Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW řady 7: Oficiální (ne)odhalení šesté generace

bmw luxusni
bmw luxusni
bmw luxusni
bmw luxusni
76 Fotogalerie
Aleš Dragoun
Diskuze (18)
Mnichov připravuje svět na příchod nové generace řady 7. Po vzoru konkurenčního Mercedesu a dalších značek přináší fotky zamaskovaných prototypů a první oficiální informace o technice.

Prototypy nafocené při zkouškách ve francouzském Miramas pořád pokrývá maskování, ale linky jsou již patrné. K žádné velké revoluci nedojde, příznivci současného tvarového stylu BMW budou nadšeni, odpůrci již méně. Nová sedmička s kódy G11 a 12 zhubla oproti současné řadě až 130 kg. Hlavním důvodem je využití lehkých materiálů. Z CFRP, tedy plastů vyztužených uhlíkovými vlákny je bezpečnostní buňka pro cestující. Recept je jednoduchý: velmi slušná torzní tuhost, pevnost celku a nízká hmotnost. A proč nevyužít zkušeností získaných při vývoji drahých elektromobilů a hybridů v divizi i? Struktura není vidět, konstruktéři ji zkombinovali s ocelí a hliníkem. U luxusní limuzíny se přece na cenu tolik nehraje. BMW slibuje takřka ideální rozložení na obě nápravy a snížení neodpružených hmot o 15 %.

Z motorů se zatím zmiňuje o řadových šestiválcích TwinPower Turbo s novou osmistupňovou samočinnou převodovkou Steptronic. Jediné turbo typu twin-scroll využívá mezichladič v sacím potrubí, o vstřikování HPI, proměnném časování Valvetronic a Double-Vanos se netřeba dlouze zmiňovat. Čísla zatím chybějí. Odpružení obstarává standardně vzduch dodávaný elektrickým kompresorem se samočinným udržováním světlé výšky, tlumiče s třemi možnostmi nastavení ovládá elektronika. Při pomalé jízdě do 35 km/h je možné zvýšit světlost o 20 mm, ve sportovním režimu naopak o 10 mm klesne. Elektromechanická stabilizace pomáhá při prudším projíždění zatáček a krotí závodní choutky. Počítejme s pohonem zadních i všech kol.

Nastavení auta má i nový adaptivní mód, který se přizpůsobí aktuálnímu jízdnímu stylu řidiče a charakteru povrchu, po kterém jede. Režimy Comfort, Comfort+, Sport a Eco Pro zůstávají. Systém iDrive je konečně dotykový, zatím se spoléhal na zvláštní ovladač a tlačítka. Ten zůstal jako alternativa, aby si klientela nemusela zvykat. 3D snímač umí číst také gesta, snímá tedy pohyby ruky. To se hodí třeba u ladění hlasitosti audia, nebo u přijímání a pokládání telefonních hovorů. Některé pohyby lze nakonfigurovat, přidat k nim zvláštní funkci. Navigace zůstává mezi příplatky.

Ctitelé Jamese Bonda si určitě vzpomenou na film Tomorrow Never Dies (Zítřek nikdy neumírá) z roku 1997, kdy Pierce Brosnan ovládal tehdejší sedmičku E38 na dálku. Dnes už to není sci-fi, nová generace zvládne takto alespoň zaparkovat a také z místa v garáži (třeba i podzemní) sama vyjet. Dálkový ovladač nazývá BMW Display Key. Klasický automatický parkovací pomocník s vyhledáváním volných míst také nechybí, oba jsou za peníze navíc.

Řada 7 je v nové generaci samozřejmě vybavena armádou elektronických asistentů včetně jízdy v zácpách, protikolizních zepředu, zezadu i ze stran, nechybí hlídač neoprávněného vyjetí z pruhu se dvěma kamerami a radarem, který funguje do 210 km/h. Aktivní tempomat má navíc tlačítko, které auto zpomalí vždy, rozpozná-li rychlostní omezení.

Vstoupit do diskuze (18)