BMW ukázalo, jak zbavuje elektrickou vlajkovou loď i7 nežádoucích zvuků
Řidiči chystaného BMW i7 dostanou na výběr mezi charakteristickým tichem a zvuky BMW IconicSounds Electric, vyvinutými ve spolupráci s Hansem Zimmerem.
Technici automobilky BMW poodhalily zákulisí vývoje nové elektrické vlajkové lodi BMW i7, jejíž představení se očekává v příštím roce. Podle slov automobilky by měl vůz spojovat charakteristický požitek z jízdy s úrovní komfortu, která vytváří vlastní třídu. Jedním z klíčových parametrů by přitom měl být i akustický komfort, jehož dosažení je u elektromobilů ještě důležitější a náročnější.
Úroveň komfortu na palubě vlajkových elektrických modelů se totiž podle BMW z velké míry určuje právě schopností odstínit od posádky všechny nežádoucí a rušivé zvuky, které vynikají díky odstranění hluku tvořeného klasickým spalovacím pohonným ústrojím.
Během testovacích jízd tak technici sbírali záznamy o všech různých pazvucích v kabině, na jejichž znovuvytvoření a následné odstranění se zaměřili během testování v různých speciálních laboratořích. Testování probíhala nejen ve větrném tunelu, ale také v místnosti simulující různé klimatické podmínky a místnosti absorbující zvuky.
Ve snaze minimalizovat jakékoliv ruchy na palubě tak technici například akusticky optimalizovali i samotný elektrický pohonný systém, který by měl být ještě tišší. Řidič pak bude mít možnost vybrat si během jízdy z charakteristicky tichého projevu elektromotoru, nebo emocionálně silného zvuku BMW IconicSound Electric, na jehož vývoji pracoval Hans Zimmer.
Vyšší akustický komfort na palubu by měla přinést i vyšší tuhost karoserie v přední části nebo nový typ pneumatik. Ty jsou vybaveny speciální absorpční pěnou, která by měla pomoci minimalizovat hluk i vibrace. To vše ve jménu akustického komfortu na výjimečné úrovni.
S odhlučněním interiéru by však měly pomoci i nové materiály, včetně lehké zvukové izolace, která byla instalovaná do obložení sloupků, sedadel, stropnice i na plato za zadními sedadly. Ve dveřích, prazích a v podbězích jsou kusy fleecu, které pomáhají izolovat valivý hluk. Akustickou úpravou navíc prošla i okna.
Zajímavostí pak bylo testování elektromagnetické kompatibility, kdy technici v EMC absorpční hale testovali vystavení elektrického prémiového sedanu silným elektromagnetickým polím. Cílem bylo zjistit reakce elektrických systémů na podobné prostředí a zajistit, že veškerá palubní elektronika, včetně datových přenosů, bude fungovat bez problému.