Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW řady 7: Oficiální (ne)odhalení šesté generace

Aleš Dragoun
Diskuze (18)
Mnichov připravuje svět na příchod nové generace řady 7. Po vzoru konkurenčního Mercedesu a dalších značek přináší fotky zamaskovaných prototypů a první oficiální informace o technice.

Prototypy nafocené při zkouškách ve francouzském Miramas pořád pokrývá maskování, ale linky jsou již patrné. K žádné velké revoluci nedojde, příznivci současného tvarového stylu BMW budou nadšeni, odpůrci již méně. Nová sedmička s kódy G11 a 12 zhubla oproti současné řadě až 130 kg. Hlavním důvodem je využití lehkých materiálů. Z CFRP, tedy plastů vyztužených uhlíkovými vlákny je bezpečnostní buňka pro cestující. Recept je jednoduchý: velmi slušná torzní tuhost, pevnost celku a nízká hmotnost. A proč nevyužít zkušeností získaných při vývoji drahých elektromobilů a hybridů v divizi i? Struktura není vidět, konstruktéři ji zkombinovali s ocelí a hliníkem. U luxusní limuzíny se přece na cenu tolik nehraje. BMW slibuje takřka ideální rozložení na obě nápravy a snížení neodpružených hmot o 15 %.

Z motorů se zatím zmiňuje o řadových šestiválcích TwinPower Turbo s novou osmistupňovou samočinnou převodovkou Steptronic. Jediné turbo typu twin-scroll využívá mezichladič v sacím potrubí, o vstřikování HPI, proměnném časování Valvetronic a Double-Vanos se netřeba dlouze zmiňovat. Čísla zatím chybějí. Odpružení obstarává standardně vzduch dodávaný elektrickým kompresorem se samočinným udržováním světlé výšky, tlumiče s třemi možnostmi nastavení ovládá elektronika. Při pomalé jízdě do 35 km/h je možné zvýšit světlost o 20 mm, ve sportovním režimu naopak o 10 mm klesne. Elektromechanická stabilizace pomáhá při prudším projíždění zatáček a krotí závodní choutky. Počítejme s pohonem zadních i všech kol.

Nastavení auta má i nový adaptivní mód, který se přizpůsobí aktuálnímu jízdnímu stylu řidiče a charakteru povrchu, po kterém jede. Režimy Comfort, Comfort+, Sport a Eco Pro zůstávají. Systém iDrive je konečně dotykový, zatím se spoléhal na zvláštní ovladač a tlačítka. Ten zůstal jako alternativa, aby si klientela nemusela zvykat. 3D snímač umí číst také gesta, snímá tedy pohyby ruky. To se hodí třeba u ladění hlasitosti audia, nebo u přijímání a pokládání telefonních hovorů. Některé pohyby lze nakonfigurovat, přidat k nim zvláštní funkci. Navigace zůstává mezi příplatky.

Ctitelé Jamese Bonda si určitě vzpomenou na film Tomorrow Never Dies (Zítřek nikdy neumírá) z roku 1997, kdy Pierce Brosnan ovládal tehdejší sedmičku E38 na dálku. Dnes už to není sci-fi, nová generace zvládne takto alespoň zaparkovat a také z místa v garáži (třeba i podzemní) sama vyjet. Dálkový ovladač nazývá BMW Display Key. Klasický automatický parkovací pomocník s vyhledáváním volných míst také nechybí, oba jsou za peníze navíc.

Řada 7 je v nové generaci samozřejmě vybavena armádou elektronických asistentů včetně jízdy v zácpách, protikolizních zepředu, zezadu i ze stran, nechybí hlídač neoprávněného vyjetí z pruhu se dvěma kamerami a radarem, který funguje do 210 km/h. Aktivní tempomat má navíc tlačítko, které auto zpomalí vždy, rozpozná-li rychlostní omezení.

Aleš Dragoun
Diskuze (18)
Avatar - white label
20. 4. 2015 01:33
Re: Vyzera to
Nestraš, nejsem ani Papež, ani Lenin apod.... ;-)
Avatar - Pekelná Micinka
20. 4. 2015 00:17
Re: Vyzera to
Když to máš těžký... XJ z těch dob je taky o něčem jiném, než dnes. Naopak u Audi bych za to tehdejší neměnil.
Avatar - Pekelná Micinka
20. 4. 2015 00:13
Re: Vyzera to
A že by sis to zasloužil! >:-[]
Avatar - white label
19. 4. 2015 22:57
Re: Vyzera to
To je E38 po faceliftu (od 09/1998).
Akorát ta výška prosklení z boku, to už je (na dnešní poměry) trošku "Papamobil", bez pořádně zatmavených skel bych sis v tom dnes připadal, jako kdyby mě (mobilně) "vystavovali". ;-)
Avatar - _Karel_
19. 4. 2015 22:12
Re: Vyzera to
Ano, ta byla i pro mě nejkrásnější.