Budoucí Volkswagen Phaeton bude velký jako dnešní, použije techniku Audi
Volkswagen pracuje na vývoji druhé generace velkého sedanu Phaeton. Automobil bude nakonec skutečně prodáván i na americkém trhu. Potvrdil to Ulrich Hackenberg, šéf vývoje a výzkumu u VW.
Vůz použije stejnou techniku jako budoucí generace Audi A8. Velká část auta bude vyrobena z hliníku, což výrazně sníží jeho hmotnost. Dosavadní model spoléhá na vlastní ocelovou konstrukci karoserie, která prodražila vývoj i výrobu a navíc může za relativní nadváhu Phaetonu.
Phaeton má tentokrát s ostatními koncernovými vozy údajně sdílet až 70 % dílů – od podvozku, přes motory a převodovky až po části interiéru a palubní elektroniku.
Chystaný Phaeton má být zhruba stejně dlouhý jako ten současný, který na délku měří 5.059 milimetrů. Prodloužená verze je dlouhá 5.179 mm.
Pod kapotou se objeví menší agregáty než dnes. Možné je použití čtyřlitrového osmiválce s dvojicí turbodmychadel ze současného Audi S8. Spekuluje se také o hybridním Phaetonu, tuto verzi ale Volkswagen zatím nepotvrdil.
Nový Phaeton bude cílit na stejné zákazníky jako ten současný, tedy na takové, kteří chtějí luxusní automobil, ale nechtějí se jím chlubit. „Je vždy snazší udržet stávající zákazníky, než je ztratit a hledat nové,“ vysvětlil tuto strategii zdroj z automobilky německému Auto, Motor Und Sport.
Do USA automobil dorazí zhruba v roce 2015, krátce poté, co se začne prodávat v Evropě. Současná generace přitom americký trh opustila v roce 2006 kvůli neuspokojivým prodejům. Phaeton obecně nebyl prodejně úspěšný, až v posledních letech si jej oblíbili čínští zákazníci. Rostoucí poptávka v Číně a v dalších asijských zemích tak znamenala renesanci Phaetonu.