Volkswagen má nové logo. Jednoduché a dvourozměrné
Volkswagen se rozhodl změnit v návaznosti na příchod elektromobilů svůj emblém. Revoluce se nekoná, v jednoduchosti je síla...
Německý koncern představuje na IAA ve Frankfurtu kromě produkční specifikace elektromobilu ID.3 také nový emblém – navíc důležité mateřské značky. Ten už svítí na výškové budově centrály ve Wolfsburgu. Dvě véčka v kruhu zůstávají. Ale logo vyniká svou jednoduchostí. Je totiž ploché, pouze dvourozměrné... Což představuje v dnešní digitální době trochu zvláštnost.
Design byl zredukován na opravdu nejzákladnější prvky. Souvisí s blízkou budoucností ve znamení elektřiny, ať se nám to líbí, nebo ne. Volkswagen se chce zviditelnit, proto do práce zapojil hlavně vlastní lidi, finální návrh se zrodil za pouhých devět měsíců. 19 interních týmů si přizvalo ke spolupráci sedmnáctku externích agentur, ale práce nebyly zadány přímo externímu návrhářskému studiu, jak to bývá nejen v automobilovém průmyslu obvyklé...
Je připraveno několik barevných variant, nejdůležitější jsou bílé emblémy s tmavě modrým pozadím pro prodejny i auta samotná. K této barvě se přidává i světle modrá, kombinace obou, vlastně všech tří odstínů a také černé logo na bílém pozadí.
Emblém dostanou jak tovární budovy a showroomy divize osobních automobilů, tak i užitkových vozů. Pochopitelně po celém světě. Nejdříve změna čeká Evropu, Čína bude následovat ještě letos v říjnu. Počínaje příštím rokem se přidají obě Ameriky a zbytek světa, hotovo by mělo být do začátku léta. Volkswagen momentálně působí ve 154 zemích. Architektonicky se ale stavby v interiérech měnit nebudou.
Volkswagen také připravil logo zvukové a ta malá na autech mají již brzy svítit. Nechce se navíc soustředit na perfekcionismus v pořizování firemních fotek, chce představit realistické situace, se kterými se klienti lépe ztotožní. Po desetiletích vystřídají v reklamách a prezentacích používané mužské hlasy ty ženské.
Zdroj: Volkswagen