Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW prý chystá novou platformu pro elektromobily, zvládne však i spalovací motory

Ondřej Mára
Diskuze (20)

Nová platforma bude primárně zaměřena na elektromobily, současně však může posloužit jako základ pro hybridy, automobily s vodíkovým palivovým článkem i modely s tradičním spalovacím motorem.

Automobilka BMW je jednou z mála značek, které dodnes staví elektromobily na platformách původně navržených pro spalovací motory. Podle informací Automotive News by však mnichovská automobilka měla v roce 2025 představit novou platformu, která bude primárně zaměřena na stavbu elektromobilů.

Nová platforma by měla nést název „Neue Klasse“, tedy platforma nové třídy. A i když bude primárně zaměřena na nové modely s čistě elektrickým pohonem, podle dostupných informací by měla bez problému přijmout i zástavbu čistě spalovacích motorů, hybridů nebo vodíkových palivových článků.

Video se připravuje ...

BMW se tak evidentně drží své současné strategie, díky které může pružně reagovat na změnu poptávky na trhu. Kromě schopnosti pojmout různé typy pohonných jednotek by navíc platforma měla umožňovat konfiguraci s pohonem pouze předních či zadních kol, případně všech kol.

Platforma by dále měla pracovat s vysokonapěťovou architekturou a zvládne i zástavbu vylepšených bateriových článků s novým designem. Více informací o technice bohužel nemáme, BMW by však při vývoji nové platformy mělo zohlednit designové změny ve světě elektromobility, což může ve výsledku znamenat například kratší převisy karoserie nebo zvětšený vnitřní prostor.

Nový typ platformy by podle Automotive News měl postupně nahradit platformu UKL s pohonem předních nebo všech kol, používanou pro menší modely BMW a Mini od roku 2014, i větší platformu CLAR s pohonem zadních a všech kol, používanou pro zbytek portfolia automobilky BMW od roku 2015.

Obě platformy přitom musely v nedávné minulosti projít výraznými úpravami, které umožnily zástavbu plug-in hybridních i čistě elektrických pohonných systémů. Ostatně i elektrický sedan BMW i4 a elektrické SUV iX, jejichž příchod na trh se očekává ještě v tomto roce, byly postaveny na upravené platformě CLAR.

BMW však podobně jako většina světové konkurence přezbrojuje na elektromobilitu, ostatně podle nedávno zveřejněných plánů by měly polovinu prodejů mnichovské automobilky do roku 2030 tvořit právě elektromobily. A nová platforma by měla být jedním ze základů pro úspěch této elektrické vize.

Ondřej Mára
Diskuze (20)

Doporučujeme

2. 4. 2021 01:11
A co je BMW i3?
To je platforma přímo pro elektromobily, navíc z karbonu, takže je i3 na elektromobil nečekaně lehká. Třeba ty nové placaté e-trony váží o tunu víc.
1. 4. 2021 19:04
Re: Kdo by kdy čekal,
Ano, všechno je relativní. Ze současného portolie BMW, obsahující většinou příšery, je řada 5 opravdu ještě pěkné auto. :-O
1. 4. 2021 09:03
Re: Zase marketingovy kecy
Celá násilím prosazovaná elektrodebilita je jeden velký nesmysl! :-O :-( :no:
1. 4. 2021 07:51
Re: Doba je úplně zvrhlá
Kdybys neco vedel (treba) o technice (a ne jen o velikosti spar...), tak bys Teslu obdivoval taky.

Jenze o technickych a technologickych tematech se toho na autoforu o Tesle moc nedoctes, vid.

https://hbr.org/…ch-to-innovation

Regardless of your views of Tesla’s future success, the company has developed a fascinating multi-pronged strategy for fundamentally changing an industry. The core strategy has unique elements at each level of the ecosystem: overturning the core product architecture, positioning themselves in key bottleneck components, and resolving system-level limitations that slow the adoption of the technology. At the same time, they have applied an effective approach to build their innovation capital so they can win the resources and support to execute on their vision. Investors are seeing the potential of Tesla’s future as the company’s market value now exceeds the combined market value of GM, Ford and FiatChrysler. Innovators should take note.
31. 3. 2021 23:51
Zase marketingovy kecy
Uz zas nejaky PR kecy.

Budto delam EV a v podlaze mam baterky, to je zaroven nosna konstrukce a tudiz je vyndat nejde ... anebo delam platformu na spalovak a nekam tam navic narvu ty baterky.
A tudiz je to tezsi, protoze baterky nejsou soucasti nosne konstrukce ... a mam z toho EV ktery je tezky, coz je presne to, co u EV nechci.

Evidentne nedelaji EV plaformu, ale platformu na spalovak, do ktere pridaji baterky.

A ted nejaky PR stunts se to snazi otocit naruby, ze prej je to EV platforma do ktere jde dat spalovaci motor.

Ale to je z podstaty veci uplny nesmysl.