Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW 8 Gran Coupé oficiálně: Tohle je nejhezčí verze osmičky

David Bureš
Diskuze (28)

Osmičkové kupé vypadá z některých úhlů poněkud baculatě, což se u kabria povedlo napravit. Stejně si ale myslíme, že nejhezčí verzí osmičky je právě představené Gran Coupé.

Jestliže originální BMW řady 8 bylo nabízeno výhradně ve formě kupé, v dnešní generaci se automobilka rozhodla tuto řadu značně rozšířit. Loni v létě to začalo 8 kupé, v listopadu následovalo 8 Cabrio a nyní konečně přichází třetí karosářská varianta, 8 Gran Coupé, která je primárně určena pro asijské zákazníky. Prodávat se ale bude samozřejmě i v Evropě, a to počínaje zářím.

Taková auta jsou obvykle nazývána jako čtyřdveřová kupé, když si to ale řekneme na rovinu, je to zkrátka sedan se sníženou siluetou. A nutno říct, že nástupce BMW 6 Gran Coupé je podobně jako předchůdce opravdu krásným kusem auta. Dokonce neváhám tvrdit, že je vůbec nejhezčí karosářskou variantou osmičky.

Video se připravuje ...

Druhý pár dveří se do celku povedlo krásně zakomponovat, stejně jako záď, která není tak těžkopádná jako u kupé. Opravdu se mně líbí víko zavazadelníku se zakomponovanou výraznou odtokovou hranou, díky níž má Gran Coupé opravdu šmrnc. Příď je shodná s kupé, a to až po A-sloupky, což znamená tu správnou míru agresivity i elegance. Zachována byla též bezrámová okna.

Automobil jsme si ještě před premiérou mohli prohlédnout ve specifikaci M850i xDrive, což znamená několik sportovních doplňků, ať už větší kola, agresivnější nárazník nebo výrazné koncovky výfuku, s difusorem mezi nimi. Za příplatek pak bude možné si objednat karbonovou střechu.

S délkou 5.082 mm je Gran Coupé logicky nejdelší variantou osmičky, oproti kupé je díky druhému páru dveří o 231 mm delší. Rozvor se natáhl o 200 mm. Auto je též o 61 mm vyšší a 30 mm širší.

BMW řady 8 – srovnání rozměrů nabízených karosářských variant
Model 8 Gran Coupé 8 kupé 8 Cabrio
Délka (mm) 5082 4851 4851
Šířka (mm) 1932 1902 1902
Výška (mm) 1407 1346 1345
Rozvor (mm) 3023 2822 2822
Objem zavazadelníku (l) 440 420 350

Palubní deska je členěna stejně jako v kupé a kabrioletu, což znamená širokou obrazovku multimediálního systému s úhlopříčkou 10,25“ na vrchu středového panelu a digitální přístrojový štít s 12,3“ displejem, s poněkud nepřehlednou grafikou. Materiály jsou ale výtečné.

Konfiguraci kabiny sama automobilka nazývá 4+1, což dokazuje, že prostřední zadní sedadlo je spíše nouzová záležitost. Prostoru pro nohy je ale vzadu hodně, nad hlavou je místa tak akorát, musíte ale počítat s níže uloženou lavicí, znamenající posaz s poněkud pokrčenými nohami. Líbí se nám ale zadní sedačky s integrovanou opěrkou hlavy.

Zavazadelník pak poskytuje objem 450 litrů, což podle BMW stačí na tři golfové bagy. Přístup každopádně omezuje malý vstupní otvor, u takové stylovky se to ale dá pochopit, stejně jako vyšší nakládací hrana.

Také nabídka motorů bude sdílena s kupé a kabrioletem, počítá se rovněž s ostrým provedením BMW M8 Gran Coupé, které však dorazí až později. Základem bude benzinový šestiválec 840i o výkonu 250 kW, který bude stejně jako u kupé a kabria dostupný ve formě zadokolky i čtyřkolky, nad nímž bude stát osmiválcové M850i xDrive s výkonem 390 kW. Turbodiesely zastoupí šestiválec 840d xDrive s 235 kW.

BMW 8 Gran Coupé – technická data nabízených verzí
Verze 840i 840i xDrive M850i xDrive 840d xDrive
Zdvihový objem [cm3] 2998 2998 4395 2993
Válce/ventily 6/4 6/4 8/4 6/4
Největší výkon [kW/min] 250/5000-6500 250/5000-6500 390/5500-6000 235/4400
Točivý moment [N.m/min]  500/1600-4500 500/1600-4500 750/1800-4600 680/1750-2250
Převodovka 8A 8A 8A 8A
Max. rychlost [km/h] 250 250 250 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 5,2 4,9 3,9 5,1
Komb. spotřeba [l/100 km] 7,2 7,5 9,9 5,9
Pohotovostní hmotnost [kg] 1800 1855 1995 1925

Stejně jako dveře a vnější plášť střechy, kapota motoru, pomocný rám motoru, přepážka mezi motorovým prostorem a kabinou, přední blatníky a podpěra zadního nárazníku jsou vyrobeny z hliníku. Také plastové víko zavazadlového prostoru, hořčíkový příčný nosník palubní desky a použití plastů vyztužených uhlíkovými vlákny ve středovém tunelu pomáhají snižovat hmotnost. Výsledkem je, že hmotnostní nárůst čtyřdveřového provedení BMW řady 8 je ve srovnání s kupé přibližně 70 kg.

Na jízdní zážitky si ještě musíme počkat, automobilka nicméně slibuje, že Gran Coupé vyvíjela tak, aby jezdilo stejně jako kupé. Tak se nechme překvapit, jak se to povedlo!

David Bureš
Diskuze (28)

Doporučujeme

Avatar - xxc
21. 6. 2019 17:44
Re: Trošku mi v článku chýba
Dakujem za informacie. Kedysi myslim bola platforma 7 spolocna s niektorym rolls roycom + 5GT, zase na platforme 5 bolo aj 3GT, tak som nevedel, ako 8ku zaradit.
20. 6. 2019 15:21
Re: Trošku mi v článku chýba
Ano, samozřejmě, pětka a sedma jsou na stejné platfrormě a tudíž i tohle nebude jiné...
Avatar - white label
20. 6. 2019 13:33
Re: Trochu těsný ohřev temene
Do terénu může každé auto, akorát některé potom potřebuje navštívit servis... ;-)
Avatar - white label
20. 6. 2019 13:16
Re: Překrásná silueta...
Silueta, plasticita i ta modrošedá metla je OK, ale na té titulce mi přijde ten zadek (na kupé) nepřirozeně natažený, ruší tam ta spára mezi zadními/bočnímí dveřmi a zadním blatníkem, ...a i ta spára od víka kufru je hodně výrazná. Kupé má mít jeden pár dveří, jinak je to vždycky (více-méně) designový hybrid. A nemyslím si, že právě tohle zvládli lépe, než u 6er GC.
20. 6. 2019 10:40
Re: Trošku mi v článku chýba
Casy se meni, takze takhle uz to u BMW neni. BMW 7 je na v podstate stejnem podvozku jako 5ka, jen delsi rozvor. Dokonce mu presne toto vycitaji v porovnanich s Audi A8 a Mercedesem S, ze ten podvozek ma z techto tri nejslabsi napr pred tydnem zde "[u sedmicky] se nemuzete zbavit pocitu, ze ridite 'jen' prerostle BMW 5" https://www.youtube.com/watch?…

BMW 8 je na stejne platforme jako 5 a 7, pokud se nepletu.