Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bude Volkswagen propouštět? Týdně přichází o 2 miliardy euro

Ondřej Mára
Diskuze (17)

Fixní náklady Volkswagenu se pohybují okolo 2 miliard euro týdně, kvůli celosvětové epidemii koronaviru se však zastavila většina továren a prodávat se daří na jediném trhu.

Současné epidemie nového koronaviru dělá lidem v automobilovém průmyslu stále větší vrásky na čele. Své o tom ví i Herbert Diess, který v nedávném rozhovoru na německé televizní stanici ZDF připustil, že pokud se krizi nepodaří rychle dostat pod kontrolu, pak by mohl Volkswagen začít propouštět.

Největší výrobce automobilů na světě má totiž problémy prakticky na všech trzích. Jedinou světlou výjimkou je Čína, kde se poptávka opět pomalu zvyšuje. Jak ovšem Diess dodává, produkce je stále sotva na polovině, než byla před vypuknutím krize.

Nemáme prakticky žádné prodeje ani zisky mimo Čínu,“ uvedl Diess v rozhovoru na ZDF a dodal, že i tak musí automobilka týdně hradit fixní náklady ve výši zhruba 2 miliard euro. Tedy okolo 56,6 miliardy korun. To jsou obrovská čísla i na VW, což vyžaduje rychlé přijetí opatření.

Musíme přehodnotit výrobu,“ uvedl Diess a dodal, že Německo bude potřebovat kázeň, jakou se podařilo nastolit v Číně. „Krizí projdeme bez propouštění pouze tehdy, pokud dostaneme problém pod kontrolu stejně jako Čína, Korea nebo ostatní asijské státy. A to vyžaduje ostrý zásah,“ citovala Diesse agentura Reuters.

Automobilka se v současnosti snaží vymyslet způsob, jakým by mohla co nejrychleji obnovit výrobu a současně zajistit maximální bezpečí svých zaměstnanců. Ti by tak měli například pracovat dál od sebe a současně by měla být posílena všechna hygienická i desinfekční opatření.

Automobilka má po celém světě celkem 124 závodů, z nichž je 72 v Evropě a 28 přímo v Německu. Většina jich v současnosti stojí a původní plány hovořily o opětovném spuštění během dvou až tří týdnů. Situace se však bude s největší pravděpodobností odvíjet v závislosti na dalším šíření koronaviru.

Ondřej Mára
Diskuze (17)

Doporučujeme

1. 4. 2020 11:55
Re: najprv
Väčšina malých firiem nie je na automotiv napojené ani omylom. Zväz automobilových výrobcov udáva 135 tisíc ľudí a v tom je započítaná aj upratovačka dopravcu čo minulí piatok vyložil vo VW.
Ja nevravím, že by sme tie firmy odtiaľto mali vykázať, ale o tom, že výhody, ktoré požadujú krivia pracovný trh a poškodzujú tých čo zamestnávajú väčšinu populácie. Aj keď je to veľký zamestnávateľ, tak by pre neho mali platiť rovnaké pravidlá.
1. 4. 2020 11:49
Re: najprv
Treba pozerať splatnú daň.
1. 4. 2020 10:09
Re: najprv
Pozri si finstat.sk, VW ma v SR dlhodobo vyrazne vyssie dane z prijmu ako KIA.
1. 4. 2020 08:09
Re: najprv
Většina malých a středních podniků je nějak napojena na automotive. I když jsou zcela mimo obor. Pokud jde o VW, tak na Slovensku být nemusel. Jen si nemyslím, že by to Slovensku pomohlo.
1. 4. 2020 07:43
Re: najprv
Jasné a firmy čo od štátu nedostali nič tiež platia viac ako dostali. Ale ak ostanem v automotive. Tak Kia dostala od štátu oveľa menej a na daniach platí dlhodobo viac. Ani teraz hneď nebežali žobrať od štátu peniaze. Dopadne to na každého v tejto branži, ale niektorí vyplakávajú viac ako iný.
Ak idem aj mimo automotive, tak sú firmy a je ich dosť, ktoré nemajú také výkyvy ako automobily. Tak prečo by som mal umelým zásahom zo stranu štátu zabrániť týmto firmám preplatiť zamestnancov automobiliek? Každý by svojich ľudí mal platiť tak, aby to vedel utiahnuť aj v horších časoch. Ak to nedokáže, tak má nastaviť platové podmienky inak, ale nie žiadať vládu aby doplácala na tie štedré platy. Čím sa krivý trh a rada perspektívnych firiem, ktoré nedostávali pomoc od štátu ma obmedzený vyber na trhu práce. A to napriek tomu, že platia dane aj v tedy keď automobilky plačú a pýtajú podporu. Malé a stredné podniky možno nezvyšujú HDP toľko ako montovne, ale zamestnávajú väčšinu populácie.