Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Budoucnost Alfy Romeo: Nová vlajková loď přeroste Stelvio, slibuje až 1000 koní!

Filip Melich
Diskuze (9)

Vedení italské automobilky Alfa Romeo se podělilo o bližší informace k chystané vlajkové lodi a plánech na složení modelového portfolia v blízké budoucnosti.

Začátkem srpna loňského roku jsme vás informovali, že Alfa Romeo chystá novou vlajkovou loď. A to byla v podstatě jediná informace, která byla v té době k dispozici. Tedy kromě toho, že vůz bude vyvinut v USA a tamtéž uveden do prodeje v roce 2027. Nyní se konečně vynořily první informace, ze kterých si můžeme o autě začít skládat obrázek.

Šéf Alfy Romeo Jean-Philippe Imparato se nechal slyšet, že konkurentem budoucího modelu bude BMW X5. Na rozdíl od něj však nebude mít tradiční tvar SUV, ale zřejmě půjde o crossover s příměsí sedanu, a to prý s ohledem na aerodynamiku vozu. Rozměrově bude pochopitelně větší než stávající model Stelvio. Design vozu byl už dokonce závěrem loňského roku schválen vedením automobilky.

Video se připravuje ...

Vlajková loď značky se už objede bez spalovacích motorů a bude vyráběna výhradně jako elektromobil. Při uvádění modelu Tonale na japonský trh Imparato novinářům sdělil, že budoucí model nabídne výkonové rozpětí 300 až 800 koní, a to ve standardním provedení. Vrcholná verze Quadrifoglio pak má nabídnout kolem 1.000 koní.

O velikosti akumulátoru Imparato nic nezmínil, ale jeho nabití prý bude otázkou maximálně 18 minut. To se z dnešního hlediska zdá spíše jako jedno z přikrášlených prohlášení jednoho nejmenovaného amerického výrobce elektromobilů. Na druhou stranu vývoj elektromobilů pokračuje mílovými kroky a Imparato navíc nemusel myslet čas potřebný pro nabití z 0 na 100 %, ale třeba z 10 na 80 %. To už by mohlo být za pár let realistické.

Tato vlajková loď však nebude prvním čistokrevným elektromobilem v nabídce značky, ten má přijít v roce 2025. Ostatně, co můžeme od automobilky v nejbližších letech čekat v jiném rozhovoru trochu přiblížil Larry Dominique, šéf Alfy Romeo pro Severní Ameriku. Konkrétně řekl, že značka bude mít výhledově pět základních modelů.

Dva modely budou spadat do segmentu C, další dva do segmentu D a jeden do segmentu E. Když začneme od konce, zástupcem v segmentu E se stane výše zmiňovaná vlajková loď. V segmentu D je pak také jasno – jde o modely Giulia, Stelvio a jejich budoucí nástupce. V segmentu C je pak řeč o modelu Tonale a jednom novém, dosud nespecifikovaném voze.

Dominique uvedl, že by druhý model v segmentu C nemusel být SUV, a naopak by mohl dostat o něco tradičnější tvary. Pochopitelně bychom nejraději viděli sedan nebo alespoň hatchback, ale je pravděpodobné, že spíše půjde o nějaký crossover se svažující se střechou. Nechme se překvapit.

Jedno je ovšem jisté – také tento model, stejně jako nová vlajková loď a nástupci modelů Giulia a Stelvio, bude elektromobilem. Dominique věří, že Alfa Romeo modelovým portfoliem složeným z pěti modelů dokáže uspokojit 80 % zákazníků nakupujících v prémiovém segmentu. Italská značka tedy neplánuje větší rozšiřování portfolia o další karosářská provedení ve snaze zaplnit každičké volné místo na trhu, jak se o to pokoušejí například němečtí konkurenti.

Zřejmě nejzajímavější informací, o kterou se Dominique podělil, je zmínka o sportovním voze. Podle šéfa severoamerické Alfy Romeo se značka neustále zajímá o sporťáky a podobné stroje pro nadšence. Protože se už nějakou dobu spekuluje o příchodu dalšího sporťáku značky, a zmiňoval se o něm i sám Imparato, mohlo by na tomto zdánlivě nenápadném kousku informace něco být. Pokud se skutečně objeví, s největší pravděpodobností půjde o limitovaný model, který ale nebude pevnou součástí modelového portfolia, jaké nastínil Dominique.

