BMW MZ8 concept: Pocta řadě 8 a roadsteru Z8
Sportovní divize M GmbH mnichovské automobilky BMW v loňském roce oslavila 40 let své existence. Designér Christophe Jourd'hui na toto výročí ještě jednou vzpomněl, a to designovou studií MZ8 Concept.
Autor návrhu chtěl podle svých slov vzpomenout především na dva modely BMW – kupé řady 8 a roadster Z8. Výsledek ale těmto dvěma automobilů příliš podobný není – studii chybí retro styl Z8 i dlouhá kapota řady 8.
MZ8 spíše navazuje na současné modely mnichovské automobilky. Designová studie, která zůstává na obrazovkách počítačů, disponuje sundavacím hardtopem, je tak vlastně targou. Motor je pak na rozdíl od Z8 a řady 8 umístěn za zády posádky.
Autor návrhu pochází z Francie a je absolventem oboru Management dopravního designu na Mezinárodní škole designu v severofrancouzském městě Valenciennes.
Řada 8 byla vyráběna mezi lety 1989 a 1999. Kupé dlouhé 4,8 metru bylo poháněno osmiválcovými a dvanáctiválcovými motory. Vznikl i jediný prototyp modelu M8, který měl konkurovat vozům Ferrari. BMW ale dalo takovému vozu stopku, zdůvodněnou tím, že by o tento typ automobilu nebyl mezi zákazníky zájem.
To roadster Z8 byl ve výrobě mezi lety 1999 a 2003. Retro tvary odkazující na model 507 z padesátých let navrhl Henrik Fisker. Osmiválcový sporťák si po boku Pierce Brosnana zahrál dokonce v bondovce Jeden svět nestačí, ve které byl rozřezán.