Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW X5 eDrive: Modernizovaný koncept v New Yorku, produkční verze ještě letos

Jan Mička
Diskuze (4)
BMW představí na blížícím se autosalonu v New Yorku upravenou verzi konceptu X5 eDrive. Vzhledem k dosavadním informacím nebude mít daleko do sériové podoby.

Koncept BMW X5 eDrive se poprvé představil loni ve Frankfurtu. Již tam jsme ale věděli, že nepůjde o pouhý výstřel do tmy. Vzhledem ke stále přísnějším emisním limitům a faktu, že se výrobci s čistě naftovými agregáty už nemají z hlediska nízké spotřeby paliva v podstatě kam posunout, je elektrifikace automobilů prakticky nevyhnutelná. Kombinace benzinového agregátu a elektromotoru přitom ještě ani zdaleka neřekla své poslední slovo.

Tisková zpráva BMW neuvádí, jaké změny se na konceptu X5 eDrive odehrají. Vzhledem k informaci o uvedení produkčního modelu xDrive40e ještě v letošním roce se však dá očekávat, že se od ní výstavní kousek příliš lišit nebude. Automobilce už navíc nezbývá moc času. Světová premiéra vozu by se totiž mohla uskutečnit už na začátku října v Paříži.

Již nyní je téměř jisté, že se o pohon vozu postará kombinace dvoulitrového turbomotoru s výkonem 180 kW a elektrického motoru, který přidá dalších 70 kW. Souhrnný výkon by se měl pohybovat okolo 200 kW. BMW X5 eDrive je navíc plug-in hybrid, tomu všemu tedy budou sekundovat lithium-iontové akumulátory, na které vůz ujede asi 30 kilometrů do rychlosti až 120 km/h. A kombinovaná spotřeba paliva? Těžko uvěřitelných 3,8 l/100 km. Nezavrhujme však tuto hodnotu již nyní, pokud neznáme všechny podrobnosti...

Jan Mička
Diskuze (4)
7. 4. 2014 09:19
Re: 3.8l můj zadek!
to je prave ono, spousta lidi nechape, ze tohle si vetsinou koupi nekdo kdo plugin hybrida chce a zhruba tusi jde jsou jeho vyhody a nevyhody, z lidi co znam co maj Plugin (jen dva) maji spotrebu vpodstate opravdu nulovou, pres noc to maj vpodstate v garazi na zasuvce a ujedou sotva 15km za dany den

ja v tehle oblasti docela cekam co ukaze renault s Cliem a zda ho v plug-in verzi predstavi, jinak zvazuju jako mestske auto jeste Aurise v hybridni verzi, ale plugin by byl lepsi no :-)
7. 4. 2014 08:34
Re: 3.8l můj zadek!
Právě u plug-in hybridů je mnohem těžší dosáhnout normované kombinované, protože ta počítá s tím, že budeš dobíjet a na benzín toho moc nenajedeš. V tomhle případě by to mělo být zhruba 55 procent na elektřinu. Záleží tedy na tom, jak auto používáš. Teoreticky můžeš jezdit s nulovou spotřebou.
Avatar - Hammunasakra
7. 4. 2014 03:12
Re: 3.8l můj zadek!
Nečet si poslední větu? >:-[]
A bacha, je to plug-in hybrid, tam ta kombinovaná může bejt fakt překvapivě nízká! ;-)
6. 4. 2014 22:24
3.8l můj zadek!
>:D