze zadní nápravy s vypnutým stabilizačním systémem, což ocení všichni zkušení piloti.
Základní výbava přitom čítá 20palcová kola z lehkých slitin, karbonové obložení interiéru, bezklíčový vstup do vozu, klíček s displejem, laserové světlomety, zadní parkovací kameru, vyhřívání předních M sportovních sedadel, navigaci, kožené čalounění nebo hudební systém Harman Kardon s 16 reproduktory o výkonu 464 W.
Z bezpečnostních pomocníků nechybí aktivní parkovací asistent ukazatel rychlostních limitů s indikací zákazu předjíždění, systém varování při opuštění jízdního pruhu nebo sledování mrtvého úhlu.
Komu by to však nestačilo, může si za 428.142 korun připlatit za M Competition paket, jehož doménou je primárně zvýšení výkonu osmiválce na 460 kW. Nechybí mu ale ani M sportovní výfukový systém, M bezpečnostní pásy a specifické detaily v černé barvě.
Navíc se liší také podvozek, a to nejen specifickým naladěním kvůli vyššímu výkonu. Zvětšený odklon kol má zajistit jistější jízdu v rychle projížděných zatáčkách, kloubové spoje místo gumových v příčných ramenech zadní nápravy zase přesněji vedou zadní kola. M8 Competition nechybí ani tužší uložení motoru.
Z příplatků je tu dále též M karbonový kryt motoru (+32.526 Kč), noční vidění (+59.618,-), M karbon-keramické brzdy (+238.472,-) nebo plynulé dovírání dveří (+9.490 Kč).
Stejnou nabídku najdeme také u BMW M8 Cabrio, které pořídíte za 4.290.000 korun. Za paket M Competition se v jeho případě připlácí 460.668 korun. Příplatkovou výbavu navíc obohacuje třeba vzduchový límec, alias ohřev vzduchu integrovaný do předních hlavových opěrek, za 17.602 korun.
BMW M8 – technická data a české ceny nabízených verzí | ||||
Verze | M8 kupé | M8 Competition kupé | M8 kabrio | M8 Competition kabrio |
Zdvihový objem [cm3] | 4395 | 4395 | 4395 | 4395 |
Válce/ventily | 8/4 | 8/4 | 8/4 | 8/4 |
Největší výkon [kW/min] | 441/6000 | 460/6000 | 441/6000 | 460/6000 |
Točivý moment [N.m/min] | 750/1800-5600 | 750/1800-5800 | 750/1800-5600 | 750/1800-5800 |
Převodovka | 8A | 8A | 8A | 8A |
Max. rychlost [km/h] | 250 | 250 | 250 | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 3,3 | 3,2 | 3,4 | 3,3 |
Zrychlení 0-200 km/h [s] | 10,8 | 10,6 | 11,3 | 11,1 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 10,5 | 10,5 | 10,6 | 10,6 |
Pohotovostní h. [kg] | 1885 | 1885 | 2010 | 2010 |
Základní cena [Kč] | 4.078.100 | 4.506.242 | 4.290.000 | 4.750.668 |