Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW nově sama zastaví na červené. A není to jediná novinka z Mnichova

David Bureš David Bureš 25. 9. 2020 • 06:35
11
12
Zobrazit náhledy (11)
BMW 8 Cabrio BMW 530i BMW 1 BMW 2 Gran Coupé BMW řady 5 BMW 48V mild hybrid

BMW u vybraných modelů nově nabídne funkci Urban Cruise Control. Ta rozpozná semafory a ve spolupráci s adaptivním tempomatem s funkcí stop & go na červené vozidlo sama zastaví.

Automobilka BMW na podzim tradičně upravuje nabídku svých modelů. Upravuje paletu nabízených motorů, vylepšuje výbavu nebo nabízí nové funkce. K modernizaci výrobního programu samozřejmě přikročila i letos, přičemž hlavní důraz kladla na nové asistenční systémy a elektrifikaci nabídky.

Z hlediska elektronických asistentů je určitě nejzajímavější funkce Urban Cruise Control, dostupná v rámci balíčku Driving Assistant Professional pro řady 3, 5, 6, 8 a SUV X5, X6 a X7. S výjimkou řady 8 bude tato výbava k dispozici pro vozy vyrobené od července 2020, stávající majitelé ji pak mohou získat v rámci vzdálené aktualizace softwaru. V tuto chvíli je však systém dostupný pro německý trh, dostupnost pro český trh bude teprve upřesněna.

Funkce rozšiřuje činnost adaptivního tempomatu s funkcí stop & go o schopnost rozpoznávat semafory. Díky tomu vůz umí rozpoznat červenou na semaforech a na křižovatce v případě potřeby samočinně zastavit. Řidiče při zelené následně signálem upozorní, že může jet.

Systém využívá stereokamery, které dosud registrovaly vozidla či dopravní značky. BMW nicméně zdůrazňuje, že Urban Cruise Control funguje jen v situacích, kdy je jasně dáno, že semafor patří k danému jízdnímu pruhu. Na složitějších křižovatkách, například když má každý jízdní pruh vlastní semafor, vůz pouze upozorní řidiče na situaci a ten musí signál k zastavení případně potvrdit.

Automobilka láká i na novou funkci BMW News, která na základě individuálního výběru řidiče přečte mluveným slovem prostřednictvím audiosystému vybrané zprávy zvolených vydavatelství. Hlasem ovládaný digitální společník zase v případě plug-in hybridů nově zvládne přepnout jízdní režim. V češtině nicméně hlasový asistent nadále není dostupný.

Co se pak týče novinek pod kapotou, primárně se automobilky zaměřila na elektrifikaci. Řada 5 v rámci modernizace rozšíří nabídku o tři další plug-in hybridní provedení, když 545e xDrive Sedan, 530e Touring a 530e xDrive Touring doplní stávající duo 530e Sedan a BMW 530e xDrive Sedan.

Další novinky jsou mildhybridní, jelikož BMW pokračuje v rozšiřování nabídky vozů s 48V palubní sítí pro snížení spotřeby paliva. Ty přichází spolu s nasazováním nové generace motorů, konkrétně jde aktuálně o vznětové řadové šestiválce, které doplňuje 48V startér-generátor dodávající výkon 8 kW. Kvůli snížení emisí jim nechybí ani nejnovější generace technologie čištění výfukových plynů obsahující oxidační katalyzátor a SRC povlak na filtru pevných částic. 

Nový motor bude od podzimu 2020 nasazen v modelu 330d, a to v obou karosářských verzích, nebo v kombinaci s pohonem všech kol. Jeho motor s dvoustupňovým systémem přeplňování a nejmodernější generací vstřikování common-rail s piezo-elektrickými vstřikovači, pracujícími s tlakem až 1200 bar, nově nabídne výkon 210 kW a točivý moment 650 N.m. To je o 15 kW, respektive o 30 N.m více než dosud.  

V případě řady 8 mluvíme o motoru 840d xDrive, dostupném pro všechny nabízené karosářské varianty. Také v tomto případě šestiválec posílil o 15 kW, a to na výsledných 250 kW. Točivý moment činí 700 N.m. Vyššího výkonu se přitom povedlo dosáhnout rovněž vícestupňovým přeplňováním s variabilní geometrií rozvádějících lopatek pro vysokotlaké i nízkotlaké turbodmychadlo.

BMW pak nezapomnělo ani na své kompaktní modely. Přichází 116i se zážehovým tříválcem o výkonu 80 kW a točivým momentem 190 N.m, který bude dostupný se šestistupňovým manuálem i sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. 120i zase pohání zážehový čtyřválec o výkonu 131 kW, standardně spjatý s dvouspojkovou převodovkou. Zapomenout pak nesmíme ani na 216d Gran Coupé se vznětovým tříválcem o výkonu 85 kW a dvouspojkovou převodovkou.

Související články

Témata
27. 9. 2020 12:43
Re: neviem ci zrovna
je to pochopitelne ... pre neho je vrchol automobiloveho dizajnu ASX ... :-) tento fakt vysvetluje vsetko
Avatar - speedfred
26. 9. 2020 07:49
Re: neviem ci zrovna
Povedal by som že MB spolu s BMW sú lídri v technológiách a ostatný ich iba nasledujú.
Lex je líder v tom ako spraviť najškaredšiu masku na aute.
Pri tebe to je ale stále rovnaká pesnička, jedno chváliš ale kúpiš aj tak iné.
26. 9. 2020 07:47
Re: Labutí píseň
velmi silne tvrdenie o "mrtvej automobilke". este ze si mal jedno pred 20timi rokmi. prosim napis nam, ktora z automobiliek nerobi vsetko pre udrzanie sa na trhu a je zaroven uspesna ? podla Tvojej logiky su potom aj MB, AUDI, aj korejcania, ci japonci "mrtve automobilky"
25. 9. 2020 17:14
Re: Urban Cruise Control
Má to také nový Levorg (zatím se dá objednat pouze v Japonsku) s novou generací EyeSight. Ta funkce mi scházela a já bych jí využíval (mám současnou verzi EyeSight). Ono Subaru šlo ještě dál, podobně jako německé prémie spolupracují kamery (360 st.) s navigací a auto dokáže samo zpomalit například u mýtných bran, ve vesnici a apod. Těch funkcí je víc a myslím, že zrovna u Subaru je to řešené docela přátelsky.
Avatar - 3_diamanty
25. 9. 2020 16:27
neviem ci zrovna
tato "vychytavka" je to po com zakaznik bawa tuzi... bawo v poslednom case ma fakt divny smer.. aj dizajnovy aj ten technologicky... coho vysledkom je ze je coraz menej zaujimave aj menej pekne aj menej prakticke... o medvedovi ani nevravim.. mozu si podat ruky... v tomto zlate lexusy dnes uz :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku