BMW nově sama zastaví na červené. A není to jediná novinka z Mnichova
BMW u vybraných modelů nově nabídne funkci Urban Cruise Control. Ta rozpozná semafory a ve spolupráci s adaptivním tempomatem s funkcí stop & go na červené vozidlo sama zastaví.
Automobilka BMW na podzim tradičně upravuje nabídku svých modelů. Upravuje paletu nabízených motorů, vylepšuje výbavu nebo nabízí nové funkce. K modernizaci výrobního programu samozřejmě přikročila i letos, přičemž hlavní důraz kladla na nové asistenční systémy a elektrifikaci nabídky.
Z hlediska elektronických asistentů je určitě nejzajímavější funkce Urban Cruise Control, dostupná v rámci balíčku Driving Assistant Professional pro řady 3, 5, 6, 8 a SUV X5, X6 a X7. S výjimkou řady 8 bude tato výbava k dispozici pro vozy vyrobené od července 2020, stávající majitelé ji pak mohou získat v rámci vzdálené aktualizace softwaru. V tuto chvíli je však systém dostupný pro německý trh, dostupnost pro český trh bude teprve upřesněna.
Funkce rozšiřuje činnost adaptivního tempomatu s funkcí stop & go o schopnost rozpoznávat semafory. Díky tomu vůz umí rozpoznat červenou na semaforech a na křižovatce v případě potřeby samočinně zastavit. Řidiče při zelené následně signálem upozorní, že může jet.
Systém využívá stereokamery, které dosud registrovaly vozidla či dopravní značky. BMW nicméně zdůrazňuje, že Urban Cruise Control funguje jen v situacích, kdy je jasně dáno, že semafor patří k danému jízdnímu pruhu. Na složitějších křižovatkách, například když má každý jízdní pruh vlastní semafor, vůz pouze upozorní řidiče na situaci a ten musí signál k zastavení případně potvrdit.
Automobilka láká i na novou funkci BMW News, která na základě individuálního výběru řidiče přečte mluveným slovem prostřednictvím audiosystému vybrané zprávy zvolených vydavatelství. Hlasem ovládaný digitální společník zase v případě plug-in hybridů nově zvládne přepnout jízdní režim. V češtině nicméně hlasový asistent nadále není dostupný.
Co se pak týče novinek pod kapotou, primárně se automobilky zaměřila na elektrifikaci. Řada 5 v rámci modernizace rozšíří nabídku o tři další plug-in hybridní provedení, když 545e xDrive Sedan, 530e Touring a 530e xDrive Touring doplní stávající duo 530e Sedan a BMW 530e xDrive Sedan.
Další novinky jsou mildhybridní, jelikož BMW pokračuje v rozšiřování nabídky vozů s 48V palubní sítí pro snížení spotřeby paliva. Ty přichází spolu s nasazováním nové generace motorů, konkrétně jde aktuálně o vznětové řadové šestiválce, které doplňuje 48V startér-generátor dodávající výkon 8 kW. Kvůli snížení emisí jim nechybí ani nejnovější generace technologie čištění výfukových plynů obsahující oxidační katalyzátor a SRC povlak na filtru pevných částic.
Nový motor bude od podzimu 2020 nasazen v modelu 330d, a to v obou karosářských verzích, nebo v kombinaci s pohonem všech kol. Jeho motor s dvoustupňovým systémem přeplňování a nejmodernější generací vstřikování common-rail s piezo-elektrickými vstřikovači, pracujícími s tlakem až 1200 bar, nově nabídne výkon 210 kW a točivý moment 650 N.m. To je o 15 kW, respektive o 30 N.m více než dosud.
V případě řady 8 mluvíme o motoru 840d xDrive, dostupném pro všechny nabízené karosářské varianty. Také v tomto případě šestiválec posílil o 15 kW, a to na výsledných 250 kW. Točivý moment činí 700 N.m. Vyššího výkonu se přitom povedlo dosáhnout rovněž vícestupňovým přeplňováním s variabilní geometrií rozvádějících lopatek pro vysokotlaké i nízkotlaké turbodmychadlo.
BMW pak nezapomnělo ani na své kompaktní modely. Přichází 116i se zážehovým tříválcem o výkonu 80 kW a točivým momentem 190 N.m, který bude dostupný se šestistupňovým manuálem i sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. 120i zase pohání zážehový čtyřválec o výkonu 131 kW, standardně spjatý s dvouspojkovou převodovkou. Zapomenout pak nesmíme ani na 216d Gran Coupé se vznětovým tříválcem o výkonu 85 kW a dvouspojkovou převodovkou.