Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Britové nacpali do malého Mini osmiválec z BMW M3. A udělali z něj i zadokolku

Jan Zajíc
Diskuze (1)

Britská společnost Powerflex, která se věnuje zejména výrobě podvozkových dílů, představila netradiční projekt: třídveřové Mini s pohonem zadních kol a osmiválcem pod kapotou.

Firma vůz, který přivezla na právě probíhající Festival rychlosti v Goodwoodu, pojmenovala Vini. A ve spolupráci s několika dalšími společnostmi, věnujícími se produkci automobilových dílů, na něm makala čtyři roky.

Nacpat totiž velký osmiválec pod kapotu malého Mini samozřejmě není jen tak.

Lidé z Powerflex si k přestavbě vybrali motor S65 od BMW, tedy čtyřlitrovou V8 známou z M3 generace E90. Spolu s touto jednotkou se do útrob Mini nastěhovala také sedmistupňová automatická převodovka. A navíc se úpravce rozhodl z Mini udělat zadokolku.

Tvůrci kvůli zástavbě nové techniky museli přepracovat části šasi, pomohli si také například pomocným rámem ze Subaru Impreza STI nebo vlastní konstrukcí přední nápravy.

Výsledek ale rozhodně za tu námahu stojí. Jen 1300 kilogramů vážící Mini teď do pohybu uvádí 420 koní (309 kW). Tvůrci si navíc pochvalují, že se jim povedlo postavit auto nejen rychlé, ale také zábavné (má mimochodem hydraulickou ruční brzdu a samosvorný diferenciál) a dostatečně pohodlné pro každodenní používání. Vůz ostatně smí na běžné silnice.

Na každodenní používání však příliš nevypadá interiér, který připomíná spíš kokpit závodního auta. Je totiž poměrně výrazně odstrojen, zbaven izolace a místo standardní palubní desky nabízí minimalistickou palubku z uhlíkových vláken. Nechybí ochranný rám, motorsportem inspirovaný volant a skořepinové sedačky se čtyřbodovými bezpečnostními pásy.

Jan Zajíc
Diskuze (1)

Doporučujeme

9. 7. 2021 00:34
Brutal
To muselo dat prace.