BMW řady 7: Čtyřválcový motor není na pořadu dne
Mercedes-Benz s modelem S 250 CDI otevřel otázku, která byla u pětimetrových limuzín dosud tabu: do luxusního auta implantoval čtyřválcový motor, konkrétně 2,2litrový biturbodiesel. V Německu je s cenou necelých 72 tisíc Euro o 4 tisíce Euro levnější než základní šestiválce S 350.
Audi kontruje prohlášením, že do dvou let vyjede čtyřválcová A8 s hybridním pohonem (2,0 TFSI + elektromotor). Důvod je jasný a ještě zřejmější než u Mercedesu – čtyřválec má nižší normovanou spotřebu a emise CO2, což s sebou nese v některých zemích podstatné úspory na daních při nákupu a provozu auta. Některá města také zpoplatňují vjezd do centra na základě tabulkových hodnot CO2 a do budoucna se dá předpokládat i úplný zákaz vjezdu aut s velkoobjemovými, resp. vysokoemisními motory.
Případné zárodky čtyřválcové hysterie u BMW mírní šéf automobilky Norbert Reithofer. V Mnichově o takové motorizaci pro řadu 7 neuvažují a naopak se jim líbí myšlenka „zachovat v nabídce šesti- a osmiválcové motory.“ My doplňujeme, že BMW pro řadu 7 dodává také dvanáctiválec a osmiválcový mild hybrid.
Otázkou zůstává, jak se BMW se sílícími zelenými tlaky vypořádá. Záměry Mercedesu a Audi jsme již popsali, Jaguar chystá pro XJ elektrický pohon s palubním generátorem a Lexus má už čtvrtým rokem v nabídce LS 600h, jediný full hybrid v segmentu. BMW tak zůstává posledním klíčovým hráčem na trhu luxusních limuzín, u kterého není veřejně známý plán snižování emisí CO2 u nejprestižnější modelové řady.