Filip Melich
Diskuze (9)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
6. 2. 2023 14:58
Re: Čím dál více na palici
Přesně o tom mluví tento článek
https://www.scientificamerican.com/…thium-shortages/?…

"Converting the existing U.S. car fleet to electric vehicles would require more lithium than the world currently produces, showing the need to move away from private cars as a primary means of travel"
Avatar - 3_diamanty
6. 2. 2023 13:31
Re: Čím dál více na palici
Neviem ci tych 1000 koni nebude nakoniec aj malo... chcelo by to aspon 1500 konikov nech tu ekologiu robi konecne niekto uz aj poriadne a poctivo
Avatar - 3_diamanty
6. 2. 2023 13:14
Re: Úplně idiotská strategie
Nejde len o alfu... pozri aj na ford...koniec uspesnej fiesty je absolutne nepochopitelny tah ... alebo na vw... jeho stalica golf je dnes v eu v predaji aj za posmievanym sanderom... celkovo sa to akosi kazi napriec vsetkymi znackami... premiu nevynimajuc ... ak si vyrobcovia fakt neuvedomia ze beznym spotrebitelom na dennodenne fungovanie do prace a na nakupy netreba 2 tonove 2 melonove auta ( na ktore aj tak vacsina nema ani ich nevyuzije ) tak sa mozno uz vacsina ludi v buducnosti zacne vozit vyhradne len xy rocnymi jazdenymi autami ( ja ak do leta 2025 teda do nastupu euro 7 co bude mat za nasledok drasticke zvysovanie cien aut ako aj koniec mnohych dostupnych aut ... ak dovtedy nestihnem kupit nieco nove tak som fakt v ri.i ... potom uz ozaj len nejaka 5 ci 6 rocna jazdenka... po r 2025 sa pripravme na zakladnu fabiu za 20 litrov a koniec mnohych sikovnych modelov ) .. a ak to ma byt krok vpred pre poctivo zarabajucich ludi ( aj co do bezpecnosti na cestach aj komfortu ) tak to nemusia uz ani automobilky nic nove vymyslat a vyrabat... mozu rovno zhasnut svetlo a nechat kluce pod rohozkou... a este pritom aj usetria
Avatar - 3_diamanty
6. 2. 2023 11:43
K comu 1000 koni
Ked s tym pojdes rychlostou kolobezky po meste... a na dialnici tempom na urovni 50 rocneho trabantu z veteran klubu ... auta by mali byt predsa lahke jednoduche dostupne...ved je 21 storocie... a nie 3 tonove obludy s 1000 konmi lebo tadial cesta k ekologii ani setreniu prirodnych zdrojov fakt nevedie... vraciame sa v tomto do minulosti... kedze napriklad v 30 rokoch 20 storocia boli auta tiez pekne nechutne monstra... ten pokrok skratka nie a nie zastavit... zlate 90 roky... potom akoby ale utalo a nieco sa v matrixe pokaslalo... a odvtedy uz len klesame a bludime v kruhu... a najhorsie na tom je ze nejde len o auta hoc tie su zasiahnute azda najviditelejsie
6. 2. 2023 11:26
Saab je už mrtvej...
...MG vytáhl Číňan z chlaďáku v márnici, Bugatti po letech vykopal z hrobu a exhumoval Němec, většina ostatních automobilek s nějakými tradicemi jsou v držení někoho jiného a jen některá si dokázala udržet nějakou identitu a charakter své značky. Jako třeba Citroën, kterému uřízli koule a přeoperovali ho na ženskou.

Lancia léta visí na hadičkách na JIPce a Alfa čeká, až přijede sanitka, sice ještě doma, ale čeká. Stačí přestat vyrábět Giulii a přijede. Dávno nejsou samostatné, ale zuby nehty se snaží udržet to poslední, co jim zbývá - zachovat výrobní kontinuitu a v případě Alfy ještě i charakter alespoň jedním modelem. Jinak se stane maximálně jen poloúspěšným výrobcem autobusů a nepomůže ani 2000 koní.

Samostatných zdravých automobilek, které jsou schopny si udržet i charakter a hrát si i na tradice, lze napočítat dnes na prstech max. obou rukou. A EV je jako šou*tat pouze s Viagrou, sice vysoký výkon, ale pak...... drahý jako prase a ta radost je taky nějaká jiná.