Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW představilo novou řadu 7, umí parkovat bez člověka ve voze (+videa)

Ondřej Chamilla
Diskuze (167)
Nové BMW 7 je zde a chce dle značky znovu definovat, jak vypadá luxusní jízdní zážitek v průkopnické formě. Kromě klasických agregátů nebude chybět ani plug-in hybrid 740e.

BMW nasadilo svému nejluxusnějšímu modelu 7 v nové generaci redukční dietu, která znamená snížení hmotnosti až o 130 kg oproti předchůdci. Toho bylo dosaženo použitím lehkých materiálů včetně CFRP, což je plast vyztužený karbonovým vláknem. Na fotografiích můžete vidět automobil jak v běžné podobě, tak s příplatkovým M paketem, který je rovněž dostupný.

Důležitou roli u nového BMW 7 hrají samozřejmě moderní technologie, autu tak nechybí pro daný segment unikátní laserové světlomety, systém aktivního zavěšení Executive Drive Pro či plug-in hybridní varianta kombinující elektromotory a benzinový čtyřválec. Verze 740e nabízí kombinovaný výkon 240 kW při normované spotřebě 2,1 litru na sto kilometrů, přičemž vůz zvládne jet čistě na baterie až 40 km do rychlosti 120 km/h. Jednotka bude dostupná i v prodloužené variantě Long, která přidává na zadních sedadlech 9 cm pro kolena, přičemž ta je dále určena pro motorizace 750Li xDrive, 740Li, 730Ld a 730Ld xDrive.

RozměryBMW 7BMW 7L
Délka [mm]50985238
Šířka [mm]19021902
Výška [mm]14671479
Rozvor [mm]30703210
Objem zav. prostoru [l]515515

Novinkou pro vůz je kromě všemožných jízdních asistent rovněž pomoc při zácpách, kdy vůz nabízí poloautonomní jízdu kombinovanou s adaptivním tempomatem. Podvozek BMW je rovněž nastavitelný pro komfortní či sportovnější jízdu.

Video se připravuje ...

Světovou premiéru má v tomto voze systém zvaný Remote Control Parking, tedy dálkově ovládané parkování. Tohle je tedy první produkční vůz, který dokáže sám zaparkovat, aniž by potřeboval kohokoliv za volantem. K tomuto účelu byl rovněž vyvinut speciální klíč s displejem.

Na zadních sedadlech najde cestující maximální luxus. Komfortní zóna totiž obsahuje masážní sedadla, režim uvolnění těla a zejména maximální prostor. Nechybí ani ambientní osvětlení včetně koberců, stejně jako panoramatické střecha, která umí vytvářet dojem hvězdné oblohy. Infotainmentový systém iDrive v BMW 7 lze nově ovládat pomocí gest či dotyky.

Z hlediska motorů je jisté to, že řadové šesti a vidlicové osmiválce jsou zcela nové a mají nabízet výtečný výkon při nízké spotřebě. Základním a zatím jediným naftovým agregátem je třílitrový šestiválec 730d se 195 Kw a 620 N.m točivého momentu. Ten zrychlí rozložitý automobil z klidu na sto kilometrů v hodině za 6,1 sekund při udávané průměrné spotřebě 4,5 až 4,9 litru na sto kilometrů.

Video se připravuje ...

Z benzinových pohonných jednotek je dostupný rovněž třílitrový šestiválec 740i, který nabízí 240 kW a 450 N.m. S ním je vůz na sto kilometrech v hodině za 5,5 sekund a spotřebuje 6,6 až 7.0 litrů paliva na sto kilometrů. Vrchol řady pak tvoří přeplňovaný osmiválec o objemu 4,4 litru, který se chlubí výkonem 330 kW a točivým momentem 650 N.m. To stačí ke zrychlení na stovku za 4,4 sekundy při spotřebě 8,1 až 8,3 litru na sto kilometrů, přičemž standardem je pohon všech kol.

Dostupný je inovovaný osmistupňový automat ZF, stejně jako pohon všech kol xDrive. S novým, v pořadí již šestým BMW 7, se automobilka chce dostat na vrchol třídy a tomu bylo přizpůsobeno vše. Uvidíme tedy, zda se jí to podaří.

BMW 7 – technické údaje nabízených motorů
Model740i750i xDrive730d730d xDrive740e
Zdvihový objem [cm3]29984395299329931997
Válce/ventily6/48/46/46/44/4
Největší výkon [kW/min]240/5500-6500330/5500-6000195/4000195/4000190/5000-6500,
celk. výkon 240kW
Točivý moment [N.m/min]450/1380-5000650/1800-4500620/2000-2500620/2000-2500400/1250-4800
Převodovka8 ZF8 ZF8 ZF8 ZF8 ZF
Max. rychlost [km/h]250250250250240
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,54,46,15,85,6
Komb. spotřeba [l/100 km]6,68,14,54,82,1

Video se připravuje ...

Ondřej Chamilla
Diskuze (167)
19. 6. 2015 12:01
Re: O motorech toho moc nevíme
Pravda, v tomto případě to ale byla má nedůslednost.
Avatar - Hammunasakra
16. 6. 2015 20:01
Re: O motorech toho moc nevíme
Tak můžeme žejo a všechny dálnice by byly na území Moravy :-)

Nechci tě trápit, faktem je že dálnic je na dnešnim území Čech a Moravy zjednodušeně vyrovnaně. Kdybys měl zase moravskoetnický nálady tak si připomeň že podle současných hranic tam máte dálnic v přepočtu na km2 dokonce víc!

A nebýt exkurze jednoho moraváka na Ministerstvo dopravy kde zůstal v šéfovský funkci po 3 vlády tak jste na tom byli ještě líp ;-)
Naštěstí ho máte už zpátky v Brně, bohužel možná ovlivnil stavby dálnic víc než myslíme. Nejen že by byla hotová D1 ale třeba by se už dostavovala R35 a bůhví co ještě. No nic nebudeme bychovat a já tě nebudu trápit. Promíjím ti býčky a měj se :-)
Avatar - Hammunasakra
16. 6. 2015 20:01
Re: O motorech toho moc nevíme
Avatar - praděda7
16. 6. 2015 17:51
Re: O motorech toho moc nevíme
No, tak daleko jít nemůžeme, protože Čechy byly v tu dobu součástí Velké Moravy... :-!
Avatar - Hammunasakra
16. 6. 2015 15:06
Re: O motorech toho moc nevíme
Je to samozřejmě dnešní rozdělení. Jakou historii myslíš Velkou Moravu? :-)