Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW ukázalo, jak zbavuje elektrickou vlajkovou loď i7 nežádoucích zvuků

BMW i7
BMW i7
BMW i7
BMW i7
25 Fotogalerie
Diskuze (0)

Řidiči chystaného BMW i7 dostanou na výběr mezi charakteristickým tichem a zvuky BMW IconicSounds Electric, vyvinutými ve spolupráci s Hansem Zimmerem.

Technici automobilky BMW poodhalily zákulisí vývoje nové elektrické vlajkové lodi BMW i7, jejíž představení se očekává v příštím roce. Podle slov automobilky by měl vůz spojovat charakteristický požitek z jízdy s úrovní komfortu, která vytváří vlastní třídu. Jedním z klíčových parametrů by přitom měl být i akustický komfort, jehož dosažení je u elektromobilů ještě důležitější a náročnější.

Úroveň komfortu na palubě vlajkových elektrických modelů se totiž podle BMW z velké míry určuje právě schopností odstínit od posádky všechny nežádoucí a rušivé zvuky, které vynikají díky odstranění hluku tvořeného klasickým spalovacím pohonným ústrojím.

Během testovacích jízd tak technici sbírali záznamy o všech různých pazvucích v kabině, na jejichž znovuvytvoření a následné odstranění se zaměřili během testování v různých speciálních laboratořích. Testování probíhala nejen ve větrném tunelu, ale také v místnosti simulující různé klimatické podmínky a místnosti absorbující zvuky.

Ve snaze minimalizovat jakékoliv ruchy na palubě tak technici například akusticky optimalizovali i samotný elektrický pohonný systém, který by měl být ještě tišší. Řidič pak bude mít možnost vybrat si během jízdy z charakteristicky tichého projevu elektromotoru, nebo emocionálně silného zvuku BMW IconicSound Electric, na jehož vývoji pracoval Hans Zimmer.

Vyšší akustický komfort na palubu by měla přinést i vyšší tuhost karoserie v přední části nebo nový typ pneumatik. Ty jsou vybaveny speciální absorpční pěnou, která by měla pomoci minimalizovat hluk i vibrace. To vše ve jménu akustického komfortu na výjimečné úrovni.

S odhlučněním interiéru by však měly pomoci i nové materiály, včetně lehké zvukové izolace, která byla instalovaná do obložení sloupků, sedadel, stropnice i na plato za zadními sedadly. Ve dveřích, prazích a v podbězích jsou kusy fleecu, které pomáhají izolovat valivý hluk. Akustickou úpravou navíc prošla i okna.

Zajímavostí pak bylo testování elektromagnetické kompatibility, kdy technici v EMC absorpční hale testovali vystavení elektrického prémiového sedanu silným elektromagnetickým polím. Cílem bylo zjistit reakce elektrických systémů na podobné prostředí a zajistit, že veškerá palubní elektronika, včetně datových přenosů, bude fungovat bez problému.

Začít diskuzi