Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

McLaren Artura oficiálně: Sporťák do zásuvky umí 330 km/h, na elektřinu ujede 30 km

McLaren Artura
McLaren Artura
McLaren Artura
McLaren Artura
42 Fotogalerie
Diskuze (33)

Plná trojek je technická specifikace zbrusu nového plug-in hybridního sporťáku McLaren Artura, který se krátce po včerejší půlnoci odhalil světu.

Tvůrci z Wokingu se chlubí, že McLaren Artura je historicky prvním vozem kategorie High-Performance Hybrid (HPH), jenž si má zachovávat skvělé dynamické parametry, ale zároveň myslet i na zelenější budoucnost světa. Pokud se s tímto sporťákem těšíte na „elektrické“ registrační značky a parkování na modré zóně v Praze zdarma, hned na úvod vás musím zklamat. Artura má totiž navzdory plug-in hybridnímu pohonu emise 129 g CO2/km, což u nás na tuhle výhodu zdaleka nestačí. Navzdory tomu jde o nejefektivnější model, který kdy McLaren poslal do sériové produkce.

Inženýři prý do modelu Artura promítli půlstoletí zkušeností z motoristického sportu i běžných silnic. Novinka je prvním modelem značky postaveným na zbrusu nové a lehké platformě MCLA, jež je optimalizována právě pro vysoce výkonné elektrifikované ústrojí. Hmotnost je pro McLaren jedním z klíčových faktorů. S pohotovostní hmotností 1498 kg (suchá hmotnost 1395 kg) je Artura ve své třídě nejlepší v poměru výkon/váha. Kromě samotné platformy tomu pomáhá i karoserie hojně využívající lehkého hliníku a uhlíkových vláken.

Srdcem pohonného ústrojí je nově vyvinutý třílitrový agregát V6 twin-turbo. Ten sám o sobě disponuje výkonem 430 kW (577 k) a 585 newtonmetry točivého momentu. To je však v případě britské novinky teprve začátek. Schopnosti vozu totiž umocňuje kombinace s elektromotorem, jenž přidává dalších 37 kW (krátkodobě až 70 kW) a 225 newtonmetrů krouťáku. Výsledkem je systémový výkon 500 kW (671 k) a 720 Nm.

Video placeholder
McLaren Artura oficiálně: Výkonný plug-in hybrid umí jet až 330 km/h • Zdroj: McLaren

Lithium-iontový akumulátor má využitelnou kapacitu 7,4 kWh a na 80 % se dobije za 2,5 hodiny. Pokud máte doplněnou šťávu až do plna, měla by vystačit na 30 kilometrů čistě elektrické jízdy (dle metodiky WLTP). Bez kapky benzinu zvládne sporťák jet rychlostí až 130 km/h. Dostatek energie však potřebujete i v případě, že si chcete užívat působivé zrychlení. Artura je na stovce za tři sekundy, rychlosti 200 km/h dosahuje za 8,3 sekundy a třístovku zdolává za 21,5 s. Pokračovat lze ještě o kousek výše, omezovač vás utne na 330 km/h. Ústrojí se pojí s osmistupňovou samočinnou převodovkou vyvinutou speciálně pro tento model. Je lehká a nevyžaduje klasickou zpátečku, protože couvání vozu zajistí jen a pouze elektromotor.

McLaren kromě působivé dynamiky slibuje i hromadu zážitků za volantem. Soustředil se údajně ještě více na to, aby bylo propojení řidiče s vozem co možná nejintenzivnější. Jízdním vlastnostem má pomáhat například elektronicky řízený diferenciál (E-diff), jenž je lehčí než mechanický a navíc se vejde do převodovky. Dále sofistikované víceprvkové zavěšení vzadu či karbon-keramická brzdová soustava. Vůz obouvá pneumatiky Pirelli, vpředu najdeme devatenáctipalcová kola, vzadu dvacítky.

Svůj McLaren Artura si můžete objednat již nyní, ceník novinky startuje v přepočtu na 5,5 milionech korun. Britové standardně nabízí záruku 5 let/75.000 km na vůz, 6 let/75.000 km na akumulátor a desetiletou záruku na stav karoserie bez omezení kilometrů. Třešničkou na dortu je pak pětiletá asistence na cestách v ceně.

Vstoupit do diskuze (33)