Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bosch vyvíjí revoluční systém s tryskami, který má zabránit pádům motorek

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 21. 5. 2018
9
5
Zobrazit náhledy (9)
Abarth Abarth Abarth Abarth
Vyšší bezpečnost bez omezování požitku z jízdy na motocyklu může poskytnout novinka v podobě trysek se stlačeným plynem na bocích stroje, na jejímž vývoji pracuje společnost Bosch.

Motocykl nemůže svému jezdci nabídnout takovou míru bezpečnosti jako automobil, ale rozhodně může zajistit mnohem větší porci radosti z jízdy, za níž stojí náklony při průjezdech zatáčkami.

Právě při nich ovšem hrozí jezdcům riziko pádu, když nečekaně najedou na mokré listí, štěrk, olejovou skvrnu či jiný kluzký materiál. V takovém případě může motocyklu podjet přední nebo obě kola a výsledkem je pád.

Tomu chce společnost Bosch zabránit systém, o jehož vývoji nyní zveřejnila krátkou tiskovou zprávu, kterou doplňuje i video. Tento systém využívá chytrou elektroniku dnešních motocyklů, sledující jejich rychlost i náklon při průjezdu v zatáčkách.

V případě, že dojde k překročení určitých hodnot, spustí systém záchrannou akci. Ta spočívá ve vypuštění stlačeného plynu z trysky na boku před zadním kolem motocyklu. Tento impulz poskytne kolům jistý přítlak ve správném směru a může výrazně přispět k odvrácení pádu. Celý systém funguje na podobném principu jako airbag v osobním automobilu.

Bosch se vedle tohoto systému pro zabránění pádu při podklouznutí kol věnuje i dalšímu vývoji ABS pro motocykly a vedle něj pracuje i na motocyklovém adaptivním tempomatu, systému sledování slepého úhlu a varování před kolizí pro motocyklisty i komunikaci mezi motocykly a ostatními vozidly v provozu.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Jízda na motorce
megacruiser
| 24. 5. 2018
bude nebezpečná vždy - jen 2 kola, jak jedno ztratí adhezi, jde se k zemi. Tento systém bude určitě dost těžký a bude zvyšovat neodpružené hmoty a tím snižovat komfort jízdy a zhoršovat schopnost jízdy po nerovnostech. Nehledě na to, že by fungoval jen na velmi malé kluzké plochy - jako ta ve videu. Ale v reálu pokud je na silnici písek, je to rozježděný flek jako prase. Tam nepomůže nic.
uvidíme
Nonsens
| 22. 5. 2018
s motorkami nemám veľa skúseností, ale viem si predstaviť, že niekeky je lepšie položiť to nabok a predísť nárazu v plnej rýchlosti do prekážky, aby to nakoniec niekomu nepomohlo do hrobu
Jsem bývalý motorkář ...
Xylo
| 22. 5. 2018
Podle mého názoru je jízda na motorce nebezpečná díky chování účastníků provozu (tedy lidí) nebo řídiče. Přínos tohoto řešení bych nepřeceňoval a už vůbec bych neočekával nějaký negativní vliv na ostatní.
Nejsem motorkář ...
araj ad namrmic
| 21. 5. 2018
, ale dost dobře si nedokážu představit, že by jim něco takhle zasáhlo do řízení?

Budou to mít rok na mašině, zapomenou na to, že to mají pak se to aktivuje a ... já bych měl hnědé sedlo.

Nehledě na důchodce nebo ženskou v protisměru, když jim to pšoukne do pruhu, tak chytnou psotník a místo motorky na boku tu bude auto ve stromě.
Avatar - J@W
Zajímavý
J@W
| 21. 5. 2018
forrichtung. ;-)