Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Brabus High Performance 4WD Full Electric: Čtyři motory a 435 koní

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Elektromobilní budoucnost se odráží už i na produkci tunerů, kteří jinak běžně okupují levé dálniční pruhy.

V Bottropu v divizi Brabus Zero Emission, která vznikla před třemi lety, si nelámali hlavu nad názvem a tak se jméno rozrostlo na 6 slov. Elektromobil s pohonem všech čtyř kol a vysokým výkonem je bílé, stejně jako hybrid ale tím snad veškerá podobnost končí. Pod kapotou, respektive spíše v kolech je totiž mnohé jinak.

High Performance 4WD Full Electric nemá v kolech dva elektromotory britské firmy Protean, ale rovnou v každém jeden, tedy celkem čtyři! Výkon? Maximálních 320 kW. Točivý moment? 3200 Nm při 2000 min-1. Ne, to skutečně není překlep, jen je potřeba vzít v úvahu skutečnost, že tento moment je dostupný rovnou na kolech, zatímco běžně jsou udávány hodnoty spalovacích motorů před zpřevodováním.

Každý elektromotor váží jen 31 kg a má kompaktní rozměry. Lithium-iontové akumulátory s kapacitou 56 kWh najdeme hlavně pod přední kapotou, ale i jinde v útrobách celého vozu, například v kufru a pod středovým tunelem, kde na ně zbylo místo díky absenci klasického kardanu.

Nabíjení článků probíhá dvěma způsoby. Doma v garáži lze použít třífázové napětí 380 V s příslušným externím konektorem, za hodinu a půl je hotovo. Použití integrovaného systému (220 nebo 380 V) na cestách prodlouží dobu naplnění baterií na 5 hodin.

O pohon všech kol se stará elektronika, ale každý motor vlastně funguje zároveň nezávisle na druhém, což zajišťuje perfektní jízdní vlastnosti. O použitém převodném ústrojí se automobilka nezmiňuje, z fotografií je patrné, že řazení má klasické schéma automatů P-R-N-D. Brzdy jsou elektrohydraulické, čtveřice kotoučů disponuje vnitřním chlazením a je připojena k elektromotorům. Třmeny mají po dvojici pístků. Rekuperace je samozřejmostí, při ní je k dispozici 240 kW generátorového výkonu. 2190 kg vážící drobeček jezdí na devatenáctipalcových kolech Brabus Monoblock Q s pneumatikami 245/35 ZR 19. A pěkně rychle.

Z 0 na 100 km/h zrychlí za 6,9 s, akcelerace z 60 na 120 km/h mu trvá jen 5 s a po německé dálnici jej rozjedete na 220 km/h. Na jedno nabití přitom ujede 350 km, jenže to musí elektromotory pracovat v Eco režimu s výkonem jen 200 kW. Standard dle NEDC činí 240 km při celkové spotřebě elektřiny 0,24 kWh/km.

Samozřejmě, auto má vylepšenou aerodynamiku, koneckonců strávilo nějaký čas ve větrném tunelu. Tady nestačí jen vyměnit nárazníky a rozšířit boční prahy, kdepak! Například na hliníkových předních se objevily mohutné karbonové vstupy vzduchu. Díky vylepšenému podvozku s nastavitelným zavěšením sedí blíže asfaltu a je agresivně přikrčené. Ve dne svítí do krajiny svislé pruhy LED. Interiér kombinuje materiály jako hliník, ocel a velur, nesmí chybět ani kůže.

Koncept vysokovýkonného luxusního sedanu s elektrickým pohonem by se mohl dostat do výroby. Plány jsou založeny na reálném základě a nějaký ten poněkud excentrický zákazník by se jistě našel.

Aleš Dragoun
Diskuze (0)