Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW Motorrad Concept R18: Nový velký boxer a retro na druhou

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

BMW Motorrad konečně představuje nový 1,8litrový boxer ve vlastním motocyklu. Ten je sice uváděn jako koncept, ale v příštím roce na něj má navázat sériový model, který od něj převezme právě jeho nově vyvinutý plochý dvouválec.

BMW Motorrad splnilo svůj slib z dubna letošního roku a na dvojici zakázkových staveb od nezávislých společností Custom Works Zon a Revival Cycles, jimž byl poskytnut nově vyvíjený motor, navazuje vlastní kreace, která se pyšní stejnou pohonnou jednotkou.

Concorso d’Eleganza Villa d’Este se poslední květnový víkend roku 2019 stalo ideální kulisou pro odhalení BMW Motorrad Concept R18, přenášejícího styl velkých klasických motocyklů německé značky do moderní doby. „S tímto motocyklem snů BMW Motorrad prezentuje svoji vlastní verzi emotivního a autentického stroje segmentu velkých cruiserů,“ řekl Dr. Marcus Schramm, ředitel BMW Motorrad.  

BMW Motorrad Concept R18 je podle oficiálních materiálů značky navržen jako esence motocyklu, jako stroj v jeho originální a přirozené podobě. Rám tvoří s palivovou nádrží jednu linii od hlavy řízení až po střed zadního kola a bočnímu pohledu dodává značnou dávku elegance. S dominantními motorem jsou pečlivě vyvážena drátěná kola s průměrem 21 palců vpředu a 18 palců vzadu.

Srdcem elegantního konceptu je velký, nově navržený dvouválcový motor boxer, u nějž BMW Motorrad konečně oficiálně potvrdilo objem 1800 cm3. Svým vzhledem má tato pohonná jednotka připomínat vzduchem chlazené motory boxer, které německá značka vyráběla přibližně do konce 60. let, má však větší objem a moderní chlazení vzduchem a olejem.

Prototyp velkého motoru boxer pro BMW Motorrad Concept R18 je propracován do nejmenšího detailu. Blok motoru s převodovkou vyrobené z hliníku byly otryskány skleněnými kuličkami, jejich matný povrch je ideální k tomu, aby vynikly do vysokého lesku leštěné díly, jako jsou kryty rozvodového řemenu a hlav válců. Na motoru je umístěn i název konceptu a vizuální autenticitu motocyklu dodávají dvojité karburátory Solex, podobné jako v BMW 2002.

Další optickou specialitou je odkrytý leštěný hnací hřídel, propojující zadní kolo s motorem a převodovkou. Žádné kryty zde nejsou a motocykl tak působí čistým technicistním dojmem. Puristickému stylu odpovídá i minimalizovaná elektrická soustava, obsahující jen startér a osvětlení.

BMW Motorrad Concept R18 vedle provedení rámu, motoru či palivové nádrže a jednomístného sedla, pod nímž je umístěno odpružení zadního kola odkazuje na klasické motocykly i svým barevným provedením s ručně malovanými linkami. Pozornost si jistě zaslouží i hlavní světlomet, jehož tvarování je reminiscencí 50. let minulého století, zatímco zdrojem světla naprosto současné LED.

Pro prezentační účely na Concorso d’Eleganza Villa d’Este byla speciálně navržena i kožená bunda, jež svým střihem a provedením odkazuje na dny dávno minulé. Bunda s velmi jemným povrchem kůže má v sobě takřka neznatelně integrované ochranné bezpečnostní prvky.

BMW Motorrad Concept R18 sice zůstane jedinečným strojem, ale jeho srdce v podobě plochého dvouválce o objemu 1,8 l zamíří do sériového modelu. Ten se má stát konkurencí především pro cruisery značek Harley-Davidson a Indian bude podle oficiálních materiálů BMW Motorrad uveden na trh v průběhu roku 2020.

Zdroj: BMW Group

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

Doporučujeme