Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW nenápadně představilo nové logo, jak se vám líbí?

Ondřej Mára Ondřej Mára 5. 3. 2020 • 21:58
33
11
Zobrazit náhledy (33)
Logo BMW Logo BMW Logo BMW Logo BMW Logo BMW Logo BMW Logo BMW Logo BMW Logo BMW (1917) Logo BMW (1933) Logo BMW (1953) Logo BMW (1963) Logo BMW (1997) BMW Concept i4 BMW Concept i4 BMW Concept i4 BMW Concept i4 BMW Concept i4 BMW Concept i4 BMW Concept i4 BMW Concept i4 BMW Concept i4 BMW Concept i4 BMW Concept i4 BMW Concept i4 BMW Concept i4 BMW Concept i4 BMW Concept i4

Nové logo mnichovské automobilky jde s trendy a vrací se ke kořenům. S retro vzhledem však přináší i jednu kontroverzi.

Během virtuální premiéry konceptu BMW i4 se naše pozornost upírala především k jeho minimalistickému interiéru, aerodynamické karoserii a elektrickému pohonnému systému. Zvláštní pozornost si však zaslouží i jeho logo, které prošlo výraznou změnou podle dnešních trendů.

Ikonické logo mnichovské automobilky, které odkazuje na bílo-modrou bavorskou vlajku v černém prstenci s nápisem BMW, se poprvé objevilo v roce 1917. Mezi lety prošlo logo několika výraznými úpravami, během kterých se upravoval například font, barva nápisu a odstín modré barvy. Poslední změna, pocházející z roku 1997, pak přinesla stříbrný nápis BMW a především výrazný 3D efekt.

Nové logo automobilky se však vrací k původnímu dvourozměrnému efektu, stejně jako to v minulosti udělal například Volkswagen nebo Google. Podobný krok přitom automobilce nelze nikterak zazlívat, logo decentně navazuje na symbol z roku 1963 a působí odlehčeným decentním dojmem.

Celkem kontroverzní změnou je však odstranění černého prstence, který je nově průhledný. Stříbrný nápis BMW se pak opět vrací k bílé barvě. A i když tato kombinace ve spojení se speciálním barevným odstínem Frozen Light Copper konceptu BMW i4 nevypadá marně, nedokážeme si dost dobře představit, jak bude fungovat v kombinaci s jiným podkladem.

Jens Thiemer, Senior Vice President Customer & Brand v BMW, k novému logu dodal: „S touto novou transparentní variantou chceme naše zákazníky více než kdy dřív pozvat, aby se stali součástí světa BMW.“ Nová grafika by navíc BMW měla nabídnout více možností, jak komunikovat se zákazníky prostřednictvím budoucích online i offline kampaní.

Jak ovšem dodává web The Verge, průhledným rámečkem a bílým textem si může BMW zbytečně komplikovat život. Většina společností s bílým textem v logu se ostatně průhlednému pozadí úmyslně vyhýbá, protože řada komunikačních materiálů, ať už online či tištěných, často využívá bílé pozadí.

Odstraněním černého podkladu prstence navíc nápis BMW ztrácí na důrazu, který měl již od prvního představení emblému v roce 1917. Na dálku by navíc nemuselo být tak snadné logo jednoduše identifikovat, neboť černý prstenec působil jako jednolitá součást celého loga po celé století.

Automobilka sice neuvedla, kdy se nového loga dočkáme na nových vozech, vzhledem k jeho přítomnosti na sociálních sítích i webových stránkách však předpokládáme, že to asi nepotrvá příliš dlouho.

Související články

Témata
6. 3. 2020 16:42
Re: Nejedná se o nové logo,
Nová forma grafické komunikace - no to znamená, že kromě loga změnili ještě další věci. Ale logo též.
6. 3. 2020 16:40
Re: Nejedná se o nové logo,
samozřejmě že je to nové logo co jiného. Logo na papíře je pořád logo.
6. 3. 2020 11:08
Nejedná se o nové logo,
jen o novou formu grafické komunikace pro reklamní materiály. Logo nebude použito na vozech ani na prodejnách.

https://g20.bimmerpost.com/…s/attachment.php?…

30 sekund googlování...
6. 3. 2020 10:01
Logo dobrý, ale
auta hnusný. Zejména ten nový prasečí gril u i4 a 4 coupé concept je děs.
Avatar - rosi007
5. 3. 2020 23:59
Logo mohlo přijít dřív
Škoda, že s tím nepřišli už před deseti, patnácti lety. Mohlo to pěkně odlišit dobu, kdy začlo jít BMW do ***e.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku