Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Brno živě: tři úpravy od ladičské firmy AC Schnitzer

Roman Daněk
Diskuze (1)
Dvorní tuner vozů BMW, společnost AC Schnitzer, představil v Brně prostřednictvím firmy Renocar tři upravené modely, ACS 5, ACS 3 a ACS 3 Coupé.

Na letošním Autosalonu v Brně budou příznivci tuningu přinejmenším zklamáni. Upravených aut je tak málo, že je musíte doslova hledat. Výjimku tvoří pavilon A2, kde je tzv. Tuning shop. Zde je to pravé místo pro všechny majitele vozů, kteří právě uvažují, že svého miláčka na čtyřech kolech něčím vyšperkují. Další upravené vozy jsou našel pouze mezi pavilony F a G1, kde stála trojice BMW v kabátku ladičské firmy AC Schnitzer.

Tuner změnil původní průběhy výkonu u BMW 530d pomocí nové řídící jednotky. Vyladěný agregát s vyššími hodnotami má sportovnější charakteristiku. Vznětový třílitr dosahuje výkonu 188 kW při 3900 ot./min (původně 160 kW při 4000 ot/min) a točivý moment 550 Nm vrcholí při 3000 ot./min (původně 500 Nm při 2000 ot./min). Modelu ACS5 nechybí ani karosářský paket nebo velká 19palcová kola.

Jednou z nejprodávanějších motorizací v trojkové řadě BMW je jistě naftový čtyřválec o objemu 2,0 l. AC Schnitzer se výzvy nezalekl a agregátu v modelu ACS3 přidal navíc 27 kW na celkových 147 kW (200 k). Změny zevnějšku nejsou pouze kosmetické, ale na druhé straně nedegradují přirozenou krásu nové trojky. V blatnících jsou 17, 18 či 19 palcová kola s pneumatikami 225/35 vpředu a 255/30 vzadu. Tím samozřejmě výčet úprav nekončí. Jedním z nejdůležitějších míst, kde mistři dokázali své znalosti a um, byl podvozek. Instalací nových pružin a tlumičů pokleslo BMW 3 v kolenou o 25 – 30 mm, aniž by došlo k výraznému omezení cestovního komfortu, tvrdí Schnitzer.

Loni na podzim se na tuningové autoshow v Essenu objevilo upravené trojkové kupé. Podobný vůz stál i na volné ploše pavilonu G1 a díky nové sněhobílé barvě přitahoval oči novinářů a hostů. Decentní karosářský styling byl vidět na předním nárazníku, dále se na voze objevila střešní lišta nad zadním oknem, přítlačné křídlo na víku od zavazadlového prostoru a změnou prošel i zadní nárazník, který opticky navozuje dojem difuzoru. Záď je doplněna dvojicí chromovaných koncovek. Naladěný podvozek, nové pružiny, snížená světlá výška a silnější benzínový šestiválec o objemu 3,0 l o 25 kW a 50 Nm jsou samozřejmostí.

Letošní ročník Autosalonu moc tuningových firem nepřilákal. Před dvěma lety měly ladičské firmy celý pavilon a návštěvníci se mohli pokochat takovými úpravami, jako umí Brabus, Startech nebo AMG, Carlsson. Snad příště...

Roman Daněk
Diskuze (1)