Alko kalkulačka Naplavka 2019
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Budou vozy F1 hezké i s ochrannými kokpity? Tyto fotky dávají naději

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 13. 10. 2017
32
3
Zobrazit náhledy (32)
BMW F1.18 Livery Concept BMW F1.18 Livery Concept BMW F1.18 Livery Concept BMW F1.18 Livery Concept BMW F1.18 Livery Concept BMW F1.18 Livery Concept BMW F1.18 Livery Concept Lotus 113 Concept Livery Lotus 113 Concept Livery Lotus 113 Concept Livery Lotus 113 Concept Livery Lotus 113 Concept Livery Lotus 113 Concept Livery Lotus 113 Concept Livery Lotus 113 Concept Livery Lotus 113 Concept Livery Lotus 113 Concept Livery Lotus 113 Concept Livery Lotus 113 Concept Livery Mclaren Alpine 2018 Livery Mclaren Alpine 2018 Livery Mclaren Alpine 2018 Livery Mclaren Alpine 2018 Livery Halo Helmet Liveries Halo Helmet Liveries Halo Helmet Liveries Halo Helmet Liveries
Od roku 2018 dojde na monopostech Formule 1 k zásadní změně. Z bezpečnostních důvodů bude nad hlavami jezdců držet ochrannou ruku tzv. svatozář. Jak se to promítne do vzhledu jednotlivých vozů?

Není žádným překvapením, že ve formulových šampionátech je právě hlava závodníka nejméně chráněnou částí těla. Jezdec sice má bezpečnostní přilbu, ta ale v mnoha případech nemusí stačit. Vzpomeňme kvalifikační nehodu Felipeho Massy, kdy jej do hlavy v plné rychlosti trefila pružina uvolněná z jiného vozu. Brazilce to v roce 2009 vyřadilo ze zbytku celé sezony.

Tragicky skončil obdobný incident před dvěma lety v zámořské sérii IndyCar. Závodníka Justina Wilsona trefil kus vozu, který chvíli předtím havaroval, taktéž přímo do hlavy. O pár hodin později přišla z nemocnice smutná zpráva, že pilot nehodu nepřežil.

Aby Mezinárodní automobilová federace podobným neštěstím zabránila, rozhodla se monoposty Formule 1 a dalších nižších sérií osadit Halo kokpitem, jakousi ochrannou svatozáří, která má podobným incidentům předcházet. Řešení ale u fanoušků vyvolalo pobouření, s testovanými prvky totiž auta vypadají otřesně.

Pravdou však je, že ochranný kokpit se zatím testoval jen a pouze v černé barvě (s výjimkou Williamsu, jenž zvolil bílou). FIA navíc přislíbila, že prvek se ještě lehce designově pozmění a týmy budou mít příležitost jej barevně sladit se zbytkem vozu.

Tato myšlenka se stala inspirací pro talentovaného grafika známého jako Sean Bull. Na svém účtu představil několik designových návrhů toho, jak by monoposty v příštím roce mohly vypadat. Někdy pustil uzdu fantazii a pracoval se značkami, které v šampionátu ani nejsou. Jindy ale vůbec není daleko od pravdy.

Tak třeba tým Force India (u nějž se spekuluje o změně názvu na Force One), jezdí od letošní sezony se světle růžovým zbavením. To bylo inspirací jeho vize, kde se Barbie barva kombinuje s modrou a korunu tomu nasazuje křiklavě růžový Halo kokpit. Ostatní projekty už jsou spíše zbožným přáním autora. Jak by vypadaly monoposty BMW, kdyby se mnichovská značka rozhodla do Formule 1 vrátit? Co by vzniklo ze spolupráce mezi McLarenem a Alpine? A co zbarvit ochranné prvky stejně jako přilby jezdců? Výsledek vidíte v galerii.

Pokud vás tyto koncepty oslovily, doporučujeme autorův kompletní profil na Behance. Vytvořil totiž i mnoho krásných monopostů bez ochranného Halo kokpitu, navíc se zaměřuje i na ostatní závodní série.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

ochrana
| 15. 10. 2017
trapné, nevkusné a snad i ponižující. F1 jezdili pouze opravdový chlapi, proto královna motoristického sportu.
Avatar - traveldrive
Je to úplná kravina,
| 14. 10. 2017
Na teba čakali, kým im povieš, že je to nefunkčné. Prečo nerobíš konštruktéra F1, keď si taký múdry?
Je to úplná kravina,
| 14. 10. 2017
hnusná a nefunkční. Můžou to lakovat třeba padesáti odstíny hnědi, furt to bude na h....!!!!

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku