Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Budoucí Volkswagen Phaeton bude velký jako dnešní, použije techniku Audi

David Bureš
Diskuze (100)
Nová generace vlajkové lodi Volkswagenu bude sdílet techniku s budoucím Audi A8.

Volkswagen pracuje na vývoji druhé generace velkého sedanu Phaeton. Automobil bude nakonec skutečně prodáván i na americkém trhu. Potvrdil to Ulrich Hackenberg, šéf vývoje a výzkumu u VW.

Vůz použije stejnou techniku jako budoucí generace Audi A8. Velká část auta bude vyrobena z hliníku, což výrazně sníží jeho hmotnost. Dosavadní model spoléhá na vlastní ocelovou konstrukci karoserie, která prodražila vývoj i výrobu a navíc může za relativní nadváhu Phaetonu.

Phaeton má tentokrát s ostatními koncernovými vozy údajně sdílet až 70 % dílů – od podvozku, přes motory a převodovky až po části interiéru a palubní elektroniku.

Chystaný Phaeton má být zhruba stejně dlouhý jako ten současný, který na délku měří 5.059 milimetrů. Prodloužená verze je dlouhá 5.179 mm.

Pod kapotou se objeví menší agregáty než dnes. Možné je použití čtyřlitrového osmiválce s dvojicí turbodmychadel ze současného Audi S8. Spekuluje se také o hybridním Phaetonu, tuto verzi ale Volkswagen zatím nepotvrdil.

Nový Phaeton bude cílit na stejné zákazníky jako ten současný, tedy na takové, kteří chtějí luxusní automobil, ale nechtějí se jím chlubit. „Je vždy snazší udržet stávající zákazníky, než je ztratit a hledat nové,“ vysvětlil tuto strategii zdroj z automobilky německému Auto, Motor Und Sport.

Do USA automobil dorazí zhruba v roce 2015, krátce poté, co se začne prodávat v Evropě. Současná generace přitom americký trh opustila v roce 2006 kvůli neuspokojivým prodejům. Phaeton obecně nebyl prodejně úspěšný, až v posledních letech si jej oblíbili čínští zákazníci. Rostoucí poptávka v Číně a v dalších asijských zemích tak znamenala renesanci Phaetonu.

David Bureš
Diskuze (100)
Avatar - Emel
4. 10. 2012 09:45
Re: Proč ne
:yes:
Avatar - Emel
4. 10. 2012 09:38
Re: Proč ne
Proč by musel stát stejně? Phaeton taky nemusí stát stejně jako A8, Passat taky nemusí stát stejně jako A4, Touareg je taky levnější než Q7... VW klon A6 by také mohl (musel) být levnější.

Do jisté míry je to terminologická debata... co je to vlastně ta střední třída? Je definována svými typickými zástupci jako je Mondeo, Insignia, Passat, Superb - a tedy roste? Nebo tyto modely již střední třídu opustily a "nová střední" bude definována modely jako je (bude) Octavia? Co udělá Audi v příští generaci A4 a A6, poroste taky?
Avatar - Emel
4. 10. 2012 09:30
Re: Proč ne
No protože Hyundai ani Kia v Evropě žádnou pozici ve vyšší střední nemají, ergo není třeba jim konkurovat. Jen pro pořádek... o kterém trhu a modelu mluvíme? Přiznávám, že třeba na asijskou nabídku Hyundai nejsem žádný expert, matně vnímám Genesis (který se u nás ale neprodává)... to je ale pětimetrová limuzína, takže teoreticky o třídu výše.
Avatar - Emel
4. 10. 2012 09:26
Re: Proč ne
Q7 myslíš... no, jenže SUV je jiná disciplína, tam se na image tolik nehraje... SUV se nekupují jako auta pro reprezentaci, spíše jako běžná auta dobře situovaných rodin, kterým neurozený rodokmen zřejmě tolik nevadí.
Avatar - Barrichello
4. 10. 2012 09:25
Re: Není to zbytečný?
sou to stejně usedlé auta který když uvidíš stát podél cesty, přejdeš je bez povšimnutí.
Ale aspon v našich končinách nevypdaj jak přerostlej Passat, což je masovka jako sv** .

No a nebudeme si vyprávět o tý super výbavě že, kdy u pahetonu že všechno za tak mastnej příplatek a sou tak tak moderní technologie, jako že ještě v roce 2011 tam místo couvací kamery byly kalsický čidla s pípákem a vzádu lišta s diodama a mělo to při couvání sklápění zrcátek.

to je supermoderní bezpečnostní výbava, to mělo 300C co stálo sotva půlku a je o třídu níž už v roce 2004 >:D >:D >:D