Elektrické BMW M3 to spalovací nevystrnadí. Je tu zajímavé řešení
Přechod na čistě elektrický pohon u BMW evidentně nebude tak rychlý. To nám dává naději, že sportovní modely v čele s M3 si spalovací motor zachovají i v následujících letech.
BMW patří mezi automobilky, které svůj přechod na výhradně elektrický pohon neohraničily konkrétním datem. Od toho velmi nedávno ustoupil také Mercedes-Benz, kterému se nedaří elektrická auta prodávat v takových objemech, jaké si před několika lety vytyčil. A všeobecné ochlazení trhu s lokálně emisními auty velmi pravděpodobně přesvědčí i další. Zvlášť když zbytek světa není v tomhle ohledu tak horlivý jako Evropa. Ta stále počítá s rokem 2035, od kterého se podle všeho nemá vyplatit prodávat nové automobily se spalovacími motory. Jenže evropský úředník míní, evropský zákazník mění…
Také proto BMW počítá s tím, že po boku elektrického M3 bude prodávat jeho alternativu se spalovacím motorem. To je určitě skvělá zpráva, byť lze počítat s určitou mírou elektrifikace, pravděpodobně formou plug-in hybridu, jenž se objeví též u nového BMW M5.
Každá z variant dostane vlastní platformu, elektromobil tudíž nebude vycházet ze spalováku, což s sebou nese nevýhody třeba v podobě horšího hospodaření s místem. Na obvykle dobře informovaném webu BMW Blog se spekuluje o použití současného šestiválce S58 o objemu 3,0 litru s dvěma turbodmychadly, jenž bude po úpravách schopný plnit emisní normu Euro 7.
S manuálem se sice nepočítá, nicméně z vlastních zkušeností s aktuálním M4 Coupé s touhle převodovkou rozhodně není o co stát. V Mnichově zkrátka manuály moc neumějí. Přitom v Toyotě si s tímhle problémem u kupé GR Supra, jež vychází z roadsteru BMW Z4, poradili mnohem lépe.
Nadšení je ovšem třeba trochu krotit. Zatímco M3 si podle všeho zachová šestiválec, M4 Coupé podle všeho přijede pouze s elektrickým pohonem. BMW M ostatně již pilně testuje prototypy se čtveřicí (!) elektromotorů, přičemž Frank Weber, šéf vývoje BMW, již před dvěma roky potvrdil, že BMW M pracuje na ultimátním pohonu s výkonem okolo 1 MW, tedy 1360 koní.