Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Budou se u nás vyrábět baterie pro elektroauta? Česko jedná hned s dvěma investory

ČTK ČTK 19. 7. 2021 • 14:29
23
25
Zobrazit náhledy (23)
CMP (Common Modular Platform) CMP (Common Modular Platform) CMP (Common Modular Platform) CMP (Common Modular Platform) CMP (Common Modular Platform) CMP (Common Modular Platform) CMP (Common Modular Platform) CMP (Common Modular Platform) CMP (Common Modular Platform) CMP (Common Modular Platform) CMP (Common Modular Platform) CMP (Common Modular Platform) CMP (Common Modular Platform) CMP (Common Modular Platform) CMP (Common Modular Platform) CMP (Common Modular Platform) CMP (Common Modular Platform) CMP (Common Modular Platform)

Jedním z potenciálních investorů na výstavbu továrny na baterie je koncern Volkswagen. Druhý je neznámý.

Česká vláda jedná se dvěma potenciálními investory včetně koncernu Volkswagen o výstavbě továrny na baterie pro elektromobily v ČR. Je připravena projekt podpořit pobídkami v hodnotě miliard korun. Agentuře Reuters to řekl ministr průmyslu Karel Havlíček (za ANO).

Německý Volkswagen, jehož součástí je i česká automobilka Škoda Auto, letos v březnu oznámil, že plánuje mít do roku 2030 v Evropě šest továren na baterie. Uvedl, že jedna by mohla stát v Česku.

Havlíček agentuře Reuters sdělil, že vláda jedná také s dalším potenciálním investorem, ale odmítl ho jmenovat. Nabízí se třeba americká Tesla, budující továrnu nedaleko Berlína. Baterie se sice budou vyrábět přímo tam, firma ale může hledat i dodatečného dodavatele. Česká výroba akumulátorů se ale může hodit i jiným automobilkám plánujícím expanzi svých elektřinou poháněných modelů.

Podle ministra je vládním cílem zajistit vybudování jednoho závodu, ale je rovněž možné, že továrny ve finále budou dvě.

Jeden z představitelů Volkswagenu podle Reuters tento týden uvedl, že podnik o továrně na baterie pro elektromobily ve střední Evropě intenzivně jedná, ale že žádné rozhodnutí zatím nepadlo. Koncern již dříve oznámil, že možnými lokacemi pro tento závod jsou kromě České republiky rovněž Polsko a Slovensko. Škoda mimochodem už dnes vysokonapěťové baterie vyrábí ve své domovské továrně v Mladé Boleslavi, ty jsou ale určeny pro plug-in hybridní modely.

Témata
20. 7. 2021 16:37
Otázka
Proč by občan státu jako ČR který je ekonomicky z velké části na automotiv postavený měl mít strach z toho, že toto odvětví investuje do nových technologií?
Nové technologie sebou přinášení výzkum, odbornost, technologie, investice, náskok před konkurencí a možnosti prodávat moderní technologie.

Navíc máme jedny z největších zásob strategického lithia ve střední evropě (na rozdíl od ropy kde máme minimální zdroje).
Avatar - zavolejmi731535891
20. 7. 2021 13:59
Re: Dolování zlata a kyanidovému loužení jsme zabránili ...
hihihi
Avatar - JFK
20. 7. 2021 11:39
Re: Dolování zlata a kyanidovému loužení jsme zabránili ...
A takže výroba a těžba hliníku, zpracování slitin, nebo ropy na oleje a PHM, co jsou nutné pro tradiční agregáty, jsou nějak v součtu víc eko friendly, než těžba a zpracování lithia nebo místního Čičera? Nebo to porovnání louhování je přirovnání k jízdě na koni a chůzi pěšky?
Avatar - ArezWarez
20. 7. 2021 09:31
Blíží se konec 6 stupňových prevodovek!!!
Nesnáším zelenou diktaturu, která bude ovládat i utrácení svých občanů! :-O
Bojím se zeleno-levičáckého vedení EU který mi hrozí větším bude tlak na naši vládu, aby před šílenými zelenými komunisty ve vedení EU necouvla! :-[]
Jde mi o budoucí svobodu, prosperitu a individuální mobilitu každého z nás! :D
Avatar - WinDiesel
20. 7. 2021 08:21
Re: Budeme baterková velmoc
ČIČERO nemusíš používat 10 nicků ..... stejně neřekneš víc, jen samé pítchoviny

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud