BMW představilo novou řadu 7, umí parkovat bez člověka ve voze (+videa)
BMW nasadilo svému nejluxusnějšímu modelu 7 v nové generaci redukční dietu, která znamená snížení hmotnosti až o 130 kg oproti předchůdci. Toho bylo dosaženo použitím lehkých materiálů včetně CFRP, což je plast vyztužený karbonovým vláknem. Na fotografiích můžete vidět automobil jak v běžné podobě, tak s příplatkovým M paketem, který je rovněž dostupný.
Důležitou roli u nového BMW 7 hrají samozřejmě moderní technologie, autu tak nechybí pro daný segment unikátní laserové světlomety, systém aktivního zavěšení Executive Drive Pro či plug-in hybridní varianta kombinující elektromotory a benzinový čtyřválec. Verze 740e nabízí kombinovaný výkon 240 kW při normované spotřebě 2,1 litru na sto kilometrů, přičemž vůz zvládne jet čistě na baterie až 40 km do rychlosti 120 km/h. Jednotka bude dostupná i v prodloužené variantě Long, která přidává na zadních sedadlech 9 cm pro kolena, přičemž ta je dále určena pro motorizace 750Li xDrive, 740Li, 730Ld a 730Ld xDrive.
Rozměry | BMW 7 | BMW 7L |
Délka [mm] | 5098 | 5238 |
Šířka [mm] | 1902 | 1902 |
Výška [mm] | 1467 | 1479 |
Rozvor [mm] | 3070 | 3210 |
Objem zav. prostoru [l] | 515 | 515 |
Novinkou pro vůz je kromě všemožných jízdních asistent rovněž pomoc při zácpách, kdy vůz nabízí poloautonomní jízdu kombinovanou s adaptivním tempomatem. Podvozek BMW je rovněž nastavitelný pro komfortní či sportovnější jízdu.
Světovou premiéru má v tomto voze systém zvaný Remote Control Parking, tedy dálkově ovládané parkování. Tohle je tedy první produkční vůz, který dokáže sám zaparkovat, aniž by potřeboval kohokoliv za volantem. K tomuto účelu byl rovněž vyvinut speciální klíč s displejem.
Na zadních sedadlech najde cestující maximální luxus. Komfortní zóna totiž obsahuje masážní sedadla, režim uvolnění těla a zejména maximální prostor. Nechybí ani ambientní osvětlení včetně koberců, stejně jako panoramatické střecha, která umí vytvářet dojem hvězdné oblohy. Infotainmentový systém iDrive v BMW 7 lze nově ovládat pomocí gest či dotyky.
Z hlediska motorů je jisté to, že řadové šesti a vidlicové osmiválce jsou zcela nové a mají nabízet výtečný výkon při nízké spotřebě. Základním a zatím jediným naftovým agregátem je třílitrový šestiválec 730d se 195 Kw a 620 N.m točivého momentu. Ten zrychlí rozložitý automobil z klidu na sto kilometrů v hodině za 6,1 sekund při udávané průměrné spotřebě 4,5 až 4,9 litru na sto kilometrů.
Z benzinových pohonných jednotek je dostupný rovněž třílitrový šestiválec 740i, který nabízí 240 kW a 450 N.m. S ním je vůz na sto kilometrech v hodině za 5,5 sekund a spotřebuje 6,6 až 7.0 litrů paliva na sto kilometrů. Vrchol řady pak tvoří přeplňovaný osmiválec o objemu 4,4 litru, který se chlubí výkonem 330 kW a točivým momentem 650 N.m. To stačí ke zrychlení na stovku za 4,4 sekundy při spotřebě 8,1 až 8,3 litru na sto kilometrů, přičemž standardem je pohon všech kol.
Dostupný je inovovaný osmistupňový automat ZF, stejně jako pohon všech kol xDrive. S novým, v pořadí již šestým BMW 7, se automobilka chce dostat na vrchol třídy a tomu bylo přizpůsobeno vše. Uvidíme tedy, zda se jí to podaří.
BMW 7 – technické údaje nabízených motorů | ||||||
Model | 740i | 750i xDrive | 730d | 730d xDrive | 740e | |
Zdvihový objem [cm3] | 2998 | 4395 | 2993 | 2993 | 1997 | |
Válce/ventily | 6/4 | 8/4 | 6/4 | 6/4 | 4/4 | |
Největší výkon [kW/min] | 240/5500-6500 | 330/5500-6000 | 195/4000 | 195/4000 | 190/5000-6500, celk. výkon 240kW | |
Točivý moment [N.m/min] | 450/1380-5000 | 650/1800-4500 | 620/2000-2500 | 620/2000-2500 | 400/1250-4800 | |
Převodovka | 8 ZF | 8 ZF | 8 ZF | 8 ZF | 8 ZF | |
Max. rychlost [km/h] | 250 | 250 | 250 | 250 | 240 | |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 5,5 | 4,4 | 6,1 | 5,8 | 5,6 | |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 6,6 | 8,1 | 4,5 | 4,8 | 2,1 |