Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW zvažuje sportovní SUV X3 M a X4 M

Michal Fokt
Diskuze (59)
Nabídka sportovní divize M se v blízké budoucnosti patrně rozšíří o další dva modely, které půjdou ve šlépějích X5 M a X6 M.

Britský Autocar na detroitském autosalonu vyzpovídal šéfa BMW M Franka van Meel, jenž se nerozpakoval rozhovořit se o plánech sportovní divize pro blízkou budoucnost. Opět potvrdil, že nejsou žádné plány na i8 M, ovšem vzhledem k tomu, že BMW vyvíjí ke svému výročí i8 S nebo možná i9, je to asi vcelku jedno. Stejně tak prý označení M neponese žádné auto, postavené na předokolkové platformě UKL1, tam bude nabídka končit u verze M Performance. Pojďme se ale spíše zabývat tím, co bude nebo by nejspíš být mohlo.

Van Meel pochopitelně nebyl nijak konkrétní, ale už náznaků ve stylu "bylo by ekonomicky zajímavé", "líbilo by se mi", popřípadě "zvažujeme" lze odvodit, co všechno se v M GmbH chystá. Jedním z těch projektů, které nejspíš "dopadnou", jsou sportovní M verze midsize SUVX3 a X4, inspirované úspěchem obdobných variant u typů X5 a X6. Ty by v tom případě poháněly řadové šestiválce s zvýšeným výkonem, protože se čtyřválci se "v krátkodobém horizontu" u BMW M nepočítá.

Nabídku BMW M (na rozdíl od AMG) v blízké době obohatí verze s pohonem všech kol i pro "ne-SUV" modely, podle van Meela však sportovní bavoráky budou i nadále orientovány na pohon zadních kol a čtyřkolky budou pouze představovat způsob, jak "zlepšit trakci namísto snahy o potlačení nedotáčivosti".

Je tu ovšem i něco pro petrolheady - šéf BMW M by "moc chtěl udělat zase něco ve stylu BMW 1 M Coupe" a výsledkem tohoto přání by podle zákulisních informací měl být už letos na podzim vůz BMW M2, jehož prototypy už jsou ve finální fázi testování. měli bychom se těšit na oturbený třílitrový šestiválec s výkonem kolem 380 koní.

Michal Fokt
Diskuze (59)
Avatar - white label
16. 1. 2015 11:59
Re: Smutnění "fanoušků"
O.K., beru zpět, pochopil jsem to závěrečné souvětí jinak, než jsi to myslel, to se občas při neverbální komunikaci stává...
Jinak si taky nemyslím, že je S8 větší "sporťák" než X6M, i proto by bylo její případné označení RS8 "ze stejného soudku" jako u X5M/X6M, nebo M7. Myslím si, že dosavadní hranice na úrovni M5/M6, RS6/RS7, byla pro použití loga typu ///M, /RS minimálně "na hraně" a směr k X5 (případně ke Q7 apod.) ji jen dál zbytečně překračuje.
Avatar - Dinar
16. 1. 2015 07:13
Re: Smutnění "fanoušků"
Degradace pro ni, tzn. pro divizi M, myslím, že je to z té věty celkem jasné, zkus ten příjimač opravdu poladit. ;-)
Avatar - white label
16. 1. 2015 02:02
Re: Smutnění "fanoušků"
Vážně máš pocit, že si tu někdo myslí, že logo ///M degraduje samotnou X5M, resp. je "pro ni nějakou degradací."? Já tady právě naopak vidím případy, kdy si někdo myslí, že použití loga ///M na autě typu X5 do jisté míry "degraduje" samotné logo ///M, což osobně považuji za docela zásadní rozdíl ve výkladu vztahu údajné "degradace" loga/logem ///M.
Avatar - white label
16. 1. 2015 01:30
Re: Takže dál a houšť...
To ses jenom překlikl, nebo se ti někdo naboural do profilu? Tady opravdu něco nehraje, jenže problém není na mém vysílači, stačí si v klidu (bez zbytečných emocí) přečíst, co jsem tu k tomu napsal.
Napsal jsem např."
"SQ5 je logicky spíš obdoba případné X3 ///M d", nebo:
"To ///M u X5 //M 50d mi zřejmě vadí víc, než u X5M, kde tomu aspoň odpovídá Motorizace a celkově upravená technika."
Ty se sice "tváříš", že se mnou nemůžeš souhlasit, ale v podstatě píšeš to samé co já, jen v bledě modrém, cituji:
"Píšu, že SQ5 je na půl cesty, reálné úpravy žádné, jen silnější motor a předstíráme sport. Ano, X5 M 50d je ze stejného soudku, tady neřeknu ani popel."
Takže kde vidíš, že bych tvrdil opak, tedy něco ve smyslu, že SQ5 odpovídá případné X3M apod.? Naopak jsem napsal:
"... obdobu případného X1 M už Audi vlastně má v podobě Q3 RS s motorizací ala RS3 a sportovně upraveným podvozkem. ",
což opět zcela koresponduje s tím, co píšeš ty, takže kde je problém?
Tebe naprosto zbytečně "rozhodila" moje původní reakce, která by ovšem byla úplně stejná i v případě, že by podobně Audi ohlásilo příchod RS Q5 a RS Q7, což se samozřejmě taky (časem) může stát, ale "radost" z toho budu mít stejnou, jako u BMW.
Logo /RS na zvýšeném "minibusu" u současné Q7, by bylo podobně "vkusné"/vhodné, jako //M na současné "X5 Mbedně".
A pokud vnímáš současnou 5er a X5/6 jako úplně stejně vhodné pro ///M model, já ti to neberu, ale mohu si snad dovolit s tím nesouhlasit, aniž by bylo nutně lacině zpochybňováno mé duševní zdraví. ;-)
Takže pro jistotu ještě jednou, RS Q3 je obdoba případné X1M, kdežto SQ5 je technicky obdoba případné X3 ///M --d (nikoli X3M). Rozdíl je pouze v označení, kde se SQ5 neoznačuje jako Q5 RS TDI (podle současného systému značení u BMW), ale jen jako SQ5.
Které z těchto dvou označení na tebe působí přijatelněji nechám na tobě, ale mě by už samotná připomínka nafty (TDI) u loga RS vadila stejně, jako to "d" u loga ///M.
A jak jsem už také napsal, u SAC mi přijdou M modely stravitelnější, než u značně "krabicovitějších" SAV, takže se s tím klidně mohli omezit jen na sudé X modely (X6, X4, případně časem X2).
Že BMW umí udělat mimořádně schopné/rychlé auto na základě prakticky čehokoli (třeba i včetně MPV, viz i má narážka v úvodu na případné M2AT), nikdo nezpochybňuje, ale má to vždycky/pokaždé smysl, a musí se to v každém případě označit logem ///M (nebo /RS u Audi)?
15. 1. 2015 14:09
Re: beriem..
HB muze mit motor kde chce, pokud poznavas ve sve karosarske ucebnici karoserie podle umisteni motoru, tak si ji priste kup jinde, nez u tamanu ve stanku.
BMW1er je z karosarskeho pohledu normalni hatchback.