Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Borgward to s návratem do Evropy myslí vážně. Už tu má prvního distributora

David Bureš David Bureš 20. 7. 2018
Oživená značka původem z Německa začala na čínském trhu prodávat své vozy v létě 2016, nyní se vrací na evropské trhy.

Borgward bývala jedna z největších německých automobilek, než v roce 1961 zkrachovala. V novém tisíciletí se však vrací na scénu. Nejprve začala v létě 2016 prodávat svá auta v Číně, kde je i vyrábí, stále však plánovala i návrat do Evropy. Svůj vysněný cíl začíná realizovat, už má svého prvního evropského distributora.

Stala se jím v Lucembursku sídlící společnost Autodis Esch/Mersch, renomovaná společnost, která se prodejem aut zabývá dlouhá léta. Specializuje se na asijské značky, aktuálně do její portfolia spadá třeba Hyundai, Suzuki, Isuzu, Honda nebo Mitsubishi.

Firma zatím začala prodávat limitovanou edici SUV BX7 TS, které v roce 2015 tak zklamalo svým žalostným zpracováním při premiéře na tehdejším frankfurtském autosalonu. Jedná se o 4,7 metru dlouhé pětimístné SUV poháněné dvoulitrovým čtyřválcem o výkonu 165 kW a točivém momentu 300 N.m. Motor spolupracuje s šestistupňovým automatem s hydrodynamickým měničem, který posílá jeho sílu na všechna čtyři kola.

Model BX7 TS Limited Edition je už možné objednávat také v Německu, kde zatím Borgward prodává své vozy výhradně prostřednictvím internetu. Cena tohoto SUV je stanovena na 44.200 eur (1,14 milionu korun) při jeho vyzvednutí v sídle automobilky ve Stuttgartu. Při zájmu o jeho převoz na libovolné místo si připlatíte.

Později bude nabídka expandovat. Od listopadu bude v Lucembursku k dispozici běžná verze BX7, v příštím roce budou následovat modely BX6 a BX5. V roce 2019 se má navíc podle loňských plánů spustit produkce v nové továrně v Brémách. Tím se firma vrátí do svého někdejšího domovského města, dnes má sídlo ve Stuttgartu. V první fázi má být závod připraven na montáž 50.000 automobilů ročně. Připraven přitom bude i na zhotovování hybridních nebo elektrických aut.

Realizaci plánů automobilky, která je financovaná čínskou společností Beiqi Foton Motor, bude mít na starosti nový šéf, Philip Koehn. Někdejší vedoucí vývoje v automobilce Rolls-Royce od 1. června ve funkci nahradil Ulricha Walkera, který Borgwardu šéfoval od roku 2015. Walker ve firmě zůstane do konce roku jako poradce, zatímco Koehn si vedle nové pozice uchová i funkci vedoucího vývoje a výzkumu značky.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku