Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW X6 Sports Activity Coupé: velká fotogalerie, video a tech. data

Ondřej Láník
Diskuze (286)
Éra SUV skončila. Na řadě jsou kombinace sportovních a terénních prvků, které končí v sériové výrobě jako crossovery nové generace. BMW patří k průkopníkům nové podtřídy.

Frankfurtský koncept BMW X6 Sports Activity Coupe se podle předpokladu dočkal sériové podoby. Prozatím bez hybridního pohonu, ale zato s prakticky nezměněnou karoserií, která byla ještě na konci září vydávána za koncept.

Novinkou v prémiové části trhu je spojení lehce terénních schopností dolních částí vozidla se sportovním designem horní poloviny karoserie. Podobnou koncepci přivedl na trh Ssangyong se svým modelem Actyon, ale BMW se bude jistě orientovat na mnohem majetnější klienty a pravděpodobně bude taky mnohem úspěšnější na trhu.

Boční profil vozu připomíná kupé a BMW k označení X6 také nadále přidává vysvětlující název Sports Activity Coupe. Klasická záď SUV tady není. Místo ní se střecha už od B-sloupku začíná plynule svažovat a pokračuje zadním sklem. K obrovské karoserii pak už stačí přidat mimořádně velká kola (standardní pneu 255/50 R 19), která dotváří celkový dravý dojem. Bez přímého srovnání s existujícími modely je obtížné odhadnout skutečné rozměry. Celkové vnější rozměry BMW X6 jsou 4877 x 1983 x 1690 mm, rozvor měří 2933 mm. BMW X5 má vnější míry 4854 x 1933 x 1729 mm, rozvor měří také 2933 mm.

I přesto, že automobil bude delší než současné BMW X5, zůstane nabídka prostoru uvnitř zřejmě pod jeho úrovní. Marketing BMW srovnává prostor s jinými "kupé" a v tomto ohledu je vnitřní výška nad zadním sedadlem 944 mm v podstatě velmi dobrou hodnotou. V interiéru je místo pro čtyři cestující, přední sedadla standardně elektricky seřiditelná, také zadní sedadla mají výrazné boční vedení. Pouze v modelové řadě X6 je standardem sportovní volant. Dlouhá záď ukrývá standardní zavazadlový objem 570 l, zvětšit jej lze až na 1450 l. Víko se otevírá dvoustupňově, aby nepřišlo k úhoně třeba v podzemních garážích. Za příplatek lze ponechat manipulaci s víkem na elektromotorech.

Z hlediska techniky je X6 nové především díky rozšíření systému pohonu všech kol xDrive o Dynamic Performance Control. Aktivní rozdělení točivého momentu se nyní neděje pouze mezi přední a zadní nápravu (standardně 40 % točivého momentu na předních kola a 60 % na zadní), ale také mezi levé a pravé zadní kolo. Na rozdíl od podobných systémů Mitsubishi, Subaru a Hondy je v případě BMW pro redistribuci hnacích sil zapojeno více mechaniky a méně elektroniky. Systém pomáhá posláním hnacího momentu na vnější zadní kolo, ale stabilizuje automobil i při náhlém ubrání plynu v zatáčce.

Novinkou je motor 50i, který bude představen na podzim roku 2008. S tím je spojené i nové označení, tvořené logem XDrive a ekvivalentním objemem motoru vynásobeným koeficientem 10, tedy 35i, 35d, 50i…. I tady však jde více o marketing než o strojírenskou přesnost. Pod označením 50i se schovává světová novinka pod kapotou BMW - přeplňovaný vidlicový osmiválec 4,4 l. Jeho působivé výkonové hodnoty jsou výsledkem důsledné práce mnichovských motorářů, ale zajímavostí najdeme několik i na samotném konstrukčním uspořádání motoru. Na přeplňovaný agregát neobvykle vysoký kompresní poměr 10:1 bylo možné zavést díky přímému vysokotlakému vstřikování benzinu do válců (piezovstřikovače, maximální tlak 200 bar). Díky vnitřnímu chlazení odpařováním paliva ve válci se dále zvyšuje účinnost benzinového motoru. Obě turbodmychadla (každé obsluhuje jednu řadu válců) jsou umístěna, stejně jako katalyzátory, mezi řadami válců do V. Uvolnil se tím prostor pro nové tvarování sacích a výfukových kanálů s větším průřezem, omezující ztráty na vstupu a výstupu z motoru na nové minimum. Již dnes plní tento agregát emisní normu Euro 5.

BMW X6 - Přehled modelové řady
MotorxDrive 35ixDrive 50ixDrive 30dxDrive 35d
Zdvihový objem [cm3]2979439529332933
Válce/ventily6/48/46/46/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]225/5800-6250300/5500-6400173/4000210/4400
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]400/1300-5000600/1750-4500520/2000-2750580/1750-2250
Max. rychlost [km/h]240250210 (220)236
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,75,486,9
Komb. spotřeba [l/100 km]10,912,58,28,3
Pohotovostní hmotnost [kg]2070219020752110

Ke standardní výbavě BMW X6 budou patřit vedle kompletní bezpečnostní sady, pohonu všech kol xDrive a aktivnímu rozdělování hnacích sil na kola zadní nápravy Dynamic Performance Control, také bixenonové světlomety. Klasický šestistupňový automat prokázal své kvality už v jiných modelech z Bavorska, pro X6 je standardem podobně jako páčky na volantu pro manuální změnu zvoleného rychlostního stupně.

{videoplayer link="http://www.youtube.com/v/rFL4pJLYqNA&rel=1" style="auto"}

Ondřej Láník
Diskuze (286)
19. 12. 2007 20:53
Re: To je ale zrůda. Do sekce Fůůůj s tím!!!
Podla mňa sa X5 nemôže rovnať žiadne SUV (v jazdný vlastnostiach) jazdil som na X5 4,8i a aj na RX 450h. Nedá sa porovnávať, a to som fanúšik skôr japonských áut. RX sa hojdá na trampolíne absolútne neovládatelné. V X5 som si pripadal skoro ako v mojom Forestri :-). Zas musíte rátať s častejšou návštevou čerpacích staníc. Ale myslím, že to stojí za to.
19. 12. 2007 20:42
Re: No pane jo
Mne sa tiež páčil skôr starší design BMW a kľudne by som ho privítal aj dnes. Súčastná 5-ka je krásna to určite áno ale mne to proste nepríde ako BMW. Škoda, že ľudia chcú od áut iné veci ako tie, na ktoré boli autá pôvodne určené.
19. 12. 2007 20:36
Re: Interiér
Sedel som v X5 4.8i a neprišlo mi to o moc lepšie ako na foto. Videl som to rovnako nevravím, že nekvalitné len keď si porovnám interiéry napr. A8 a 760Li je hlas určite v prospech A8 ako si už hovoril. A hovoril som že mi vadí že všade pchajú to isté Audi ale aj Mercedes je opak a myslím, že iim to vychádza.
19. 12. 2007 09:44
silueta ŠKODA 110 R
Taky jste si všimli, že tohle auto má úplně stejnou siluetu jako staré dobré kupátko ŠKODA 110 R ?
Pak že je BMW X6 originální.
Avatar - Falco
18. 12. 2007 19:25
Re: OT: GLK
?