BMW M3 CS
BMW M3 CS
BMW M3 CS
BMW M3 CS
135
Fotogalerie

Elektrické BMW M3 to spalovací nevystrnadí. Je tu zajímavé řešení

Ondřej Šámal

Přechod na čistě elektrický pohon u BMW evidentně nebude tak rychlý. To nám dává naději, že sportovní modely v čele s M3 si spalovací motor zachovají i v následujících letech.

BMW patří mezi automobilky, které svůj přechod na výhradně elektrický pohon neohraničily konkrétním datem. Od toho velmi nedávno ustoupil také Mercedes-Benz, kterému se nedaří elektrická auta prodávat v takových objemech, jaké si před několika lety vytyčil. A všeobecné ochlazení trhu s lokálně emisními auty velmi pravděpodobně přesvědčí i další. Zvlášť když zbytek světa není v tomhle ohledu tak horlivý jako Evropa. Ta stále počítá s rokem 2035, od kterého se podle všeho nemá vyplatit prodávat nové automobily se spalovacími motory. Jenže evropský úředník míní, evropský zákazník mění…

Také proto BMW počítá s tím, že po boku elektrického M3 bude prodávat jeho alternativu se spalovacím motorem. To je určitě skvělá zpráva, byť lze počítat s určitou mírou elektrifikace, pravděpodobně formou plug-in hybridu, jenž se objeví též u nového BMW M5.

Každá z variant dostane vlastní platformu, elektromobil tudíž nebude vycházet ze spalováku, což s sebou nese nevýhody třeba v podobě horšího hospodaření s místem. Na obvykle dobře informovaném webu BMW Blog se spekuluje o použití současného šestiválce S58 o objemu 3,0 litru s dvěma turbodmychadly, jenž bude po úpravách schopný plnit emisní normu Euro 7.

S manuálem se sice nepočítá, nicméně z vlastních zkušeností s aktuálním M4 Coupé s touhle převodovkou rozhodně není o co stát. V Mnichově zkrátka manuály moc neumějí. Přitom v Toyotě si s tímhle problémem u kupé GR Supra, jež vychází z roadsteru BMW Z4, poradili mnohem lépe.

Video placeholder
BMW i4 AC Schnitzer - oficiální video • AC Schnitzer

Nadšení je ovšem třeba trochu krotit. Zatímco M3 si podle všeho zachová šestiválec, M4 Coupé podle všeho přijede pouze s elektrickým pohonem. BMW M ostatně již pilně testuje prototypy se čtveřicí (!) elektromotorů, přičemž Frank Weber, šéf vývoje BMW, již před dvěma roky potvrdil, že BMW M pracuje na ultimátním pohonu s výkonem okolo 1 MW, tedy 1360 koní.