Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Budoucnost McLarenu podle nového šéfa Michaela Leiterse

Mirek Mazal
Diskuze (1)

Svěží vítr probral krachující automobilku a podle plánů nového ředitele se McLaren dostane na špici výroby. Zkušenému manažerovi nechybí ambice, velkorysá revize počítá s reorganizací a novým segmentem.   

Slova Michaela Leiterse nejlépe vystihují dvanáctiletý pokrok McLarenu. „Vždy jsem měl o McLarenu vysoké mínění. Automobilka je velmi mladá, ale dosáhla velmi vysoké úrovně značky a jejich produktů. Pokud řídíte silniční vůz, můžete cítit purismus, výkon hodný výrobce závodních vozů a ještě mnohem více,“ nešetřil chválou bývalý technický šéf Ferrari.

Tichý a přemýšlivý Němec byl přínosem i pro Porsche, nyní kariéra excelentního inženýra pokračuje u McLarenu. Z minulosti bude těžit zejména bohatými zkušenostmi v oblastech elektrifikace a SUV, obojí znamená udržitelný rozvoj každé současné značky na automobilovém trhu. Leiters do budoucna počítá s McLarenem, navzdory existenčním problémům britská výrobna patří na špici a už dříve sloužila jako příklad. „McLareny byly velmi relevantní a v některých oblastech sloužily jako měřítko díky nízké hmotnosti, pocitu z řízení a reakcí brzdového pedálu. Věci, které jsou opravdu důležité pro dynamiku vozu, jsou zde provedeny velmi dobře,“ odhalil spojitosti nový ředitel.

Poklonu jízdním vlastnostem potvrzuje ocenění řízení McLarenů od několika zahraničních magazínů, které na nižší pozice nominovaly stálice od Porsche i Ferrari. Zatímco obě minulé štace Leiterse uznávají v nových modelech výhradně elektrický posilovač řízení, McLaren ctí přednosti tradiční hydrauliky (i když s elektricky poháněným čerpadlem). „Nepřejdeme k elektromechanice, dokud si nebudeme jisti, že můžeme zachovat odezvu z řízení,“ hlásí konzervativní velitel techniků z Wokingu.

Modernizace prvků řízení eliminuje správné přenášení informací od povrchu vozovky přes kola rovnou k řidiči – ten je přitom hlavní objekt zájmu, protože „každý okamžik prožitý mezi zákazníkem a jeho automobilem musí být emotivní“. Téměř intimní vztah by měl být navázán od prvního pohledu na vnější design, přes pocity vyvolané usednutím za volant až po zpětnou vazbu při nízkých otáčkách v centru města. Na druhém konci prozákaznického přístupu jde o vývoj systémů jako Variable Drift Control, které umožňují bezpečné dovádění plné adrenalinu.

Pohon Artury je hybridní vidlicový šestiválec podobný motoru Ferrari 296 GTB, přitom McLaren je o 75 kg lehčí zásluhou monokoku z uhlíkových vláken z technického centra McLaren Composites Technology Centre. Výroba ve vlastní režii přináší úsporu hmotnosti a hlavně peněz, Artura může být levnější a hbitější proti konkurenci.

Vůči rivalům se McLaren zatím nemůže rovnat v plně bateriovém pohonu. Přítomnost akumulátorů zvyšuje tolik sledovanou hmotnost eliminující charakteristické jízdní dojmy současných McLarenů, slovy Leiterse bude trvat ještě mnoho let než se plně nabíjecí verze prožene po Nürburgringu. „Podélné zrychlení není pro elektromobily problém, ale musíte mít nízkou váhu, abyste získali správnou dynamiku,“ dodal Michael.

Obhájce Porsche Cayenne a Ferrari Purosangue připouští, že McLaren bude do budoucna silnější v případě přijetí nových konceptů. Bývalé vedení automobilky odmítalo SUV, Leiters naopak spoléhá na záchranu balancující značky prostřednictvím vývoje a výroby sportovně užitkového modelu. „Jsem naprosto přesvědčen, že tato společnost může být zisková. Myslím, že můžeme vydělávat ještě víc, když se zamyslíme nad novými segmenty.“

Kromě rozšíření nabídky o módní SUV Leiters plánuje zvyšovat kvalitu a spolehlivost. Základní stavební prvky profitující společnosti má zformovat revize celé organizace včetně vývoje, protože „není správné mít zákazníky jako testery našich vozů“, upozornil ředitel odhodlaný stabilizovat existenci McLarenu.

Ctižádostivý manažer vzbuzuje obavy u některých podřízených, ačkoliv nechce být konfrontační. Jedním dechem slibuje technické a empatické vedení povzbuzující zaměstnance, aby se spojili při řešení problémů a společnými silami hledali nápady k posouvání McLarenu na další úroveň. „Chtěl bych pak odejít ze společnosti, která je na špici výrobců superaut a dokáže reagovat na všechny změny,“ má jasno Michael Leiters.

Video se připravuje ...

Mirek Mazal
Diskuze (1)

Doporučujeme

12. 2. 2023 10:55
To jsou kecy
... udržitelný rozvoj ... empatické řízení :D