McLaren Artura oficiálně: Sporťák do zásuvky umí 330 km/h, na elektřinu ujede 30 km
Plná trojek je technická specifikace zbrusu nového plug-in hybridního sporťáku McLaren Artura, který se krátce po včerejší půlnoci odhalil světu.
Tvůrci z Wokingu se chlubí, že McLaren Artura je historicky prvním vozem kategorie High-Performance Hybrid (HPH), jenž si má zachovávat skvělé dynamické parametry, ale zároveň myslet i na zelenější budoucnost světa. Pokud se s tímto sporťákem těšíte na „elektrické“ registrační značky a parkování na modré zóně v Praze zdarma, hned na úvod vás musím zklamat. Artura má totiž navzdory plug-in hybridnímu pohonu emise 129 g CO2/km, což u nás na tuhle výhodu zdaleka nestačí. Navzdory tomu jde o nejefektivnější model, který kdy McLaren poslal do sériové produkce.
Inženýři prý do modelu Artura promítli půlstoletí zkušeností z motoristického sportu i běžných silnic. Novinka je prvním modelem značky postaveným na zbrusu nové a lehké platformě MCLA, jež je optimalizována právě pro vysoce výkonné elektrifikované ústrojí. Hmotnost je pro McLaren jedním z klíčových faktorů. S pohotovostní hmotností 1498 kg (suchá hmotnost 1395 kg) je Artura ve své třídě nejlepší v poměru výkon/váha. Kromě samotné platformy tomu pomáhá i karoserie hojně využívající lehkého hliníku a uhlíkových vláken.

Lithium-iontový akumulátor má využitelnou kapacitu 7,4 kWh a na 80 % se dobije za 2,5 hodiny. Pokud máte doplněnou šťávu až do plna, měla by vystačit na 30 kilometrů čistě elektrické jízdy (dle metodiky WLTP). Bez kapky benzinu zvládne sporťák jet rychlostí až 130 km/h. Dostatek energie však potřebujete i v případě, že si chcete užívat působivé zrychlení. Artura je na stovce za tři sekundy, rychlosti 200 km/h dosahuje za 8,3 sekundy a třístovku zdolává za 21,5 s. Pokračovat lze ještě o kousek výše, omezovač vás utne na 330 km/h. Ústrojí se pojí s osmistupňovou samočinnou převodovkou vyvinutou speciálně pro tento model. Je lehká a nevyžaduje klasickou zpátečku, protože couvání vozu zajistí jen a pouze elektromotor.
Svůj McLaren Artura si můžete objednat již nyní, ceník novinky startuje v přepočtu na 5,5 milionech korun. Britové standardně nabízí záruku 5 let/75.000 km na vůz, 6 let/75.000 km na akumulátor a desetiletou záruku na stav karoserie bez omezení kilometrů. Třešničkou na dortu je pak pětiletá asistence na cestách v ceně.