Budoucnost terénních motorek? Podle Kawasaki robotický kůň na vodík
Přijdou vám crossové motorky příliš fádní a nezajímavé? Kawasaki má řešení ve formě odvážného čtyřnohého konceptu Corleo, který chce v terénu běhat jako robotický kůň na vodík
Jaká je budoucnost motorek? Japonci se snaží už delší dobu ukázat, že místo bateriového pohonu věří spíše vodíku. Jedním z průkopníků tohoto pohonu je Kawasaki, které představilo i funkční prototyp motorky s tímto pohonem. S posledním konceptem se ovšem Japonci utrhli z řetězu. Kawasaki Corleo si totiž ponechává vodíkový pohon, ale místo kol spoléhá na čtyři robotické nohy.
Stroj se ukázal i na počítačem generovaném videu, kde pohybem připomíná koně. Právě jako robotického koně jej ostatně Kawasaki i označuje na svém webu. Každá noha se umí hýbat nezávisle a měly by umožnit velkou průchodnost terénem. Robotické nohy mají podle webu Kawasaki na spodní straně „kopyta“, ve spodní části pokryté gumou. Zadní pár nohou je navíc na kyvném rameni, podobně jako zadní kolo motorek. To by mělo pomoci zvládat velké rázy při pohybu.

Zajímavě je řešený pohon, každá noha má vlastní elektromotor a mechaniku, energii jim dodává malý spalovací motor o objemu 150 cm3. Místo benzinu spaluje vodík, který je umístěný v několika malých nádržích v zádi stroje. Ovládání je podobné jako na běžné motorce, tedy pomocí řídítek, před kterými je i velký displej s údaji.
Více informací o technice Japonci nesdělili, je ostatně zjevné, že jde jen o odvážný koncept, který rozhodně v dohledné době nezamíří do produkce, jak Kawasaki také potvrdilo. Podle firmy má jít o nový druh dopravního prostředku, určeného pro zábavu a zdolávání přírody. Veřejnosti se poprvé ukáže na výstavě Expo v Osace, půjde však jen o maketu a ne funkční prototyp.
Kromě toho Kawasaki ukázalo také systém nazvaný Ocuvoid, což je malý generátor využívající právě spalovací motor na vodík z motorky, pravděpodobně stejný jako v konceptu Corleo. Malá krabička kromě přeplňovaného motoru obsahuje také měnič a podporuje zapojení více takových generátorů do série. Ani zde se Kawasaki nepochlubilo jakýmikoli technickými údaji, je ale zjevné, že s vodíkem to Japonci myslí vážně.
Zdroj: Kawasaki