BMW X5 a X6 M: Nové generace splašených X přijdou na konci roku

BMW X5 série F15 už si můžeme koupit. Zatím nejšpičkovější variantou je šestiválcový diesel 3,0 l se třemi turbodmychadly. Jednotka dává 280 kW a 740 N.m. Verze M50d s ní v základní verzi stojí na českém trhu 2.172.500 korun. Ve vývoji je však už i benzinové M, které přijde na konci roku. Podle britského Autocaru mu zůstane stávající vidlicový osmiválec 4,4 l přeplňovaný tentokrát dvojicí turbodmychadel.
Točivý moment se určitě zvýší ze 680 N.m, které měl předchozí model. Výkon vzroste někam k hodnotám 423-429 kW, původní přitom disponoval 408 kW při 6000 otáčkách. Průměrná spotřeba benzinu naopak klesne díky úspoře hmotnosti a sériovému start-stopu. X5 M dostane oproti levnějším sourozencům agresivnější vizáž, větší vstupy vzduchu a čtveřici mohutných koncovek výfuku.
Sportovnější X6 E71 se nejdříve musí dočkat nástupce. Ten se s největší pravděpodobností představí v srpnu na autosalonu v Moskvě. Vyznává atletické tvary a svalnatější proporce než předchůdce. U prodejců značky by se měl objevit nejpozději v listopadu. Obdobně motorizované verze M v zážehové i vznětové podobě lze očekávat také ke konci letošního roku. Budou pochopitelně vypadat podobně jako X5. Stávající X6 M50d přijde na 2.222.500 korun. V ceníku najdeme ještě i X6 M, která je o nezanedbatelných 657,5 tisíce korun dražší.
Mimochodem, první generace X6 se od roku 2008 prodalo celkem ve všech provedeních na 200 tisíc kusů. V Mnichově to považují za úspěch.