Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bonver: Talismany mají chránit

Michal Štěpanovský
Diskuze (0)
Tým Bonver Dakar Project cestoval do Buenos Aires na dvě etapy. První část týmu zamířila do dějiště startu 37. ročníku Rallye Dakar 30. prosince. Druhá část v čele s šéfem týmu Tomášem Vrátným a všemi posádkami odletěla 1. ledna.

„Vždy před půlnocí posledního dne v roce si najdu tři čtyři minutky na to, abych se zamyslel a zrekapituloval uplynulých dvanáct měsíců. Myslím, že rok 2014 byl pro nás hodně dobrý. Vytvořili jsme dobrý tým, postavili tři nová auta na Dakar a ve spoustě věcí jsme se posunuli o úroveň výš,“ konstatoval Tomáš Vrátný, který se chystá na svůj čtvrtý Dakar.

V roli závodícího šéfa pojede potřetí. „Některé věci jsou pro nás stále nové, ale musím říct, že každý rok je to lepší a lepší. Co se týče celkové připravenosti týmu, ať už nachystání náhradních dílů, technické připravenosti aut i fyzické připravenosti mě samotného. Cítím, že jsme ve všech směrech udělali obrovský kus práce. Rád bych poděkoval těm, kteří se na přípravách podíleli, tedy mechanikům, technikům a dalším členům týmu. Rád bych poděkoval i fanouškům a především našim partnerům a sponzorům, bez jejichž podpory bychom na Dakar nejeli v pozici největšího a nejpočetnějšího českého týmu,“ poděkoval Vrátný.

Ještě před úvodní rychlostní zkouškou musí členové týmu Bonver Dakar Project absolvovat povinné technické a administrativní přejímky. „Věřím, že všechno půjde hladce, protože v týmu máme dostatek zkušených lidí na to, abychom to zvládli.“

Zatímco na třech závodních speciálech Tatra Jamal pracují mechanici, kteří do Buenos Aires přiletěli s první částí výpravy, administraci má na starosti zkušený týmový logistik Sujit Angelo Das. Společně s ním se o chod týmu Bonver Dakar Project stará Josef Kalina, mnohonásobný účastník a vítěz Rallye Dakar.

Tým Bonver Dakar Project odstartuje do Rallye Dakar 2015 s kamiony Tatra, v jejichž kabinách pojedou tři mezinárodní posádky. S kazašským pilotem Arturem Ardavičusem a jeho navigátorem Alexejem Nikiževem nastoupí český palubní mechanik Daniel Kozlovský. Ten se jako člen týmu MKR Technology primárně zaměřuje na speciální závodní motory. Ty dodává týmu Bonver Dakar Project právě židovická stáj pod vedením zkušeného německého konstruktéra Maria Kresse. Za volantem druhého kapotovaného speciálu Tatra Jamal se představí talentovaný polský závodník Robert Jan Szustkowski. Navigovat jej bude Jaroslaw Kazberuk a o techniku se bude starat Filip Škrobánek. Třetí týmová posádka bude tvořená šéfem týmu Tomášem Vrátným, slovenským navigátorem Jaroslavem Miškolcim a palubním mechanikem Milanem Holaněm. Tato sehraná trojice však nebude v kabině sama.

„Budeme mít několik talismanů. Před odjezdem jsem během velice příjemného setkání se zástupcem sportovního klubu Valašského království dostal kromě slivovice, typického valašského penicilínu, i medailonek svatého Kryštofa, který pojede s námi. Stejně tak bude v kabině andílek, kterého jsem dostal od manželů Tarasových. To jsou známí, kteří nás talismanem vybavují každý rok. Od kolegyní z kanceláře jsem mám dvě ještěrky pro štěstí, takže ty tam také budou s námi. Pak mám ještě jednoho svatého Kryštofa, tentokrát na obrázku, a to od asistentky Markéty. Myslím, že budeme hodně nad váhovým limitem,“ poznamenal s úsměvem šéf týmu a dodal: „Musím říct, že si na tyto věci hodně potrpím a doufám, že nás všechny talismany budou chránit.“

A na co se Tomáš Vrátný těší na Rallye Dakar 2015? „Určitě na závod samotný, protože je jedinečný. Je to příležitost, kdy se můžete potkat s různými lidmi, soupeřit s nimi na trati a poměřit s nimi své síly. Těším se i na okolní prostředí a atmosféru, protože lidé v Jižní Americe jsou úžasní. Myslím si však, že nejenom já, ale my všichni se nejvíce těšíme na cíl a já doufám, že jej všichni uvidíme.“

Michal Štěpanovský
Diskuze (0)