BMW v Česku loni zvýšilo tržby na 5,9 miliardy Kč
Podle výroční zprávy BMW loni celý automobilový trh poklesl, což se v mírnější formě projevilo i v prémiovém segmentu, kde BMW muselo čelit tvrdé cenové konkurenci ostatních značek, mezi které patří zejména Audi a Mercedes-Benz.
Celkový podíl BMW loni stoupl o desetinu procentního bodu na 2,3 procenta. Počet nově registrovaných vozů klesl o čtyři procenta na 3730 automobilů, počet Mini naopak stoupl o 15 procent na 360 vozů. BMW má v současnosti v Česku třináct smluvních prodejců s celkem šestnácti obchodními místy.
V letošním roce BMW očekává ekonomické oživení a celkový růst automobilového trhu. Značka plánuje zvýšení obratu a pozitivní hospodářský výsledek. To by měly podpořit novinky X4 a 2 Active Tourer. Mezi další novinky patří dvojice elektromobilů i3 a i8.
Konkurenční Mercedes-Benz loni v Česku zvýšila tržby o 13 procent na 8,6 miliardy korun, ale propadla se do ztráty 352 milionů Kč proti předchozímu zisku 45 milionů Kč. Prodej osobních vozů značky loni klesl o šest procent na 2636 vozidel.