Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW představuje novou X6, za podsvícenou maskou ukrývá twin-turbo V8

Ondřej Mára
Diskuze (51)

BMW X6, průkopník segmentu SUV-kupé, se představuje ve sté třetí generaci. A ani tentokrát mu nechybí dominantní vzhled, výkonné motory a nejmodernější technologie, jaké může mnichovská automobilka nabídnout.

Nová generace BMW X6 je postavena na platformě Cluster Architecture (CLAR), kterou sdílí s modelem X5. Oproti minulé generaci narostla X6 o 26 mm do délky (na 4935 mm) a 15 mm do šířky (na 2004 mm). Výška se však snížila o 6 mm(na 1696 mm), rozchod kol byl zvýšen o 44 mm (na 1684 mm) a rozvor prodloužila automobilka o 42 mm (na 2975 mm). Oproti minulé generaci se BMW chlubí i nižším těžištěm, což by mělo příznivě ovlivnit chování stroje.

Vzhled nového modelu není nijak revoluční, přesto se snaží nabídnout několik inovativních novinek. Tou nejvýraznější je bezesporu charakteristická maska chladiče ve tvaru (obřích) ledvinek, které mohou být i podsvícené. Tato novinka, která by měla podtrhovat exkluzivitu vozu, se aktivuje buď automaticky při otevření či zavření vozu, nebo ji může řidič aktivovat manuálně – a to i za jízdy. Zajímavostí jsou i světlomety, sahající téměř až k masce chladiče, standardně dodávané s LED technologií. Pokud je však vůz vybaven BMW Laserlight s adaptivní funkcí a funkci Selective Beam, optimalizují dosvit až na 500 metrů.

Z profilu vyniká tradičně ostře tvarovaná boční linie linie s dynamickou linií střechy. Podběhy doplňují průduchy Air Brethers v barvě karoserie a zadní část dostala sportovní siluetu s mohutnými boky a úzkými LED světly ve tvaru písmene L. V podbězích s mírně šestiúhelníkovými tvary jsou standardně umístěna 19 palcová kola, v nabídce však budou i kola s průměrem 20 a 21 palců. Modely X6 M50i a X6 M0d budou standardně dodávány na lehkých 21 palcových kolech.

Modelové varianty xLine a M Sport

Již od uvedení na trh bude BMW X6 k dispozici i ve dvou výrazně odlišných modelových variantách, které nabídnou designová specifika. Model xLine by měl vyzdvihnout robustnost novinky, s čímž by mu měly pomoci ochranné prvky karoserie (vpředu v barvě karoserie a vzadu černé). Součástí výbavové linie xLine jsou také matně chromované specifické komponenty, mezi něž patří například nasávací otvory, boční mřížky, nástavce prahů s ozdobnými lištami, hrany průduchů Air Breathers, aerodynamické hrany a koncovky výfuku

Model M Sport by měl naopak podtrhnout dynamičnost novinky. Automobilka mu proto dopřála dynamické provedení designu nárazníků, adaptivní M podvozek, leskle černé okenní lišty, lemy blatníků v barvě karoserie a M sportovní brzdy s modře lakovanými třmeny. Poději automobilka nabídne i různé karbonové doplňky, jako kryty zrcátek či zadní spoiler.

Exkluzivní interiér

Interiér vozu byl zaměřen výhradně na „poskytování exkluzivních a dynamických jízdních zážitků“,  jak uvádí automobilka v tiskové zprávě. Palubní deska by měla nabídnout moderní a sportovní vzhled, zatímco design kokpitu s novým uspořádáním a novým designem ovládacích prvků představuje „progresivní reinterpretaci orientace na řidiče.“ Co si pod tím představit v praxi? Například 12,3 palcový digitální přístrojový štít a 12,3 palcový dotykový displej infotainmentu s volitelnou podporou hlasového ovládání „Hej BMW“ a pokročilým ovládáním gesty. Nechybí však ani Wi-Fi konektivita nebo bezdrátové nabíjení.

Video se připravuje ...

Komfort interiéru rozšiřuje i bohatá příplatková výbava, která zahrnuje i multifunkční sedadla s masážní funkcí pro řidiče a spolujezdce, čtyřzónovou klimatizaci, paket vůní Ambient Air, audiosystém Bowers & Wilkins Diamond + 3D Surround nebo prosklenou panoramatickou střechu Sky Lounge. Vynechat bychom ale neměli ani kufr, který standardně nabídne objem 580 litrů. Po sklopení opěradel zadních sedaček, které jsou děleny v poměru 40:20:40, se však dá zavazadlový prostor zvětšit až na 1530 litrů.

Bezpečnostní technologie

Nová generace BMW X6 však potěší i všechny, kteří baží po maximální bezpečnosti. Již ve standardu je vůz vybaven sytémem pro automatické udržování rychlosti s brzdnou funkcí a varování před srážkou s chodcem s brzdnou funkcí ve městě, která dokáže upozornit i na cyklisty. V příplatkové výbavě jsou však i modernější a sofistikovanější systémy, jako třeba Drivirn Assistant Professional. Tento kompletní paket technologií zvyšujících bezpečnost a komfort zahrnuje jak asistent řízení a jízdy v jízdních pruzích, tak i asistent jízdy v dopravních kolonách a asistent udržování v jízdním pruhu s aktivní ochranou proti bočnímu nárazu.

