Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Budoucnost elektrických hypersportů je nahnutá. Miliardáři o ně už nemají zájem

Lukáš Volšický
Diskuze (27)

Mate Rimac, zakladatel chorvatského výrobce elektrických hypersportů, se na mezinárodní konferenci rozmluvil o budoucnosti elektromobility v segmentu nejrychlejších aut na světě. Miliardáři o ně už přestávají mít zájem, protože jdou s trendem.

Novodobá éra elektrických hypersportů sotva začala a už začíná upadat. Na mezinárodní konferenci Financial Times Future of the Car Summit se o tom tento týden rozmluvil Mate Rimac, výrobce inovativního chorvatského elektrického hypersportu Rimac Nevera a generální ředitel Bugatti. Proč milionáři a miliardáři nejeví o extrémně rychlé „placky“ na baterky stejný zájem jako o tradičnější spalovací hypersporty s unikátní technikou? Obrovská síla elektromotorů zkrátka není vše.

Hlavním důvodem, proč nejbohatší klientela na světě přestala o elektrické hypersporty jevit zájem je aktuální trend v automobilovém průmyslu. Elektrická vozidla se stávají hlavním trendem a společenská smetánka se chce odlišit od běžných lidí. Jak se v minulosti snadno nechali zaujmout brutální rychlostí elektrických hypersportů, tak najednou se chtějí vrátit ke spalovacím motorům a analogovému zážitku.

Mate Rimac na konferenci o budoucnosti aut uvedl, že v posledních letech se automobilový svět výrazně změnil. Když Rimac kolem roku 2017 začal vyvíjet produkční Neveru, byl jedním z prvních výrobců hypersportů, co se do nové technologie odvážili naplno. Se stále zpřísňujícími se emisemi a vyhlídkami na konec spalovacích motorů se však do vývoje elektrických supersportů a hypersportů vrhli i další výrobci a z rychlých elektromobilů začíná být tuctová záležitost.

Video se připravuje ...

Zakladatel Rimacu otevřeně říká, že ve světě klesá poptávka po špičkových elektrických autech, což významně ovlivňuje budoucnost jeho společnosti. A dost možná se bude muset domluvit se svými inženýry, aby se společně vrátili zpátky na stromy.

Rimac zatím doručil zákazníkům lehce přes 50 ze všech 150 plánovaných kusů Nevery, ale už teď přemýšlí o nástupci. A dokonce uvádí, že se automobilka zřejmě bude muset vrátit ke spalovacím motorům a vydat podobnou cestou, jakou se chystá jít nové Bugatti s elektrifikovaným vysokootáčkovým motorem V16 od Cosworthu. To mimochodem vzniká ve spolupráci s Rimacem poté, co obě značky zastřešila nová společnost Bugatti-Rimac už v roce 2021.

Lukáš Volšický
Diskuze (27)

Doporučujeme

10. 5. 2024 15:22
Re: moc líbí
Nejrychleší není, na Nurburgringu byl čas nic moc. Rovinka je fajn, nicméně i Rimac je vybaven volantem.
Avatar - Zetti
10. 5. 2024 14:18
Re: Jestli to nebude tim
Ty si jak marod, nepisu recenzi na auto ktery neni

https://scontent-prg1-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/441546841_7844766048891780_2863670012280362623_n.jpg?_nc_cat=110&ccb=1-7&_nc_sid=5f2048&_nc_ohc=wo4RvRjc_hsQ7kNvgGuQ6ak&_nc_ht=scontent-prg1-1.xx&oh=00_AYAX-G5LPkpfcVqT2AXmlrwWs2I_5uwJw9vRWziAA8hWxw&oe=6643C781

Vpředu vidis BZ4X a C126 a vzadu W140. Dva osmivalce a jedna elektrojebka
Avatar - Roman Horký
10. 5. 2024 13:49
Re: Jestli to nebude tim
Jirko to je ale dojemné, jak to hezky vysvětluješ Trofimovi. Jak byste k sobě patřili.
10. 5. 2024 13:31
Re: Sbohem a šáteček
:-) :yes:
Avatar - apoho
10. 5. 2024 13:05
Re: moc líbí
Kňákale, jseš nahlášen :D