Radost pod kapotou

To nejlepší se ale ukrývá pod kapotou, kam se nastěhovaly dvě vznětové a dvě zážehové pohonné jednotky nejnovější generace. Vrcholem nabídky bude model BMW X6 M50i, který dostal nově vyvinutý zážehový motor V8 o výkonu 390 kW (530 k) s točivým momentem 750 Nm a zrychlením z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy. Nejvýkonnějším zástupcem vznětových jednotek je šestiválcové BMW X6 M50d se čtveřicí turbodmychadel, které nabídne výkon 294 kW (400k), točivý moment 760 Nm a z 0 na 100 km/h zrychlí za 5,2 sekundy.

Pod kapotou BMW X6 xDrive 40i je uložen řadový šestiválec o výkonu 250 kW (340 k) s točivým momentem 450 Nm a akcelerací z 0 na 100 km/h za 5,5 sekundy. Nejslabším modelem v nabídce je naftový šestiválec BMW X6 xDrive 30d s nejvyšším výkonem 195 kW (265 k), točivým momentem 620 Nm a akcelerací z 0 na 100 km/h za 6,5 sekundy.

Na silnici i do terénu

 

Pohon všech kol BMW xDrive maximalizuje trakci, agilitu a směrovou stabilitu nového BMW X6, navíc však dokáže přispět i k jeho hospodárnosti. Pokud totiž vůz nepotřebuje pohon všech kol, je v rámci hospodárnosti poháněna pouze zadní náprava. Zadní nápravu však inteligentní systém pohonu všech kol preferuje i během dynamické jízdy. Sportovním jízdním vlastnostem vozu také napomáhá elektronicky řízený M diferenciál na zadní nápravě, který je k dispozici buď samostatně, nebo jako součást M sportovního paketu. 

 

Nové BMW X6 je standardně vybaveno aktivními tlumiči Dynamic Damper Control, které nezlepšují pouze komfort, ale také dynamické vlastnosti vozu. Adaptivní M podvozek Professional s adaptivními stabilizátory a integrálním aktivním řízení propůjčuje vozu mimořádně hbité a dynamické jízdní vlastnosti. Aktivní stabilizátory pohánějí elektrické servomotorky, které umožňují pozoruhodně rychlé vyrovnávání náklonů karoserie při dynamické jízdě zatáčkami.

Nové BMW X6 je k dispozici se vzduchovým odpružením na obou nápravách, včetně automatického udržování světlé výšky. Plnění měchů vzduchem je řízeno pro každé kolo zvlášť, což umožňuje například vyrovnat nerovnoměrně naložené vozidlo. Světlou výšku vozu lze změnit stiskem tlačítka uvnitř vozu a řidič si může volit z pěti různých nastavení. Například při jízdě terénem lze zvýšit světlou výšku oproti standardu až o 40 milimetrů. Naopak při vykládání těžkých břemen lze světlou výšku snížit opět až o 40 mm. Celkem tak lze světlou výšku měnit v rozsahu až 80 mm.

Pokud se majitelé nové X6 chtěí často vydávat do terénu, jistě ocení i nový terénní paket, který lze identifikovat podle masivnějších ochranných prvků v přední části vozu. Paket xOffroad, který je k dispozici pro všechny modelové varianty s výjimkou BMW X6 M50i a BMW X6 M50d, tvoří vzduchové odpružení na obou nápravách a elektronicky řízený závěr zadního diferenciálu. Osoba za volantem si může vybrat ze čtyř režimů, které se specializují na jízdu na sněhu, písku, štěrku nebo kamenech. Volbou konkrétního režimu se aktivuje ideální nastavení pro světlou výšku, pohon xDrive, převodovku a zásahy systému DSC. Zvolenému jízdnímu režimu se přizpůsobí také reakce motoru na pohyby plynového pedálu. 

Ondřej Mára
Diskuze (51)

Doporučujeme

Avatar - white label
3. 7. 2019 23:54
Re: Badoo.red - pro dospělé seznamka splnit partnera pro s
https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - white label
3. 7. 2019 22:04
Re: auto pre hlupákov
Vypadat lépe, než X4, to je dost slabá ambice... ;-)
Avatar - pradeda777
3. 7. 2019 20:37
Re: Skvěle...
jazva.......já mám už třetí pubertu....proto bych si ji objednal s V8..... ;-)
Avatar - white label
3. 7. 2019 19:34
Re: Skvěle...
Také nemusím "kupé" (včetně SUV/SAV) se dvěma páry dveří.
Mně se aktuální X5 a dokonce i předchozí X6 líbí víc, než tohle, a to i přesto, že předpokládám, že to bude v reálu přijatelnější, než na fotkách. Podsvícení ledvin (jako pomyslná třešnička na dortu) hovoří poměrně jasně. Cayenne Coupe bych si sice taky nevybral, ale vypadá lépe, než nová X6.
Avatar - pradeda777
3. 7. 2019 17:42
Re: auto pre hlupákov
Tak tak...mě se líbí, ale pokud bude pod 3 míče, tak to neberu.... ;-) (To by nás bylo v koloně na D1 už moc......... :D ) Určitě vypadá lépe než X4, jak už někde nahoře zaznělo.....